Uitgesproken meningen gezocht: Sigma 24-135

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Beste lezers,

De topic title zegt het al: Ik zoek uitgesproken meningen van mensen die in het bezit van een Sigma 24-135mm F2.8-4.5 lens.
En ja, ik heb uiteraard internet afgespit en x-1000 reviews/tests etc gevonden.
Ook heb ik het centraal objectieven topic door gepluisd.
Maar ik heb nergens net die ene mening gevonden....

Ik zoek een andere lens voor mijn 300D, en wil dolgraag deze veel lichtsterkere lens. Ik zoek alleen net dàt stukje dat me over de grens trekt. De lensen welke ik nu bezit vind ik veel te soft (kit-lens en Sigma 28-300).
Ook merk ik dat de meeste foto's die ik maak boven het "24mm" bereik, en beneden de "135mm" blijven. Exif rules.
De lens is voor hobby doeleinden.
Wie heeft er goede/slechte ervaringen met deze lens?
Is ie scherp genoeg, snel genoeg? Algemene feeling/handling?

[ Voor 16% gewijzigd door Patten op 15-12-2004 22:57 ]

Carpe Diem

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben zeer geïnteresseerd in dit topic, en first-hand ervaringen van anderen, omdat ik deze lens ook overweeg :) De enige op GoT echter waarvan ik weet dat hij hem heeft is Femme, op zijn Minolta Dynax 7D...

• Patten

Carpe Diem

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 17:08
ik heb er een! Ik gebruik hem op een 300D. Over het algemeen ben ik tevreden over de kwaliteit die hij geeft (budget in acht nemend). Tuurlijk kan het altijd scherper, maar voor "normaal" gebruik voldoet hij prima! Wordt geleverd met zonnekap. De lichtsterkte komt mij erg vaak van pas, scheelt me het selecteren van een hogere iso waarde of flitsen. Bij filtsen met de onboard flitser moet je er wel rekening mee houden dat de lens, wanneer deze is uitgeschoven, een deel van de flitser blokkeerd (helemaal met zonnekap).

Zie mijn website PhotographyByme voor voorbeelden (check ff de info alles met de 300D is met deze lens geschoten)

Er zijn wel een paar minpuntjes...
-zoomcreep, als je de lens kanteld schuif hij uit.
-77mm filters zijn duur!!
-blokkeerd de flitser

Over het algemeen ben ik zeer tevreden!

tja...

• Patten
Sander0105 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:23:
ik heb er een! Ik gebruik hem op een 300D. Over het algemeen ben ik tevreden over de kwaliteit die hij geeft (budget in acht nemend). Tuurlijk kan het altijd scherper, maar voor "normaal" gebruik voldoet hij prima! Wordt geleverd met zonnekap. De lichtsterkte komt mij erg vaak van pas, scheelt me het selecteren van een hogere iso waarde of flitsen. Bij filtsen met de onboard flitser moet je er wel rekening mee houden dat de lens, wanneer deze is uitgeschoven, een deel van de flitser blokkeerd (helemaal met zonnekap).

Zie mijn website PhotographyByme voor voorbeelden (check ff de info alles met de 300D is met deze lens geschoten)

Er zijn wel een paar minpuntjes...
-zoomcreep, als je de lens kanteld schuif hij uit.
-77mm filters zijn duur!!
-blokkeerd de flitser

Over het algemeen ben ik zeer tevreden!
Leuke site. Ook fijn om eerste hands info te krijgen. Ik heb nu een aanbieding liggen voor inruil van mijn Sigma 28-300.... En ik ben erg aan het overwegen om hem weg te doen.
Vind je het zoom bereik ook voldoende? Niet het gevoel dat je "te kort" schiet?

[ Voor 12% gewijzigd door Patten op 16-12-2004 22:58 ]

Carpe Diem

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 17:08
dat gevoel heb ik inderdaad, ben nu ook aant sparen voor een 70-200 om dat te compenseren. Maar een heel groot probleem is het nog niet. 210mm (135*1.6) is wel aardig als zoom.

tja...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

YellowCube

Wait...what?

ik heb de lens zelf ook.

pluspunten:
-prettig bereik. Op een D70 36-210mm
-lichtsterk
-behoorlijk AF systeem
-prijs

minpunten:
- zoomcreep (en niet te zuinig ook. Met name het gewicht van de lens maakt het zelf nog moeilijk om de zoomring tegen te houden)
- dubieuze constructie.
- kan scherper
- contrast en kleurtoon kunnen beter, maar niet dramatisch.

Al met al vind ik het een erg prettige lens, met name vanwege z'n bereik en lichtsterkte.
Een alternatief is de 18-125 lens...Niet zo lichtsterk maar wel vergelijkbaar.

edit:

van de 18-50 mm is onlangs een EX f2.8 versie uitgebracht...wellicht dat dit met de 18-125 ook ooit gaat gebeuren

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 17-12-2004 09:25 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:11

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.