Toon posts:

ps2 of Xbox gebruiken om om te bouwen tot HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet het ZOVEELSTE ps2 of xbox topic waar er dan reacties komen van 'pak de console waar het meeste spellen die je aantrekken voor bestaan'...

Ik kan namelijk gratis ende voor niets aan een xbox OF een PS2 komen, mijn ouders hebben een zaak en door punten te sparen die op producten zaten die ze verhandelen in verwerkte vorm hebben we genoeg punten bijeen gespaard om een xbox of een playstation 2 te kunnen kiezen...

Wat pak ik nu het beste?

Voor een playstation bestaan wat meer spellen maar voor een xbox bestaan ook spellen zat en ik vind het toch te duur om er geld aan te besteden (ben alles behalve een die-hard gamer)...

Ik zou graag die consule gebruiken als een pc of htpc...

Ik heb ook gevonden dat een playstation 2 zich gedraagd als een PII 200 met 32MB RAM... Een Xbox heeft een 733MHz processor maar ik weet niet hoeveel intern geheugen deze heeft en hoe groot de vaste schijf is...

Zoals ik reeds zei wil ik de console gebruiken als (ht)pc. Wat ik dus nodig heb is wat processorkracht (daarvoor zou ik dus eerder de xbox nemen, ook omdat dit eigenlijk een gewone pc is met wat aanpassingen), genoeg intern geheugen (hoeveel heeft een xbox zitten?), vaste schijf ruimte (hoe groot is de hd van een xbox en kan deze vervangen worden door een andere?)...

Wat ook belangrijk is, is dat ik niet te veel speciale dingen moet doen om de console om te bouwen naar een pc of htpc...

voor de ps2 bestaat er geloof ik een linux kit met alles wat je nodig hebt om van de ps2 een pc-achtig toestel te maken, en xboxen werden ook al van den beginnen gekraakt en voorzien van linux en van xbmc...

Moet er een chip in de xbox geplaatst worden om er een pc van te maken, moet dit bij een playstation 2 (ook)?

Eigenlijk kortweg: welke console moet ik pakken (het is dus geen xbox silver editie of een psx of zo, enkel de gewone groen/zwarte xbox en de originele blauw zwarte playstation 2)?

Ow, en nog iets wat handig is: als die omgebouwd is naar (ht)pc, kunnen er ook nog spellen mee gespeeld worden?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
In 1 woord X-Box
Is volledig om te bouwen tot media center
Maat van mij heeft er een, kan er mee gamen en films kijken, mp3's afspelen, via ftp al dat soort spul uploaden naar de X-Box en je kan via het menu zelf selecteren wat je er mee wil.
Oeps zijn toch meer woorden geworden :D

[ Voor 68% gewijzigd door Ad de Jong op 16-12-2004 00:03 ]

Mijn profiel op Discogs

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik zou voor een Xbox gaan. Van een PS2 eventjes ombouwen heb ik nog nooit gehoord. De xbox is een stuk krachtiger en komt je eisen meer tegemoet. Zelf ik heb ik een PS2, dus ik weet wel waar ik over praat.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 08:28
voor een HTPC? ga dan voor een Xbox, kijk anders ook hier voor de media mogelijkheden van een xbox!

What a fine day for Science! | Specs

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47

SA007

Moderator Tweaking
Een xbox is x86 dus das makkelijker met packages, aangezien niet overal source van is...

Heeft 64 meg intern (met 1337 soldeerskilz is daar 128 van te maken)

10 gig schijf, goed uitbreidbaar (gewoon ide) (ps2 geen, moet je een uitbreiding voor kopen)

xbox heeft een gemodde grub bootloader die je in je bios flashed. bij de ps2 niet, dus starten van cd-rom, dus kan je die dvd-speler niet gebruiken.

