[MySQL 4.1.7]

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Een welbekende error ben ik achtergekomen.

Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\test\lib.php on line 20
Error:Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Na veel zoeken heb ik het voor een andere situatie kunnen oplossen d.m.v. dit commando te gebruiken in de sql console:

"mysql> SET PASSWORD FOR username@locahost = OLD_PASSWORD('password');"

Om er zeker van te zijn dat de user een kort wachtwoord heeft, heb ik onderstaand commando gebruikt (bron: mysql site) om te controleren dat de username voldoet aan de korte password kenmerken.

"mysql> SELECT Host, User, Password FROM mysql.user WHERE LENGTH(Password) > 16;"

als ik nu verbinding probeer te maken met de mysql server krijg ik nog steeds die welbekende error :(

Hier staan twee links naar php bestanden die ik gebruik.

http://users.skynet.be/bk237789/php/lib.php
http://users.skynet.be/bk237789/php/setup.php

Ik heb eerder ooit op een andere manier een verbinding gemaakt. Ik heb namelijk een php file "connect.php" en hiermee lukte het wel (nu nog steeds) met deze inhoud:
Ik wil heel graag weten waarom het niet lukt met de bestanden die ik in de url heb bijgevoegd!

<?php
$host = "localhost";
$dbusername = "user";
$dbpassword = "xxxxxxxx";
$database = "music";
$server = mysql_connect("$host","$dbusername","$dbpassword") or die ("Can't connect to MySQL Server on $host!");
echo "Connected to MySQL Server<br>";
mysql_select_db("$database", $server) or die ("Can't find the database $database!");
echo "Connected to WebIP Database<br>";
?>

Waarom krijg ik bij die connect.php geen error en bij die twee files van de url wel 8)7

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Even zoeken: PHPBB installatie op win2000/iis/php install gaat niet goed. :)

Edit: sorry, ik moet beter lezen |:(

[ Voor 18% gewijzigd door X-Lars op 15-12-2004 23:37 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

De Generaal, ik geef dezelfde oplossing. Volgens mij heeft TS dit allemaal al gezien/gedaan...

Verwijderd

X-Lars schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:55:
De Generaal, ik geef dezelfde oplossing. Volgens mij heeft TS dit allemaal al gezien/gedaan...
Nou volgens mij nog niet. Ik zie dat hij een query geprobeerd heeft. De rest van de oplossingen op die link, zie ik niets van terug.
• Upgrade all client programs to use a 4.1.1 or newer client library.
[..]
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
[..]
Start mysqld with the --old-passwords option.
Zijn allemaal dingen die ik niet in z'n TS terug zie..

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt ook met mysqli werken, ga je meteen met je tijd mee :)
Pagina: 1