Toon posts:

Groen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Philips beamer met daarop aangesloten een Sony DVD speler. Wanneer ik de component kabels aansluit, krijg ik enkel groen beeld. Dit is natuurlijk BEROERD. Ik heb aan beide apparaten gekeken waar het aan kan legge, maar het lijkt duidelijk de beamer te zijn want ik heb al 3 verschillende apparaten aangesloten op de beamer.

Het maakt gebruik van de YpbPr techniek en op de instellingen van de beamer staat ie volgens het boekje goed. Ik heb andere opties geprobeerd ter test, maar om nou te zeggen dat het opschoot.... NEE.

Ik word zo langzamerhand gek van dat ding... iig, dit zijn de typenummers van beide apparaten:

Sony DVD-speler: DVP-NS765P
Philips Beamer: LC 6281

Verwijderd

Topicstarter
Uwh, en de kabel is een Component kabel van Profigold. Dat kolereding was 80 euro, moet dus wel goed zijn.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Iets kan slecht contact maken, heb ik ook met me crt, als ik de kabel niet buig heb ik paars of groen beeld omdat de kabel beschadigd is.
Het kan ook binnen in de beamer los zitten.

Specs

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 20:34

Zoefff

❤ 

Sluit de beamer eens met een andere kabel aan en kijk wat er gebeurt. Ik weet dat als ik de VGA kabel van m'n monitor er scheef inprik dat je dan ook maar 1 bepaalde kleur krijgt, of kleuren mist. Het zou best kunnen dat er in die kabel iets kapot is, of dat er een connector ergens los zit.

Het feit dat 'ie €80,- kostte wil natuurlijk niet betekenen dat het ook daadwerkelijk goed werkt :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
qualitatief zit die kabel wel goed hoor... maar alles is echt goed aangesloten!! :'(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 20:34

Zoefff

❤ 

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je het net mee zal maken dat jij die ene productiefout hebt, en dat er een adertje kapot is. Of dat je met je stoelpoot even op die kabel hebt gestaan, en wat hebt verneukt.

Check het gewoon even met een andere kabel, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Het lijkt me dat dit rustig in Audio & Video kan.

Move OH -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probeer idd even een andere kabel, of een videoracorder (als je die nog hebt ;) ) of een gameconsole aan te sluiten.
Op die manier kunnen we toch een aantal dingen uitsluiten.
Pagina: 1