Reden genoeg? :)

[ Voor 2% gewijzigd door SA007 op 16-12-2004 00:19 . Reden: typoz ]

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 12:34
Stiekum toch een ZOVEELSTE ps2 of xbox topic :X

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik zou voor de XBOX gaan... heb er zelf ook één werkt als een tiet en haalt grafish alles eruit wat ie kan en het ziet er netjes uit moet ik zeggen voor een console...films kijken erop gaat ook perfect, neem er een digitale kabelset bij en je hebt dolby digital, DTS op je receivertje, laat je em 'ombouwen' kun je er mp3, gebrande media op afspelen, gekopieerde spellen, je kunt er emulators op zetten voor SNES, NES, N64, DC, PS-One (PS2 weet ik niet, maar volgens mij wel mogelijk toch?) maar goed,
pak je het goed aan met de xbox, heb je een perfecte console !!! O-)

Specs:
Playstation 2:
CPU: Emotion Engine 300MHz, 128-bit INT, 128-bit FP, 24KB L1, 16KB Scratch, 8KB VU0, 32KB VU1, 450 MIPS, 6.2 GFLOPS, 66M Vertices/Sec, 2.4 GB/s Internal, 1.2 GB/s Graphics, 3.2 GB/s Memory
Graphics: Sony GS 150MHz, 1.2G Texels/Sec, 32-bit Color, 4MB (48 GB/s), 1.2 GB/sec Bus
Sound: SPU2, 48 2D Voices, ADPCM, 2MB
Data: 24MB (2.6 GB/s), 16MB (81 MB/s), 4.7GB Discs,
Expansion: 56K Modem Ethernet

CPU: 128-bit CPU
System Clock Frequency: 294.912 MHz
Cache Memory: Instruction: 16KB, Data: 8KB + 16 K(ScrP)
Main Memory: Direct Rambus (Direct RDRAM)
Memory Size: 32MB
Memory Bus Bandwidth: 3.2GB per second
Co-processor: FPU (Floating Point Unit), Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1
Vector Units: VU0 and VU1, Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 3
Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS
3D CG Geometric Transformation: 66 million Polygons per Second
Compressed Image Decoder: MPEG2

GRAPHICS: Graphics Synthesizer™
Clock Frequency: 147.456MHz
Embedded DRAM: 4MB
DRAM Bus Bandwidth: 48GB per second
DRAM Bus Width: 2,560 bits
Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32)
Polygon Drawing Rate: 75 million Polygons per second
Screen Resolution: Variable from 256 x 224 to 1280 x 1024

SOUND: “SPU2 + CPU”
Number of Voices: ADPCM: 48 ch on SPU2 plus definable, software programmable voices
Sound Memory: 2MB
Output Frequency: Variable up to 48 KHz (DAT quality)

IOP: I/O Processor
CPU Core: PlayStation (current) CPU (R3000)
Clock Frequency: 33.8688MHz or 36.864MHz (selectable; PlayStation/PlayStation 2 mode)
IOP Memory: 2MB
Sub Bus: 32-bit
Interface Types: Universal Serial Bus (USB) x2, Controller Port x2, Memory Card slots x 2
DISC DEVICE: CD-ROM and DVD-ROM
Device Speed: CD-ROM 24x, DVD-ROM 4x

Xbox:
Media Type: DVD-ROM
CPU: X86-to-RISC Intel Pentium III or Celeron 733 MHz
RAM installed: 64 MB DDR SDRAM
Cache size: 128 KB
HDD Capacity: 8 GB
Video Output: NVidia Xbox GPU 256-bit 2D/3D graphics acceleration
Supported Video: NTSC S-Video Installed,Component video Installed,Composite video Installed
Max resolution (external): 1920 x 1080 pixels Graphic Effects Shadows,Fog effects,Pixel Shaders,Vertex Shaders,Texture lighting,Bilinear filtering,Trilinear filtering
Fill Rate: 4000 million pixels/sec
Audio Processor: NVidia Xbox MCP
Memory Card: 8mb Flash
Net: Intergrated 100mbps modem/LAN
Ports: 1 Xbox AV output Xbox AV connector Installed,4 Game controller,1 Network RJ-45 Installed

duidelijk genoeg lijkt me toch... :*)

EDIT: Zo beter dan..??

[ Voor 31% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 16-12-2004 11:53 ]

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Tot hoever kan je de Xbox uit elkaar slopen btw? (losses bruikbare compenenten...)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:11

Atmoz

Techno!!

Xbox!! (natuurlijk) _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 02:14:
Tot hoever kan je de Xbox uit elkaar slopen btw? (losses bruikbare compenenten...)
Je kunt de HD gebruiken en misschien de DVD drive. De voeding lijkt ook veel op een gewone computervoeding. Voor de rest kun je niets gebruiken (ofja de fan dan) ;)

Maar je kunt het ook omdraaien: wat kun je in de Xbox bouwen (van pc onderdelen):

- andere harddisk (bijvoorbeeld 200GB)
- andere DVD drive (eentje die ALLES slikt)
- meer geheugen (128MB)
- andere software erop installeren (keuze GENOEG!!!)
- etc....

