Toon posts:

MSI K8N Neo2: Windows setup hangt bij RAID0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dit bordje werkend draaien...maar met 1 sata schijf en 1 ide schijf....
zodra ik 2 sata schijven in een raid0 array zet en windows wil instaleren slaat ie vast tijdens het instaleren..ongeveer bij 10 minuten resterend...ik heb een qtec 300 watt voeding en een radeon 9600 xt erin zitten.....zou dit probleem verholpen worden door een grotere voeding erin te zetten.?
verder heb ik echt alles geprobeert..alleen nog niet naar een nieuwe bios geflashed..verder top bord..lekker snel ;)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
heb je al eens een memtest gedraaid?
vastlopen tijdens installatie kan namelijk ook aan Memtimings liggen.

Verwijderd

ik zou slot 3 en 4 eens proberen.
en misschien de laatste bios versie

Verwijderd

Topicstarter
DTorro schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:56:
heb je al eens een memtest gedraaid?
vastlopen tijdens installatie kan namelijk ook aan Memtimings liggen.
ik heb 256 mb kingston ddr op 133mhz 2t command en cas 2.5 draaien mem test moet ik ff proberen nog..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koppel overbodige apparaten los cq haal ze eruit, vervang de videokaart door iets lichters (PCI exemplaar oid) en probeer het nogmaals :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:13:
Koppel overbodige apparaten los cq haal ze eruit, vervang de videokaart door iets lichters (PCI exemplaar oid) en probeer het nogmaals :)
heb ik gedaan x800pro eruit geluid eruit....cdrom`s op de voeding van m`n xbox aangesloten ;)
radeon 9600 erin...of is dit nog te zwaar?

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 21:45

fstieger99

www.Isaia.it

in de topic "ervaringen met msi k8n neo2" kun je veel over dit soort problemen lezen. Gewoon even doorlezen tis altijd makkelijker om je probleem neer te knallen en antwoord te verwachten.
Als ik enkele tips citeer:

koop een fatsoenlijke voeding met goede amperes op de 12 volt lijn. Dus geen Qtec 300 watt.
algemaan aangeraden worden de tagan 480 watt. ik gebruik zelf een Superflower 470TS die heeft ook hele strakke amperes op de 12 volstlijn zitten en is bovendien bijna geruisloos, maar das persoonlijk iets.

verder, voor serial ata raid worden sata poorten 3 en 4 aangeraden.

Ik heb zelfo ok een ne2 en beel problemen die ik had konden worden opgelost door de starterspost te lezen. Ik was daar eerst ook wat laks in, maar het werkt echt perfect.

The Sartorialist

Pagina: 1