Toon posts:

[HTML] Tekst uit MS Word automatisch importeren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Op het intranet maken we gebruik van een meeting-planner. Dagelijks moet ik een planning maken voor de meeting de dag erna. Deel van die meetings zijn de rapporten van die dag die dan besproken moeten worden. In deze rapporten staat steeds een soort "ID" welke ik elke keer handmatig moet invoeren. (Dit ID staat in het Word-document op een vaste plaats)

Ik wil via een soort script een regel vanuit MS Word automatisch laten importeren naar de website als ik een Word document selecteer (elke dag heeft een eigen word document met een eigen unieke ID). De tekst die geimporteerd moet worden staat dus zoals ik al zei altijd op dezelfde plaats in het Word document (bijvoorbeeld regel 5).
Bijvoorbeeld:
naam word document = 16dec2004
uniek ID = abc123

In dit geval selecteer/open ik dus "16dec2004.doc" en dan zou het dus de bedoeling zijn dat het unieke ID word geimporteerd naar de website.
Is dit mogelijk? Zoja, heeft iemand voor mij een uitleg of linkje waar ik hierover meer informatie kan vinden? Google leverde weinig op.... kan zijn dat ik de verkeerde woordkeus heb gebruikt.

Alvast bedankt!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 17:36

vinnie1908

Appel != peer

ASP als mogelijkheid hebt kan je met een propertie reader het uit de properties van het word file halen. Nou weet ik niet of dat een mogelijkheid is? Dat je in het samenvattingen tabblad van de eigenschappen in de colom "trefwoorden" het ID laat zetten en die uitleest?

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

met php kun je met fgets een extern document regel voor regel uitlezen. als de id altijd op dezelfde regel staat moet het dus kunnen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:36 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:35:
met php kun je met fgets een extern document regel voor regel uitlezen. als de id altijd op dezelfde regel staat moet het dus kunnen.
Ik maak dus geen gebruik van PHP, het is puur html :)

Vinnie, ik snap niet precies wat je bedoeld... zou je het misschien een beetje kunnen verduidelijken? Alvast bedankt!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:35:
Als ik de vraag van de TS goed begrijp dan gaat het om Word documenten en ik weet of jij weet hoe Word documenten worden opgeslagen, maar dat is niet via een normale filereader uit te lezen...

@TS:
Kijk eens naar VBA... Daarover is op MSDN een hoop te vinden en je hoewel MS het niet zo verkoopt kun je afaik alle VBA acties ook vanuit ASP uitvoeren. Word moet overigens wel op het systeem waarop ASP staat zijn geinstalleerd. MS raad overigens af om Word in serverside processen te gebruiken (en terecht, want de load is enorm)

Overigens had je deze vraag beter in /14 kunnen stellen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

ik weet of jij weet hoe Word documenten worden opgeslagen, maar dat is niet via een normale filereader uit te lezen...
dat weet ik inderdaad niet, en ik heb er nooit aan gedacht dat dat wel eens anders zou kunnen wezen... }:O

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:48:
[...]

Ik maak dus geen gebruik van PHP, het is puur html :)

Vinnie, ik snap niet precies wat je bedoeld... zou je het misschien een beetje kunnen verduidelijken? Alvast bedankt!
Je weet niet helemaal waar je over praat volgens mij. HTML is een OPMAAK taal, wat jij wil is een script actie (bestandsnaam bepalen, bestand openen, text eruit halen)

Kortom, daarvoor heb je een scripttaal nodig, als o.a. PHP.
als je PHP én word installeert op je webserver kan je een nieuwe VBA object aanmaken, daarin het nieuwste bestand laden, en dit weer uitpoepen in de vorm die jij wil.

Stop uploading passwords to Github!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Waarschijnlijk maak je het jezelf een stuk makkelijker als de bestanden door Word in een XML-formaat worden opgeslagen. ASP en PHP kunnen gemakkelijk met XML overweg. Het inlezen van .doc bestanden lijkt me een stuk gecompliceerder.
Pagina: 1