Als HTPC is de XBox perfect. Zeker in combinatie met MediaCenter en TV out via COMPONENT kabels (heb ik ook). Echt een super beeld (op de beamer). Succes ermee! (leuk onderwerp) >:)

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:22
ik heb het topic niet gelezen dus dit is waarschijnlijk de zoveelste reactie van hetzelfde maar toch:

-Je moet voor een Xbox ombouwen een mod chip hebben (ong. €90 denk ik)
-Er kan een nieuwe harde schijf in gezet worden (max 120GB dacht ik)
-Je kunt van een USB toetsenbord en muis en een Xbox controller de stekkertjes omwisselen zodat je voor de PC een controller hebt en voor de Xbox een toetsenbord met muis (ik denk dat je er wel wat drivers voor nodig hebt)
-Je kunt op een xbox Linux of zelfs gewoon Windows 98/XP etc. draaien

-Je kunt er naderhand ook gewoon spellen op blijven spelen, ook gekopieerde spellen, alleen Xbox Live! word niet meer toegankelijk (dat kan pas als je je modchip uitzet, maar dan heb je weer een gewone xbox die alleen legale games en films kan draaien)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• wesleytjuh
  • Laatst online: 22:48
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:57:
Ik zou voor de XBOX gaan... heb er zelf ook één werkt als een tiet en haalt grafish alles eruit wat ie kan en het ziet er netjes uit moet ik zeggen voor een console...films kijken erop gaat ook perfect, neem er een digitale kabelset bij en je hebt dolby digital, DTS op je receivertje, laat je em 'ombouwen' kun je er mp3, gebrande media op afspelen, gekopieerde spellen, je kunt er emulators op zetten voor SNES, NES, N64, DC, PS-One (PS2 weet ik niet, maar volgens mij wel mogelijk toch?) maar goed,
pak je het goed aan met de xbox, heb je een perfecte console !!! O-)

Specs:
Playstation 2:
CPU: Emotion Engine 300MHz, 128-bit INT, 128-bit FP, 24KB L1, 16KB Scratch, 8KB VU0, 32KB VU1, 450 MIPS, 6.2 GFLOPS, 66M Vertices/Sec, 2.4 GB/s Internal, 1.2 GB/s Graphics, 3.2 GB/s Memory
Graphics: Sony GS 150MHz, 1.2G Texels/Sec, 32-bit Color, 4MB (48 GB/s), 1.2 GB/sec Bus

Xbox:
Supported Video: NTSC S-Video Installed,Component video Installed,Composite video Installed
Max resolution (external): 1920 x 1080 pixels Graphic Effects Shadows,Fog effects,Pixel Shaders,Vertex Shaders,Texture lighting,Bilinear filtering,Trilinear filtering
Ports: 1 Xbox AV output Xbox AV connector Installed,4 Game controller,1 Network RJ-45 Installed

kijk daarom heb ik nou een xbox gekocht :+

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Xbox..heb het hier zelf ook.

Gewoon even softmodden (geen chip nodig) en Xbmc erop en draaien maar. Even zo'n 3th party remote control kopen en je bent helemaal klaar!

Je kan dan ook evt ook de harddisk uitbreiden of gewoon films via netwerk spelen. (En natuurlijk ook web-radio)

Default blanke hetero

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DaViDoViTsCh schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:57:
Specs:
Playstation 2:

Xbox:

Lol wat een bullshit. Die specs zeggen echt totaal niets. De PS2 heeft dedicated en speciaal voor de task ontworpen chips waar de Xbox onefficiente all purpose chips gebruikt. Het gaat echt niet om specs hoor bij een console maar om hoe de console is opgebouwd en hoe deze met zijn programmatuur om gaat. Dat je in console - specs trapt zegt genoeg |:( Dit zijn juist de verkooppraatjes van "snelle" verkopers die er totaal geen verstand van hebben. Daarnaast gaat het om gameplay en de games / toepassingen die je leuk vind. Maw, blaat niet voordat je weet waar je over praat. Daarnaast kloppen de specs die je van de PS2 post ook niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 16-12-2004 11:09 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Specs zeggen lang niet alles in dit geval...

