Point of View Geforce FX 5900 XT overclocking...

Pagina: 1
Acties:

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
hoi,

ik ben nieuw hier...ik ben nieuw tot overclocken...
ik heb een beetje zitten neuzen, en zie dat sommigen hem flink hebben overgeclocked...nu is dat heel goed...maar mijn vraag:

wat is de veiligste manier om mijn videokaart te laten overclocken?

ik had een programmatje van nvidia bij mijn kaart gekregen (nvtweak.reg, werkt hetzelfde als coolbits)
ik kan die laten autodetecten, dan knalt hij hem flink omhoog. Ik kreeg toen wel de checkdisk van windows en een ander opstartscherm...nu lijkt me dat niet echt erg, maar toch.
dus, is de PoV GF FX5900XT een beetje te overclocken en welk programma doet dat het veiligst of hoe kan ik dat zelf het veiligst doen?

Thx,

Gytax

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Rivatuner...
Te vinden in de MeukTracker...
Idiaal tooltje om je nvidia kaart over te klokken op een goede veilige manier...
Wanneer je iets niet goed hebt gedaan reboot je een keer en de instellingen zouden weer goed moeten staan, dus voor de overklok poging...

Verwijderd

dat optimal detect is de veiligste overclock situatie (mits je dat bij de drivers doet), als je em nog verder wil clocken dan moet je dat met rivatuner doen ofzo

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
de optimal detect is het best? mn windows ging er wel een beetje vreemd van doen...rivatuner kan ook detecten hda ik al door, maar die knalde hem wel uberhoog :p
ik heb geen extra koeler...dus dan kan optimal detect van nvtweak (van nvidia zelf) ook nog zonder problemen?
ik weet dat ik wel zelf moet proberen, maar ik wil eerst zoveel mogelijk informatie...kunnen jullie denk ik wel begrijpen :)

edit:

ipv 390/700 staat hij nu op 480/880...geen problemen met 3dmark03: 5884 3dmarks. Geen artifacts tegengekomen...dus nu kan ik hem hierop laten staan zonder extra koeling?

[ Voor 20% gewijzigd door Gytax op 16-12-2004 17:08 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
als je ff een topicsearch doet, dan zal je merken dat er al uitgebreide topics zijn over de GFFX5900XT en OCen...

U vraagt, wij antwoorden.