Toon posts:

[Ervaringen Maxtor]

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf niet veel vertrouwen in maxtor harde schijven maakt niet uit welke grote.

ik hoor veel mensen dat dit merk kapot gaat en ik heb dit in mijn tijd dat ik met computers werk ook genoeg mee gemaakt dat deze hardeschijven vrij snel het loodje er bij neer leggen.

daarom start ik deze toptic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 10:06 ]

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:54
Ik heb vanaf mijn PII 266 al maxtor hd's en ik heb er nog nooit 1 kapot gehad.

Je moet er waarschijnlijk ook een beetje geluk mee hebben. Maar dat is bij elke HD wel zo volgens mij.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Ik heb nog nooit 1 kapotte maxtor in me handen gehad,

behalve mijn eigen, maar goed als je per ongeluk het molexje verkeerd er tegen houdt, dan stopt ie ermee 8)7

Ik heb sinds mijn p2 350MHz geen andere HDD's meer gekocht dan maxtor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 10:29 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik heb ook nog nooit een kaduke maxtor gehad (zelf een stuk of 3, familie stuk of 6, en een hele zooi verkocht op m'n werk) op m'n werk wel 's een enkele terug...

wel IBM trouwens.. daar heb ik er 1x een van gehad...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:38
Wat een geweldige topicstart.......... (deze toptic :?)

Ik heb ook wel meerdere Maxtors gehad, ook wel defecte..
Maar de 2 die ik nu heb, leven nog.

Maar ook IBM (nu Hitachi) ging bij mij defect..

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 16-12-2004 10:13 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb zelf een aantal maxtors en nog geen problemen gehad.

Op de zaak hebben we echter een aantal servers draaien met Promise SX6000 kaarten met 6 120gb maxtors eraan. Hiervan zijn er een tijd geleden (jaartje ofzo) een aantal in rap tempo achter elkaar kaduuk gegaan. Zal waarschijnlijk een slechte serie zijn geweest aangezien we die schijven met dozen van 12 of 18 tegelijk besteld hebben en alleen die schijven kapot zijn gegaan.

Verder eigenlijk weinig tot geen problemen gehad.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Wij verkopen eigenlijk alleen maar maxtor schrijven, heel af en toe krijgen we er 1 terug, ik denk dat ik het afgelopen jaar een aantal tussen de 300 en 500 schijven minimaal heb verkocht en als er 10 tot maximaal 15 zijn terug gekomen dan is het veel.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb inmiddels 5 Maxtor's draaien, D780x, 3x DiamondMax Plus 9 en 1x DiamondMax Plus 10 en daarvan heb ik zelfs 2 Diamond Max Plus 9 in RAID 0 en van nog geen enkele schijf een verkeerd teken gezien! :)

Maargoed, Wet van Murphy enzo .. en je moet wat mazzel hebben!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goeie topicstart ja...

Maargoed, ik koop alleen maar Maxtor's en heb er nog nooit problemen mee gehad. Op het moment draaien er 6 in mijn servertje (dicht bij elkaar, en worden redelijk warm. Niet bepaald een goed climaat dus) en dat gaat al ruim een jaar perfect...

Alleen maar positief dus.

iRacing Profiel

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:38
tsja, verder niet echt een nuttig topic vind ik.

Hier heeft iedereen een persoonlijke mening over en je kunt moeilijk zeggen dat een bepaald merk slecht is.
Je kunt met een bepaald merk wel slechte ervaringen hebben, maar dat wil niet zeggen dat dat dan een slecht merk is.

Ik heb één kapotte IBM-schijf gehad en nu zal ik niet snel meer een IBM kopen, maar dat zegt mijn gevoel... als je de statistieken gaat nakijken zit er allemaal niet zoveel verschil in de gemiddelde desktop-harddisk (uitzonderingen zijn er altijd zoals een slecht serie)

Ik heb zelf goede ervaringen met Maxtor hd's...

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:19

ChangeLife4Ever

owned by above

Ik heb zelf ook twee Maxtorretjes gehad. 1 van 40GB met 2MB cache en eentje van 80GB met 8MB cache. Beide IDE schijftjes. Werkten allebei perfect, hoewel ze wel heet werden.

Grote voorkeur van mij is wel de schijf met 8MB cache, die is veel sneller :o

remember your end, someone owns us

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

heb nu een (PATA) Diamond Max Plus 10 met 16MB cache .. en of het hier aan ligt of aan NCQ, maar dat ding is werkelijk rete snel .. van 60MB's tot 45 MB/s in een flauwe curve met ATTO :)

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-12-2004 10:42 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Ik heb hier 2 maxtors en heb er ooit (terwijl je de computer aanstond) per ongeluk de molexconnector tegen de aansluiting gestoten. Allemaal vonkjes, computer ging uit. Daarna alles aangesloten en alles deed het weer :) Ze maken alleen wel een pokkeherrie :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=maxtor]

Ervaringen te over :) Dit is trouwens niet de manier om een ervaringentopic te starten. Lees eens het Welkomst gedeelte van de FAQ van dit subforum door.

[ Voor 63% gewijzigd door BalusC op 16-12-2004 10:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.