Het gaat vooral om de toepasbaarheid van de console voor HTPC. En daarin is de X-box toch wel de meerdere van de PS2....

Besef echter wel dat je eea aan je xbox moet modden (zie posts hierboven) om een xbox als volledig functioneel HTPC te kunnen gebruiken.... maar daar is gelukkig genoeg info over te vinden...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Voor de XboX gaan, werkt zelfs met WD 300GB schijven :D

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
EbAyzo schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:57:
Xbox..heb het hier zelf ook.

Gewoon even softmodden (geen chip nodig) en Xbmc erop en draaien maar. Even zo'n 3th party remote control kopen en je bent helemaal klaar!

Je kan dan ook evt ook de harddisk uitbreiden of gewoon films via netwerk spelen. (En natuurlijk ook web-radio)
Softmodden gaat helaas niet meer met de nieuwe xbox (versie 1.6),
dus er zal een chip in gesoldeerd moeten worden.

• Hercul3s
  • Laatst online: 13:15
Conclusie:

De X-Box naar HTPC modden is al door velen gedaan en is zoals hierboven beschreven niet echt moeilijk, daarnaast zijn er ook veel guides voor. Ook heeft de X-Box ingebouwde netwerk controller en HD, 2 dingen die je zeker wel in je HTPC wilt hebben.

De PS2 is dus veel minder bekend als het om HTPC doeleinden gaat, en de 'transformatie' zal dan ook volgens mij moeilijker gaan.

Dus: X-Box!

offtopic:
Ik wist niet dat het al zo makkelijk was om je X-Box om te bouwen tot HTPC, zal ik binnenkort ook maar eens gaan kijken naar een goedkoop X-Boxje .. :)

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:06:
[...]

Lol wat een bullshit. Die specs zeggen echt totaal niets. De PS2 heeft dedicated en speciaal voor de task ontworpen chips waar de Xbox onefficiente all purpose chips gebruikt. Het gaat echt niet om specs hoor bij een console maar om hoe de console is opgebouwd en hoe deze met zijn programmatuur om gaat. Dat je in console - specs trapt zegt genoeg |:( Dit zijn juist de verkooppraatjes van "snelle" verkopers die er totaal geen verstand van hebben. Daarnaast gaat het om gameplay en de games / toepassingen die je leuk vind. Maw, blaat niet voordat je weet waar je over praat. Daarnaast kloppen de specs die je van de PS2 post ook niet...
Aha, zit dat zo dan... en jij weet dus wel precies waarover je praat... :O kom op, ik bedoel, je ziet zelf toch ook wel dat een X-doos zijn werk beter doet dan een speelstation nummer 2... wrom zou het BLAAT zijn voor 'snelle' verkopers, slaat ook nergens op... :r stel je bent vader van 3 kids en ze willen een spelcomputer, denk je nou werkelijk dat als die verkoper voor je staat en al die dingen uit zijn bovengat kraamt, je er iets van snapt of onthoudt (op een paar dingen na) ik bedoel, hè tjeezus... 8)7 en als jij of ik zo'n ding ga halen , kijken we eerst echt wel wat het nou precies inhoudt en met welke de meeste dingen mogelijk zijn zoals dit topic over gaat... daarbij komt kijken dat ik voor ik mijn post plaatste mensen dingen zag posten over onjuiste specs... en de specs die ik gevonden heb, heb ik ook ff zomaar opgehoest op internet, maar bij deze, ik heb nu even wél COMPLETERE specs gevonden van het speelstation nummer 2. :+
En jáh, ze zeggen mensen toch wél wat... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo alles hier lees zal het een Xbox worden, was voor mij eigenlijk van te voren ook al de meest logische keuze (is een gewone pc die in elkaar gesoldeerd is in een mooi kastje)...

Dat de PS2 misschien betere zaken heeft om games te spelen kan me geen moer schelen, daarvoor zal ik hem toch maar sporadisch gebruiken...

Thanks voor de info :)

• Bor

Bor

DaViDoViTsCh schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:44:
[...]

