Toon posts:

16 bits PCMCIA -> USB Convertor nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensjes

Ik heb hier een hele mooie zo goed als nieuwe Compaq Pentium 1 150 MHz laptop staan. Deze wil ik graag gaan gebruiken als een wireless printservertje. Dit omdat de printer/scanner/copier etc. beneden komt te staan en de netwerkapparatuur + het acces point op de tweede verdieping staat. Echter hier zit er op deze laptop geen USB aansluiting, en de printer kan alleen maar aangestuurd worden via USB. Bestaan hier speciale convertors voor? Ik weet dat ze bestaan in een 32 bits uitvoering, maar of ze dan ook bestaan in een 16 bits? Weet iemand toevallig waar deze te krijgen zijn? Of heeft iemand nog zoiets liggen? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze converter:

http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/rdua01.html

Kan dit wel of is het een drukfout?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB is 32bits, dat kun je dus niet in een 16 bits cardslot duwen.
die converter converteert een USB poort naar een seriele poort. Daar heb je dus totaal niets aan, gezien je geen USB hebt op je notebook.

Je zult toch moeten kijken naar een andere manier om je hardware aan te sturen of een nieuwere notebook nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan vrees ik dat het snel ophoud, ik heb niet zo heel veel aansluitingen op mijn notebookje zitten. Bestaat er iets van een wireless kastje met een USB aansluiting erop, zeg maar een wireles printserver?

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
JA,

Er zijn genoeg wireless print server varianten.
Denk als je effe in de pricewatch zoekt je genoeg tegenkomt.
en anders kan je altijd nog effe op google zoeken

[ Voor 15% gewijzigd door siteslammer op 16-12-2004 00:58 ]

www.bigclan.co.uk

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01
printer/scanner/copier is met een printerserver alleen als copier en printer te gebruiken. Scannnen gaat niet werken.

Verwijderd

inderdaad, wireless scannen?

Maar de meeste merken van wireless aparatuur hebben wel printservertjes ingebouwd (althans bepaalde modellen). Linksys alleszins; http://www.linksys.com/pr...group.asp?grid=33&scid=37

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar goed dat jullie mij dat even melden! Het scheelde niet veel of ik had zo'n printserver gekocht. Ondertussen heb ik een andere Pentium 1 laptop georganiseerd waar wel 1 USB aansluiting opzit dus ik ben gered. Iedereen bedankt!
Pagina: 1