Hyperlink plaatsen naar een foto op je ftp-server

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:09
Toch maar weer eens bezig gegaan met mijn site, en omdat ik nu de trotse eigenaar ben van mijn nieuwe Konica Minolta Dimage G600 digicam wou ik de foto's hiervan op mijn site hebben. :)

Maar het nadeel is dat een beetje redelijke foto al gauw 200kb aan ruimte vraagt en dit is dus gauw bekeken met de online ruimte die je hebt bij je provider.

Aangezien ik toch een 24/7 (ftp) server heb vraag ik me af hoe ik thumpnails, die op mijn site staan, kan linken naar een plaatje op de ftp-server. Ik heb een aparte directory daarvoor aangemaakt, waarbij als je inlogt met behulp van onderstaande gegevens je rechtstreeks in de directory terechtkomt waar de foto's staan (dus de home-dir). Ik tracht de hyperlink zo op te stellen:

ftp://username:login@82.197.xxx.xx/kon00001.jpg

Helaas zegt ie dan als ik het probeer, "pagina kan niet weergegeven worden".

Iemand een suggestie, het ip nummer klopt wel (de x-jes heb ik zelf gezet), en ook heb ik rekening gehouden met hoofdletters (voor zover van toepassing).

Mijn YouTube Channel

• Bikkel-Rulez
  • Laatst online: 21-12-2025
voor zover ik weet wil dat niet van een ftp server zou je er een webserver naast moeten hebben draaien

mocht het wel lukken heb ik ook wel intresse heb precies het zelfde probleem gehad maar niemand had er ooit een oplossing voor het enige wat ze zeiden dat het niet werkt via ftp

• Snowwie
Als dat zo is, waarom werkt een ftp-link dan wel met een zipfile :?

Mijn YouTube Channel

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34

M-ThijZ

Riding on Rails

Heb je geen http waar je naar kunt linken? Een hyperlink naar een ftp zal niet gaan (en in de bron van de pagina zal je user/pass ook te zien zijn). Aangezien php wel met ftp kan werken zou ik in php een extra pagina maken. Door bijvoorbeeld "$_GET['id'];" te gebruiken zou je kunnen linken naar "fetch_photo.php?id=$id".
Gebruik je creativiteit.

• Snowwie
Nee, geen php please, daar heb ik totaal geen kaas van gegeten, ik werk alleen maar met html. Nou ja, FP dan O+

Mijn YouTube Channel

• Bikkel-Rulez
  • Laatst online: 21-12-2025
ff online php cursus leren en je weet het zo :D

of ff kant en klare scripts zoeken staat genoeg op internet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je een nieuwe explorer/update hebt daarvan dan werkt dat user:pass@url niet meer tenzij je het expleciet aanzet ...

wat is de laatste keet dat je het geprobeert hebt met dat zipje ?

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 15-12-2004 23:51 ]

Iperf

• Snowwie
Dit is dan toch lastiger dan dat ik het me had voorgesteld.
Een Http webserver zou volgens jullie de oplossing zijn, maar aangezien ik totaal niet weet hoe je zoiets aanpakt zal ik me eens gaan verdiepen in deze materie. Apache is wel een goede keuze, als ik zo de search moet geloven. :)

Mijn YouTube Channel

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Waarom maak je niet een anonymous account op je ftp server? dan zit je ook niet meer met paswoord geneuzel?

...

Verwijderd

Voor zulk een eenvoudige toepassing voldoet de Abyss webserver prima.
http://www.aprelium.com/
Ik ben er erg tevreden over.
Pagina: 1