[ASP] ASP.NET Format syntax in ASP?

Pagina: 1
Acties:

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 11:35
Ik ben bezig met een webinterface voor het aanmelden van problemen hier op mijn stage bedrijf. De problemen worden via een formulier aangemeld en daarna in SQL dbase geschreven.

Er wordt hiervoor al een zelfgeschreven programma gebruikt die die SQL data uitleest. Men voert nu dus handmatig de problemen in via dat programma. De bedoeling is dus dat de calls automatisch worden uitgelezen in het programma als ze via de webinterface worden aangemeld. Aan elk probleem (call) wordt een callnummer gehangen wat correspondentie makkelijk maakt.

Nu weet ik hoe ik het callnummer kan samenstellen alleen blijf ik zitten met 1 probleem.

De database bevat een tabel tblVolgnummer waar het jaar in staat (2004) de maand (op het moment 12) en het nummer van de laatste call. Het eigenlijke volgnummer dus.

Dit haal ik eruit met de volgende query
code:
1
select Volgnummer from tblVolgnummer where Jaar=" & year(date) & " AND maand=" & month(date)

Het callnummer ziet er als volgt uit: 04120001 voor callnummer 1 van de maand. Het probleem zit hem nu in het 0001.

Als ik het callnummer nu samenstel krijg ik 04121. Nu weet ik dat je met ASP.NET via
code:
1
Format(Volgnummer, "0000")

Als output dan 0001 krijgt bij call 1 en bij call 10 0010 etc. Het probleem is dat de Format syntax niet in ASP werkt. De vraag is dus eigenlijk om er een soortgelijke syntax is in ASP?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom gebruik je niet gewoon oplopende callnummers? Die kun je door de database laten genereren en heb je niet met deze (en andere, o.a. concurrency) problemen te maken. Ik zou echt willen aanraden zo weinig mogelijk logica in zo'n nummer te stoppen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Bart
Ik zou wel willen, en dat zou inderdaad een stuk makkelijker zijn, maar er word al een jaar of 3 met dit systeem gewerkt en de callnummers worden helaas zo samengesteld.

edit: Tevens heeft het te maken met rapportages die aan het eind van de maand worden gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart op 16-12-2004 09:50 ]

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik ken niet zo snel een functie in ASP. Maar heb je niet (zoals in C#) een functie PadLeft?

Als er geen standaard functie is, probeer dan even met strlen erachter te komen als dit kleiner is dan # dan voeg je dus 4 - # aantal extra 0-en toe.

't Is een kleine omweg, maar als er geen standaard functie voor is, kan het wel helpen

[ Voor 9% gewijzigd door FlowinG op 16-12-2004 10:15 ]

• Bart
FlowinG schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:13:
Als er geen standaard functie is, probeer dan even met strlen erachter te komen als dit kleiner is dan # dan voeg je dus 4 - # aantal extra 0-en toe.

't Is een kleine omweg, maar als er geen standaard functie voor is, kan het wel helpen
OK dat snap ik en dat is ook wel een goed idee, maar strlen kent asp ook niet?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Even de juiste functie opzoeken in een reference: http://www.devguru.com/Te...ickref/vbscript_list.html

[ Voor 10% gewijzigd door Annie op 16-12-2004 12:20 ]

Today's subliminal thought is:

• Bart
Ok met len dus, nu even met if prutsen en dan moet het wel werken. Tnx voor de hulp

Pagina: 1