Toon posts:

Laptop hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waarop ik dmv een sitecom 4 poorts hub met adapter diverse apparaten op heb aangesloten, zoals een printer, scanner, dvd brander (usb), een card reader.

Als k de laptop aanzet dan blijft deze hangen in t bios en soms reset hij dan de hele tijd, als
de usbhub eruit haal en de laptop opstart en daarna de hub weer inplug werkt alles goed.

Wat zou nu t probleem kunnen zijn?

Ik heb windows Xp home Sp2

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je 'booten van USB' support aan staan in je BIOS? Het zou kunnen dat ie zoekt naar storage devices op de USB en aangesloten devices verkeerd detecteert.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Deze optie staat volgens mij niet in het bios bij deze laptop, het is een Acer aspire 1705sci

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de usb bios legacy support uitgeschakeld in het bios, volgens mij was dit de boosdoener!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Zou het niet kunnen dat de devices die aan je usb hub zitten teveel stroom trekken tijdens het booten? Ik denk het wel.

Vergeet dan ook niet dat een laptop geen 300Watt psu ofzo heeft om power over USB te geven. Zeker als je er meer devices op gaat aansluiten dan de laptop voor ontworpen is.

Het heeft verder niks met SP2 te maken, want je geeft zelf al aan dat je windows niet in komt.

Nja probleem zo tezien al opgelost, dat is mooi :) maar ik blijf bij mijn standpunt :) hoewel legacy support soms voor problemen kan zorgen ja

[ Voor 49% gewijzigd door Roberto op 16-12-2004 12:08 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RS_003 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:06:
Zou het niet kunnen dat de devices die aan je usb hub zitten teveel stroom trekken tijdens het booten? Ik denk het wel.
Hij zegt duidelijk dat ie een hub met adapter gebruikt, dus eigen voeding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Exirion schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:39:
[...]

Hij zegt duidelijk dat ie een hub met adapter gebruikt, dus eigen voeding.
Helemaal overheen gelezen 8)7

Zat druk @ werk :P
Pagina: 1