[apache] redirect naar url

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Hoi hoi....

Ik kan er niet echt een goed searche query voor bedenken om te gebruiken met google, wie kan me op de goed weg helpen. (En zeg aub niet mod_rewrite wat daar stap ik geen ruk van... en vind de documentatie zwaar mager)

Ik ben met apache en virtual host bezig. Stel ik heb een domain voor www.test.org en ik stel m'n virtual host zo in dat ie (met serveralias) ook *.test.org pakt, dan is dat best wel een wenselijke situatie want je komt altijd bij dezelfde docroot uit... dus de site van www.test.org.

Maar ik wil graat dat wanneer ik blah.test.org intyp dat ik niet alleen de juiste site te zien krijg, maar ik wil ook graag dat er in de adresbalk www.test.org verschijnt... hoe doe ik dit?

ff een voorbeel van mijn virtual host (namebased)
code:
1
2
3
4
5
<VirtualHost *:80>
     ServerName www.test.org
     DocumentRoot /var/www/htdocs/org/test/www
     ServerAlias www.test.org *.test.org
</VirtualHost>

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1) Iets kan niet een naam en een alias tegelijk zijn.
2) Maak een aparte virtualhost voor de *niet* www hostnamen. In die virtualhost zet je:
"Redirect permanent / http://www.test.org/"

Als volgt:
code:
1
2
3
4
5
<VirtualHost *:80>
        ServerName iets.test.org
        ServerAlias *.test.org
        Redirect permanent / http://www.test.org/
</VirtualHost>

Of je die ServerName ook werkelijk nodig hebt, of de wildcard op ServerName moet zetten of op ServerAlias weet ik niet precies.

[btw. Waarom heb je dit niet met Google of in de Apache handleiding kunnen vinden?]

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Bedankt... het werkt... ik had het al zo geprobeerd maar ik hat de *.test.org boven de www.test.org staan... toen pakte ie het niet zo goed :)....

Ik kon het niet vinden op google of apache omdat iedereen direct begint over mod_rewrite...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je nu doet is volgens mij ook een interface voor mod_rewrite. Verder begint iedereen daarover omdat het de enige manier is om iets dergelijks op te lossen. De documentatie is naar mijn inzien ook goed; dat jij hem niet begrijpt is een heel andere verhaal. Ik zie een document vol met voorbeelden:

Apache 1.3 URL Rewriting Guide :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.