Aha, zit dat zo dan... en jij weet dus wel precies waarover je praat... :O kom op, ik bedoel, je ziet zelf toch ook wel dat een X-doos zijn werk beter doet dan een speelstation nummer 2...
Voor deze toepassing zou ik ook voor een xbox gaan omdat deze gewoon meer op en pc lijkt en daardoor makkelijker uit te breiden is. Voor de rest slaat jouw opmerking totaal nergens op. Ben je nou zo dom of?... |:( Vandaar ook dat de PS2 nog steeds beter verkoopt dan de Xbox ;)
daarbij komt kijken dat ik voor ik mijn post plaatste mensen dingen zag posten over onjuiste specs... en de specs die ik gevonden heb, heb ik ook ff zomaar opgehoest op internet, maar bij deze, ik heb nu even wél COMPLETERE specs gevonden van het speelstation nummer 2. :+
En jáh, ze zeggen mensen toch wél wat... ;)
De specs die hier zijn gepost kloppen niet bij bv Expansion voor de PS2. Hier zijn bv een harddisk en een bba ook de normaalste zaken.

Laten we er nu geen Xbox vs PS2 flame topic van maken (waar je wel mee aan de gang bent) want dan is dit topic zo op slot...

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

YW m8...

case closed... :P

@ Bor:
:+

[ Voor 19% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 16-12-2004 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even ter duidelijkheid: de keuze tussen Xbox en playstation 2 hangt bij mij totaal niet af van of die of die nu beter is om games te spelen en of die of die nu beter is qua hardware, het enige wat me interesseert is welkeen het makkelijkst (en goedkoopst) om te bouwen is naar htpc, servertje en weet ik veel wat nog allemaal waarvoor je normaal een gewone PC van een jaartje of 2-3 oud zou gebruiken...

Blijkbaar is de ideaalste keuze VOOR MIJ (daar gaat DIT topic nu eenmaal om): de Xbox, ik heb net gebeld naar de persoon die de eindejaarscadeau's uitdeelt, de Xbox staat al opzij voor me...

• Fire69
  • Laatst online: 20:19
Goeie keuze, van een ps2 kan je namelijk helemaal geen server/htpc/... maken.
Je kan hem alleen chippen om kopies te spelen. Da's met een xbox wel wat anders.
Je kan er gewoon Linux op draaien als je wil. Of ReactOS, da's ook net geport (basis alvast toch al), da's gewoon een Windows-'kloon'. :)

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

[quote]DaViDoViTsCh schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:57:
pak je het goed aan met de xbox, heb je een perfecte console/HTPC !!! O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier in op got via de search ook een linux kit gevonden voor de ps2 (toetsenbord, muis, 2CD's, ethernet ding, harde schijf...) maar dat kostte ook al 150 euro en ik heb het niet zo voor linux..., die Xbox is een gewone pc, blijkbaar het beste geschikt, als ik dat ding dan eenmaal heb zal ik wel eens kijken wat ik er allemaal mee kan...

• Bor

Bor

Je kan er gewoon Linux op draaien als je wil.
Klopt, op de PS2 ook. Er is zelfs een officiele Linux kit voor :)
je kunt er emulators op zetten voor SNES, NES, N64, DC, PS-One (PS2 weet ik niet, maar volgens mij wel mogelijk toch?) maar goed,
Nee, een PS2 emulator kan niet , een Xbox is lang niet krachtig genoeg om een PS2 te emuleren.

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 16-12-2004 14:00 ]

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:22
bestaan er wel PS2 emulators voor de PC dan? (ik weet niet of dit uberhaubt besproken mag worden maar ik vraag toch een linkje)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Bor

Bor

Nee, werkende PS2 emulatoren zijn er niet. Wacht maar op een 4.5 Ghz processor ongeveer. Het kost veel te veel processor power om de dedicated hardware echt 100% te emuleren.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind dit topic niet echt de goede richting op gaan en ook niet echt passen bij CME: slotje dus.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gebruiker RolfLobker heeft nog even voor de search de volgende informatie hierop aan te vullen:
Even wat b*llshit rechtzetten:

Ik zal geen mensen quoten maar gewoon feiten op een rij zetten waar onwaarheden van in dit topic staan:

Emulatie:

- Op een XBOX kan je géén Playstation 2 emuleren.
- Op een XBOX kan je géén Gamecube emuleren.
- Op een XBOX kan je géén Dreamcast emuleren (dit word wellicht mogelijk maar kan nu nog niet)

Software:

- Op een XBOX kan je géén Windows '98/XP 'installeren'

Linux draait wel (aangepaste installs voor een xbox)
Alleen werkt linux zelfs niet prettig en er is géén 3D-acceleratie beschikbaar voor linux
Wil je een beetje prettig met linux werken dan sluit je een USB toetsenbord en muis aan op je XBOX en gebruik je géén GUI.

