Toon posts:

[airport] iBook wil net op het draadloze netwerk van de RuG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb vanmmidag even geprobeerd om mn iBook op het draadloze netwerk van de RuG aan te sluiten.
volgens de helpdesk mevrouw was het niet nodig om op een apple iets als secureW voor windows te installeren, omdat apple dit authenticatie protocol (EAP) al ondersteund.
echter als ik alle gegevens invoer (passw, user, outer identity etc) dan krijg ik een failed to connect.
er even vanuit gaande dat met het netwerk zelf alles oke is (mn studiegenoot kon er wel op met zn windows + secureW) waar zou het dan bij mn iBook aan kunnen liggen?
Toen er een vraag kwam welke certificaten ik wilde gebruiken heb ik maar op 'accept al' geklikt.
Ik vraag het jullie maar omdat ik de helpdesk niet zo Apple deskundig vind, hopelijk hebben jullie tips!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij heb je zoiezo een root certificate nodig wat je moet importeren. Vervolgens zul je ook de juiste inner authenciation moeten kiezen bij je 802.11x verbinding. Heb je niet meer gegevens over de instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet veel meer dan dat ik alles opgegeven heb (user, passw, outer id) inner id waar moet je dat invullen? hij gebruikt EAP (op de Apple zie ik LEAP EN PEAP. En voor de rest kan ik niet veel meer zeggen. Kan het zijn dat ie op de een of andere manier geen ip krijgt toegewezen ofzo?

---

ohja ik heb wel een apart profiel aangemaakt voor de uni, zou ik daar nog wat specifiek in moeten veranderen? het leek me niet nl, dus ik heb hem maar gewoon standaard gelaten.
bij windows wordt aangegeven: obtain ip automaticly + WEP encryption en network authentication open dacht ik (weet niet zeker, heb die windows laptop hier niet).
Zijn deze instellingen over te brengen op de mac?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 00:24 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je moet alleen TTLS aanvinken vervolgens op COnfigure klikken en alsl Inner Authentication PAP kiezen.

Dan hoef je verder niets in te stellen (behalve username en password natuurlijk). Verzeker jezelf ervan dat je Airport kaart op DHCP staat.

offtopic:
ik heb de Helpdesk hierover ook gemailed, dat dit nergens staat hoe het moet. Vervolgens heb ik een How-to geschreven zodat ze die op hun site konden posten. Ze hebben er niets mee gedaan, ze hebben alleen een link naar de apple site toegevoegd waar je niets aan hebt

"Ik vraag het jullie maar omdat ik de helpdesk niet zo Apple deskundig vind, hopelijk hebben jullie tips!" is ook de understatement van het jaar trouwens

[ Voor 50% gewijzigd door frim op 16-12-2004 08:53 ]

• Bigs
  • Niet online
Bij ons op de Fontys zeggen ze gewoon 'het kan alleen met Windows XP'. Daar doen ze net of Apple niet bestaat. Ik kan daar wel een guide voor gaan maken, maar ik betwijfel of het zin heeft :{

Verwijderd

Topicstarter
frim:
oke harstikke bedankt ! stom dat ze niks doen met die guide, maar goed echt snel zijn ze dan ook niet want ik had ze het eerste mailtje hierover al in september gestuurd, kreeg pas na opnieuw zenden in november antwoord....

Verwijderd

Bigs schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:35:
Bij ons op de Fontys zeggen ze gewoon 'het kan alleen met Windows XP'. Daar doen ze net of Apple niet bestaat. Ik kan daar wel een guide voor gaan maken, maar ik betwijfel of het zin heeft :{
Gelukkig ga ik afstuderen zodra mijn iBookje binnen is, hoef ik dat netwerk in ieder geval nooit meer te gebruiken daar :)

• Bigs
  • Niet online
Ow maar je kunt er gewoon op met je iBook hoor.. het instellen is zelfs makkelijker dan in Windows :) Ik moet zeggen dat het wel ideaal is zo'n netwerk, jammer dat we alleen nog niet overal op schoof bereik hebben.

Verwijderd

Topicstarter
bij de RuG hebben ze het ook nog niet overal, maar waar ze het hebben is het wel goed snel iig :). Er zijn plannen om alle universiteitsgebouwen van de RuG te voorzien van wifi dacht ik, maar ja dat zal wel een keer gereed zijn als ik klaar ben met studeren...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 12:46 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Frim: wat flauw dat ze dan toch niks doen met die guide van je. Je maakt het ze zo ontzettend makkelijk en zelfs dan is het nog te veel moeite, blijkbaar...

offtopic:
En als we dan toch bezig zijn over allerlei andere universiteiten, dan laat ik de UvT ook maar even aan bod komen :P. Daar gaat het eigenlijk prima (ze werken daar met VPN en IPsec, met de Cisco client), voor wat betreft de connectie dan. Support op andere systemen dan Windows leveren ze niet en printen krijg ik op m'n Mac ook maar niet aan de gang. Voor de rest niets dan lof: plug 'n play tot in de collegezaal :).

[ Voor 20% gewijzigd door wouterve op 16-12-2004 15:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:46:
bij de RuG hebben ze het ook nog niet overal, maar waar ze het hebben is het wel goed snel iig :). Er zijn plannen om alle universiteitsgebouwen van de RuG te voorzien van wifi dacht ik, maar ja dat zal wel een keer gereed zijn als ik klaar ben met studeren...
Waar hebben ze draadloos internet? Alleen op Zernike?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook in de UB dacht ik (maar dat is alleen voor UB laptops :S) iig in het Academiegebouw, nog niet op het Harmoniecomplex, wel zowat overal op Zernike dacht ik.

ohja linkje: http://www.rug.nl/rc/internet/draadloos/locaties
je kan dus ook bij de Drie gewoon je japje openklappen en met je studentenaccount inloggen :)
Pagina: 1