Is deze server snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 21:39
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een nieuw (gebruikt) servertje te kopen.
Namelijk met deze specs:

- Dell PowerEdge 4200
- 2x Intel Pentium-II 300MHz pocessor met 512KB cache
- 256MB intern geheugen (8x 32MB EDO-Dimm)
- CD-ROM drive en floppydrive
- 6x 2.1GB hotswappable SCSI-harddisk in hotswap-tray
- PowerEdge Raid II RAID-controller
- 10/100Mb netwerkadapter
- DDS/2 DAT-library 24-48GB (6x 4-8GB) zonder media of changer-module

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//servers/Dell-Poweredge-4200.gif

Voor 179 euro bij de nowthatsit www.nowthatsit.nl
Zal deze server snel genoeg zijn om Debian + apache + mysql + php en evt iets van een koetje te kunnen draaien, met ongeveer iets van 1000 hits per dag?
Weet een van jullie of deze kast aan de binnenkant ATX is, zodat ik bijv het moederbord kan vervangen als hij stuk is?
En is het wel zijn geld waard qua specs?

Alvast Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door HyperDevil op 16-12-2004 03:09 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 00:04
Of ie z'n geld waard is ligt aan smaak: het is een enorm stoer ding natuurlijk, zeker met al die SCSI disks en dual CPU. Maar qua brute kracht kun je voor €180 een tweedehands single cpu computer kopen met meer vermogen (1x P3 800 MHz > 2x PII 300 MHz).

Hij zal wel ATX zijn ja. Je hebt wel kans dat er een raar proprietary systeem zit aan de binnenkant waardoor niet alle onderdelen zomaar uitwisselbaar zijn met gewone computeronderdelen omdat het natuurlijk oorspronkelijk een kant-en-klaar systeem was.

Of ie z'n taken aan zal kunnen: ja, makkelijk. 1000 hits/dag moet geen enkel probleem zijn, ook niet met een dynamische site met PHP en MySQL. De internetverbinding waar je 'm aan gaat hangen lijkt me veel eerder de bottleneck wat dat betreft.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik voorzie geen problemen... misschien zoals wacko al zegt... het kan allemaal "server" hardware zijn en dan zijn de spullen wat duurder.

Dual CPU is best lekker ook ... maar... 2x300Mhz voor koetje..well... zie koetje niet als het belangrijkste wat zal draaien!

There is no place like ::1

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Hoort dit niet in Overige Hardware?

• HyperDevil
Ok bedankt voor de reacties.
Weet een van jullie of dit soort kasten los te verkrijgen zijn?
Zodat ik mijn moederbord aan de ene kan kan zetten en mijn schijven aan de andere kant.
Want dan kan ik namelijk een goedkoper alternatief vinden (single p4 en 512 mb)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 00:04
Ja en nee: Yeong Yang heeft een paar van deze kasten, namelijk de YY-(B)04xx en YY-(B)02xx series, maar deze zijn moeilijk verkrijgbaar en mede daardoor behoorlijk prijzig, je hebt zelfs kans dat bovenstaand tweedehands systeem goedkoper is. Neem eens een kijkje bij de Servercases in de PriceWatch, misschien zijn er nog andere soortgelijke modellen.

• HyperDevil
Ja ik zie dat ze heel erg duur zijn +200 euro.
Ok ik weet genoeg bedankt allemaal ! >:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-10 17:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1000 hits per dag is niets (tenzij je uberzware of superinefficiente code gebruikt, of alle gebrukers op hetzelfde moment komen), dat trekt elke hardware.

[ Voor 18% gewijzigd door Femme op 16-12-2004 04:48 ]

• HyperDevil
Het is idd niks, maar ik wil gewoon een redelijke machine waarop ik een website kan draaien en een beetje kan experimenteren met debian.
Ik kan zo een P4 1.8 erbij pakken en die als server zetten maar daarvoor moet ik dan weer een servercase zoeken, maarja ik heb geen 19 inch kast waar hij dan in kan.
En die Cubes zijn ook niet te betalen.
Ik kan ook een Tower nemen, maar dan zit je al ook ver over de 150.

[ Voor 10% gewijzigd door HyperDevil op 16-12-2004 05:04 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 05:08

Croga

The Unreasonable Man

Waarschijnlijk zal deze kast geen ATX zijn maar gewoon AT of een hybride daarvan.Maar er is genoeg ruimte om dik in te modden. Zelf heb ik een soortgelijk systeem op de kop getikt, alle hardware er uit geript en omgebouwd zodat er nu 2 complete PCs in zitten. We zijn niet voor niks tweakers ;)

Je hebt het er over dat je een serverkast moet gaan halen als je een P4 zelf gaat bouwen. Maar waarom dan? In die Dell zitten 6 stuks 2.1GB schijven. In plaats daarvan kun je ook 2 40GB schijfjes in RAID0 zetten, dan heb je die ruimte helemaal niet nodig. En voor een eurotje of 60 à 80 heb je een hele mooie stevige Chieftec kast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, dit is een Compleet Systeem :z

Move PMG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 13:20
Als je hem thuis gaat gebruiken zou ik er meteen een paar oordopjes bij kopen.
Ook denk ik dat ie qua stroomverbruik vrij duur is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wiggert schreef op donderdag 16 december 2004 @ 06:36:
Als je hem thuis gaat gebruiken zou ik er meteen een paar oordopjes bij kopen.
Ook denk ik dat ie qua stroomverbruik vrij duur is.
Dat klopt, hij is vrij lawaaierig en naar mijn weten is het een 750watt voeding, maar dat weet ik niet zeker.

Als je er zo eentje gaat kopen, zorg er dan voor dat hij in ieder geval een plekje in huis krijgt waar het ongeveer 18 graden is, en geluidsdicht, zodat je er geen last van hebt :)

en die mediachanger heb je niet, weet niet hoeduur die precies zijn, maar hou daar ook rekening mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 16-12-2004 06:43 ]

Pagina: 1