Toon posts:

Radeon 9600 pr werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Heb weinig verstand van de computers maar wilde desondanks een nieuwe videokaart.
Ik had een geforce 2 400mx deed het prima maar was niet voldoende.
Vandaag heb ik een radeon 9600 pro van Sapphire gekocht.Ik heb een moederbord MS 850 pro van MSI met een p4 processor en biosversie van 1.5 volgens mij.
Ik haalde mn oude videokaart eruit en deed de nieuwe erin.Na het inschakelen van de PC kwam er geen vertrouwd biepje en het scherm bleef zwart.Er was ook geen boot.
De CMOS heb ik gereset in hoop dat dit zou helpen.Maar dat deed het niet.Mn oude videokaart doet het nog en de radeon werkt wel in de pc van een vriend.
Op het net vond ik het een en ander over BIOS en AGP compatibiliteit maar ik kan geen firmware of AGP drivers vinden voor mijn moederbord/bios.
Weet iemand hoe ik dit probleem het beste zou kunnen aanpakken?

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
O jah de bios kom ik ook niet in met de nieuwe videokaart.

Ik hoop heel erg dat mijn post nu wel goed genoeg is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat voor voeding heb je :? (Merk en aantal Watt)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Merk van de voeding weet ik niet, maar ik dacht 275 Watt. Het is een desktop van Sky, ik weet niet of jullie daar wat aan hebben....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

275Watt....Sky.....Dat klinkt niet lekker :Y)

Grote kans dat jouw voeding het niet meer trekt. Die 9600 Pro heeft meer energie nodig dan een GeForce 2 MX 400.

Misschien kun je ergens anders een betere voeding lenen.
Als je een nieuwe koopt, let dan op dat je niet alleen naar het aantal Watt's kijkt. Een Q-Tec 420W is slechter dan een Sweex 300W. Een Sweex 300W is ook al niet al te best ;).
Antec, Chieftec, Enermax hebben goede voedingen.
Een Chieftec 360W zou dus een prima voeding zijn voor jouw systeem. Je kunt dan later nog meer uitbreiden zonder dat de voeding het niet meer aankan :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.