Toon posts:

SufsnelADSL Xbox aansluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis en heb surfsneladsl aansluiting. Dit betekent dat we 5 ip-adressen hebben gekregen en we deze hebben verdeeld over de kamers. Iedereen heeft nu zijn eigen IP-Adres ( werkt wel via DHCP ).

Ik heb echter een Xbox aangeschaft en wil deze ook op internet krijgen (en ftp'en met mijn pc). Aangezien we géén ip-adres meer over hebben vraag ik me af hoe ik dit kan doen.

Weet iemand hoe ik mijn xbox op het internet kan krijgen, en mijn huidige internet (1 ip-adres) kan verdelen over de xbox en de pc. Zodat ze tevens met elkaar kunnen communiceren en ook met het internet.

BVD

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je geen public IPs meer over hebt dat kom je toch automatisch op de private IP adressen!? Ik snap niet helemaal wat je nu precies wilt weten. Wat voor gateway hebben jullie?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:29:
[...]
Weet iemand hoe ik mijn xbox op het internet kan krijgen, en mijn huidige internet (1 ip-adres) kan verdelen over de xbox en de pc.
Je kunt gewoon een router op jouw public ip hangen, en dan de pc en de xbox op lokale ip's laten draaien en internet via de router.

[ Voor 6% gewijzigd door P-ter op 16-12-2004 14:07 ]

Verwijderd

Of een extra netwerk kaart kopen en je xbox op je pc aansluiten en internet delen.Het is maar net wat je wilt :D.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 21:07
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:17:
Of een extra netwerk kaart kopen en je xbox op je pc aansluiten en internet delen.Het is maar net wat je wilt :D.
Lijkt me niet de meest ideale oplossing persoonlijk. Moet je pc altijd aan staan.

Router will do.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

P-ter schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:07:
[...]
Je kunt gewoon een router op jouw public ip hangen, en dan de pc en de xbox op lokale ip's laten draaien en internet via de router.
--internet ----[url]cheapass routertje [/url]
| |
PC Xbox

of je stopt een 2e netwerk kaart in je pc ( 4 euro) en verbindt die met een crosscable met je pc. Vervolgens internet delen op je pc.

ofwel FAQ:
Hoe deel ik Internet ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zie leuk_he hierboven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.