[Kerio mailserver] mass mailling gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 07:20
hoi,
Ik heb een klant met kerio mailserver op windows 2000 pro.Dit werkt allemaal heel erg goed maar nu heb ik een klein probleem met een mailling Ik heb onder kerio ms een mailling list aangemaakt met iets van 700 addressen erin, Maar als ik het ga versturen word het gelijk door de profider weggegooid ze noemen dit spam. heb het ook op de zaak geprobeerd (andere profider) maar dit levert het zelfde probleem op. Mijn vraag is bestaat er een oplossing middels een progje of e.d. zodat het goed gaat. De profider zegt dat de members eerst hun goedkeuring moeten geven. Nu heb ik de volgende vraag hoe kan de profider dit nu weten dat een member van de mailling list mij goedkeuring heeft gegeven.Als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik er erg blij mee zijn.

Verwijderd

Mass mailer?, wordt tegengehouden door veel virusscanners, zowel op de srever als op individuele inkomende pc's.
kreeg laatst een bericht aangemaakt op zo'n zelfde manier van een winkelier uit tilburg, mijn virusscanner zette hem meteen apart en verwittigde mij alszijnde een masmail protection.?

:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Omzeilen kan: stuur er elke 5 seconden 1 uit de lijst (misschien makkelijker met een scripting taal als PHP dan met Kerio). Zo'n pauze er tussen maakt het al te duur voor 'echte' spammers. Maar dit is niet de manier om het te doen: doe het dan gewoon netjes via je provider. Scheelt ook weer wegens misbruik afsluiten enzo achteraf ;)

Goedkeuring moet je inderdaad wel hebben, ook moet er een opt-out melding worden opgenomen: zie de Telecommunicatiewet.
Als je van iedereen een expliciete goedkeuring hebt, neem ik aan dat je dit gewoon zo kunt zeggen naar de provider. Alle adressen incl. goedkeuringsmelding sturen wil je niet en mag niet eens volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Maar als je dat OK hebt, zeg dat gewoon zo tegen je ISP. Als je geen OK hebt: niet mailen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)