Toon posts:

Partition Magic Boot/install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist op mijn pc partition magic 8.02 geinstalleerd. Dat ging allemaal prima. Ik heb vervolgens een aantal partities aangemaakt met als doel 2 verschillende windows XP setups te draaien en 1 partitie als opslag. Nu heb ik alles zodanig ingesteld, met pqboot de juiste drive geselecteerd om te rebooten om daar dan vervolgens windows xp op te installeren.

Nu gaat het daar fout. Ik krijg in de windows xp setup maar 2 partities te zien en de grootte klopt niet. Ik kan op geen van deze twee partities windows installeren zonder alvorens deze te formateren aldus de windows setup. Aangezien ik geen idee heb of windows wel de juiste pakt durf ik daar geen beslissing in te nemen.

Nu het bijkomende probleem, ik ging er vanuit dat nadat ik met pqboot de juiste opstartpartitie heb geselecteerd dat dit probleemloos zou verlopen (zoals mijn vorige installs) Met als gevolg dat ik geen bootmanager heb. Oftewel ik kom niet meer op mijn actieve xp partitie. Hij blijft nu vastlopen op een halfgare partitie met niks erop.

Rescuedisks heb ik niet, ik heb ook geen floppydrive in deze pc. Weet iemand een oplossing hoe ik weer in mijn windows kan komen zonder verder drastische wijziginen te maken in mijn partitie-instellingen etc.? Weet iemand of er een partitie rescue CD te vinden is?
Zit een beetje met mn handen in mn haar......oplossingen voor het 1e probleem zijn natuurlijk ook welkom :-)

Verwijderd

Topicstarter
hmm niemand?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ten eerste wil ik je er even op attent maken dat kicken binnen 24 uur niet echt gewaardeerd wordt.

Verder kan Partition Magic uitstekend vanaf 2 diskettes draaien, heb je dat al geprobeerd?
EDIT:
Beter lezen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 16-12-2004 17:47 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 23:07

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Partitie 1: primair, FAT, groot genoeg om PQBOOT op te parkeren
Partitie 2: primair, NTSF, Windows XP1 (voor het installeren deze partitie op actief zetten!)
Partitie 3: primair, NTSF, Windows XP2 (voor het installeren deze partitie op actief zetten, of een ghost op deze partitie loslaten)
Partitie 4: extended, NTSF, Data

Daarna PQBOOT activeren en het zou moeten werken.
Suc6 ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus helaas geen floppydrive in deze pc. En verder snap ik de configatie wel, maar kom dus mijn windows niet meer in. Moet dus een bootable cd hebben ofzo met een rescue programma's waarbij ik de actieve partitie kan wijzigen....weet iemand of zoiets bestaat.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 23:07

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb zelf een bootable CD gemaakt van een Windows 98 opstart floppy, en met cd-rom ondersteuning kom ik dan keurig op de CD, alwaar ik gewoon Partition Magic kan starten (of FDISK, wat je prefereert)

Heb je ook geen bootable memorystick?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1