- ReactOS is inderdaad voor een deel geport naar de xbox.

ReactOS heb je alleen nog niets aan op de xbox aangezien o.a. input ontbreekt.
Je kan er dus nog niets mee (zelfde geld voor Windows CE waar ook de input ontbreekt)

Softmodden:

- ALLE xbox versie's zijn te softmodden
Dat zijn dus: 1.0/1.1/1.2/1.3/1.4/1.5/1.6/1.6b (Allen zowel US/EU/JAP)

(1.6b is een 1.6 XBOX met ander geheugen. Tot kort terug hadden veel chips problemen met deze versie aangezien de toegepaste bios-en gebaseerd waren op andere timings dan de < 1.6 xbox gebruikt waardoor de XBOX hangt bij het aanzetten)

Vervangen / upgraden van hardware:

- De harde schijf van de xbox kan je vervangen voor een schijf met meer capaciteit.

Iemand beweerde dat de schijf niet groter dan 120GB mag zijn.
Dit is volstrekte onzin!
Héél lang geleden was het inderdaad zo dat de XBOX geen gebruik kon maken van alles wat boven de 137GB grens zat vanwege het gebrek aan LBA-48 bits ondersteuning.
Dit is al lang opgelost.
Alleen wanneer je rmenhals kernel patcher (nkpatcher) gebruikt om de xbox te softmodden heb je die beperking nog wel.
Bij de volgende versie van NKPatcher zal waarschijnlijk LBA-48 ondersteuning worden toegevoegd.

- Upgraden van het geheugen is niet makkelijk.
Er gaan geen standaard dimm's in maar aparte geheugenchips.
Die chips zijn lastig te krijgen en zéér lastig te plaatsen zonder speciale apparatuur.

Voor het ombouwen van een XBOX heb je géén chip nodig.
Chips zijn er wel maar de duurste chips (en tevens de beste en ongeveer enige chips die het waard zijn om te plaatsen) zitten zo rond de € 60,-

(@josvg: schaam je! Ik heb nog nooit zo veel onwaarheden gezien in zo weinig tekst. Als je ergens geen kennis van hebt zeg dan liever niets in plaats van anderen die minder bekend zijn met de XBOX in de war te brengen met je onzin)

(@Skillz: Je doet je naam geen eer aan met je opmerking dat een 1.6 XBOX niet gesoftmod kan worden. Een TSOP-Flash is niet mogelijk op een 1.6/1.6b XBOX en niet alle chips werken op een 1.6/1.6b. Maar een softmod werkt ALTIJD!)

(@josvg: Er bestaan wel PS2 en ook Gamecube emulatoren voor de PC.
Deze zijn alleen verre van af.
Gamecube valt al aardig te emuleren op de PC maar is zo traag dat het niet interessant is (1 FPS als je geluk hebt ;))
Er zijn nog geen PS2 emulatoren die commerciele spellen kunnen emuleren.
Kort door de bocht: Geen PS2/Gamecube emulatie mogelijk :)

Qua ombouwen is een XBOX vele malen interessanter dan een PS2
Het werkt allemaal vele malen prettiger en intuitiver.

De XBOX moet je alleen niet al te veel vergelijken met een PC!
Hij lijkt erop en gebruikt inderdaad componenten die je in een PC terugvind (al dan niet aangepast voor de XBOX)
Maar qua gebruik werkt het allemaal heel anders (wel heel simpel)
Software die [u]speciaal voor de xbox is geschreven[u] 'installeer je ook niet!
Je kopieert het enkel naar de harde schijf of je zet het op een dvd.

Een XBOX ondersteund ook géén multithreading!
Wanneer je XBOX is omgebouwd kan je inderdaad een vervangende dashboard erop zetten (UnleashX is dan verreweg de beste!) waardoor je een FTp-verbinding met je XBOX kan opzetten.
Maar zodra je een spel of andere applicatie start ben je die FTP-verbinding wel kwijt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.