harde schijf boot niet (ontrack diskmanager)

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een poosje geleden een extra schijf in mijn server gehangen. Omdat mijn hoofdschijf (met mijn complete systeem) vol loopt wil ik mijn systeem klonen op mijn nieuwe schijf.
Toen ik dat gedaan had bleek dat mijn computer niet wilde starten van mijn nieuwe schijf. Er bleek een restje van de ontrack diskmanager op te staan. Hoe kan ik dit verwijderen?
Ik heb met ms-sys (linux alternatief voor fdisk /mbr van dos) mijn master bootsector overschreven, maar mijn systeem wil nog steeds niet starten.
Verder heb ik een bootable dospartitie gemaakt met sys c:, maar ook dat werkt niet.

Zoals de situatie nu is, krijg ik geen melding van ontrack meer, maar start hij nog steeds niet. Als ik van een dos floppy start kan ik wel de inhoud van de windows partitie bekijken (bevat alleen msdos.sys command.com enz)
Hoe krijg ik die schijf weer aan de praat? Ik kan natuurlijk lilo op de andere schijf zetten, maar dat is niet mijn bedoeling.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OnTrack haal je niet weg met fdisk /mbr geloof ik, het staat ergens anders waardoor het altijd voorrang heeft. De enige methode die ik ken om OnTrack te verwijderen is met OnTrack zelf :)

Verwijderd

code:
1
# dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1

Zeer gevaarlijke doch zeer effectieve reiniging van je MBR van je primaire vaste schijf. (Dat was toch de bedoeling, neem ik aan?)

Edit: hmm bij nader inzien heb ik geloof ik je post verkeerd begrepen.... la maar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 23:45 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Je hebt je MBR geleegd, je hebt partities gemaakt, er staat een OS op... maar heb je je partitie ook actief gemaakt? Als je geen fatsoenlijke bootloader hebt, moet de loader in het MBR zelf springen naar de actieve partitie. Als deze niet aanwezig is zal de hele zut niet opstarten.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Er zit een actieve partitie op, desondanks doet de hd niets, geeft ook geen melding. Ik zal eens kijken of ik ergens ontrack vandaan kan halen.
Volgens mij werkt de methode van jointm1k niet omdat linux niet echt bij de eerste sector van de hd kan, alleen bij een sector waarvan ontrack beweert dat het de eerste is.