Stroboscoop inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een stroboscoop in een pc-kast? Ik heb hier nog zo'n ding liggen, dat lijkt mij wel gaaf. Volgens mij moet je alleen dan een aparte voeding gebruiken omdat je anders pulsen op je mobo-voeding krijg...

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

hey mahena, check m'n site eens :) Ik heb onlangs een stroboscoop ingebouwd in m'n systeem, ik heb die strobo meegehangen aan de 220V van m'n 2de voeding en een schakelaar aangebracht aan het front van de kast op h'm aan te zetten. Ik heb ernaast ook een potentiometer bijgezet om de flitsen per seconde te regelen :9~
www.tomamod.com

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Nadeel van zulke dingen als strobes en TL buizen is dat ze hoogfrequent storen, en of je PC onderdelen dat leuk vinden. Keb hier ook een 220V blacklight liggen, alleen toch maar een gewone 12V Neon ingebouwd..

Verwijderd

Ik heb 2 blacklights op 220V en 1 stroboscoop in m'n systeem, en ik heb nog niet echt problemen ondervonden :)
Ze staan natuurlijk niet altijd aan, maar omdat ze er nog maar pas inzitten en er komt geregeld mensen kijken staat die toch geregeld op.

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
supercool!!! die case van je. ben nu gelijk maar effe onderdeeltjes aan het zoeken bij conrad. spuiten kan ik zelf. heb al comprossor en spuit (is van mijn pa's modelbouw) ben wel jalours hoor. :)

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Ik heb net een fluor-lampje (groen) gekocht met een voeding, eens kijken of we dat werkend krijgen. Jammer alleen dat ik (nog) geen webcam heb, anders kon ik jullie wel wat laten zien !!!

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een stroboscoop in je kast???? En dan te bedenken dat veel mensen klagen over lage frequentie van je monitor......... komt er nu een zool die graag extra geflikker wil hebben....... ;)

Verwijderd

Conrad heeft neon lampjes die reageren op geluid !!! :?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

moet je hem precies zo afstellen dat het lijkt dat je fans stil staan.
Waar kom toch al die herrie vandaan??

(ok, ik weet dat dit toch niet gaat lukken, maar het was maar een ideetje van mij)

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Is wel een goed idee. Houden we effe in de gaten ;)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
Op donderdag 04 januari 2001 11:02 schreef Solosmots het volgende:
Nadeel van zulke dingen als strobes en TL buizen is dat ze hoogfrequent storen, en of je PC onderdelen dat leuk vinden. Keb hier ook een 220V blacklight liggen, alleen toch maar een gewone 12V Neon ingebouwd..
neon werkt precies hetzelfde als tl, het enige verschil is dat er bij een tl buis nog een coating aan de binnenkant van het glas zit. verder is de werking hetzelfde.

een tl geeft dus niet meer storing dan een neonbuis.

• Solosmots
  • Laatst online: 26-08 16:16
Denk vanniet..
Een TL buis heeft ook nog spullen als een smoorspoel en een starter nodig.
Het zijn verschillende technieken.
Pagina: 1