Boolean Letters [3d studio max]

Pagina: 1
Acties:

• Korneel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo grote masters der 3d animatie :P
Help een 3d leek even uit de brand met het volgende probleempje :)

Ik wil een vorm maken van 3 letters, en die uit elkaar snijden. moeilijk uit te leggen, maar moet het niet zijn om te maken (...dacht ik)
Het komt erop neer dat ik een blok wil hebben waar je als je van kant x kijkt een letter (de K) als je van kant y kijkt een letter (de R) en als je van kant z kijkt een letter (de C) kan lezen. Ik heb dit reeds van hout naast me staan, maar nu wilde ik een .max :)
Probleem is het volgende, Ik heb 2 letters, de K en da R, beiden ge-extrude en met boolean, intersection uit weten de 'snijden'. Als ik nu echter de 3e letter erbij voeg krijg ik een lijnenspel:
(even wat plaatjes te verduidelijking)
Voor de 3e actie:
Afbeeldingslocatie: http://www.korneelwever.nl/images/hmm.jpg
Na de 3e actie:

Afbeeldingslocatie: http://www.korneelwever.nl/images/hmm2.jpg
Kan iemand me vertellen wat er fout gaat? Laat ik het zo stellen, wat ik fout doe.
Tenkies muchos alvast!

.... i just wanted a cool glowing thingy...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dat is best een complexe vorm die je wil en dat is niet zo makkelijk, probeer het maar eens uit te tekenen dan kom je erachter dat het niet 'zomaar' kan. Ik denk dat het probleem eerder in je concept ligt dan je max-skills ;)

maar asl iemand weet hoet je dit 1-2-3 moet dan houdt ik me aanbevolen, want het is wel koel natuurlijk

Stoer; Marduq

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Als de TS aangeeft dat hij het model in hout naast zich heeft liggen neem ik aan dat het toch wel mogelijk zal zijn! Lezen!

Toch?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Boolean is altijd brak, dat is nou eenmaal zo. Er zijn wel trucjes die je kunt proberen en die de kans dat het werkt verhogen:
-extrude met grid ipv morph als caps;
-doe een hele lading willekeurige quickslices over je meshes (wel even converteren naar editable poly, anders gaat dat niet);
-gebruik nPower power booleans ipv de standaard booleans (dat is een plugin die meestal beter werkt dan standaard booleans in MAX).

Overigens horen dit soort kleine vragen eigenlijk in het 3d-stuff topic, maar das voor de volgende keer. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 15-12-2004 22:39 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

daniel_ev schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:33:
Als de TS aangeeft dat hij het model in hout naast zich heeft liggen neem ik aan dat het toch wel mogelijk zal zijn! Lezen!
oopsss ... :X

heb je daar een foto van :>

Stoer; Marduq

• Korneel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05-2022
Niet veel tijd nu, maar ik zal ff een foto laten zien :
Afbeeldingslocatie: http://www.korneelwever.nl/images/041216_074901.jpg
Bedankt voor de reactie alvast!

.... i just wanted a cool glowing thingy...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

In plaats van een Boolean zou ik gewoon als referentie-aanzichten plaatjes van de letters (heb je 't lettertype al uitgevonden? Da's met schreef (dus 'serif') ) erachter houden op een soortgelijke manier als bijv. de Jeanne d'Arc tutorial werkt - en dan zelf aan de gang gaan met faces tekenen, uitsnijden, en aan elkaar lassen. Krijg je ook dat mooie gepolijste effect als je smoothing aan gaat zetten :).

Overigens kan de volgorde ook een hoop uitmaken : probeer eerst eens de K te combineren met de C. De R is dan een kwestie van meerdere keren een eenvoudig figuur (cylindervorm, "V" vorm voor pootjes bij de R en horizontale V-vorm voor indeuking bij de R) subtracten en niet een complexe vorm in 1 keer.

[ Voor 27% gewijzigd door Yoozer op 16-12-2004 08:25 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

of je pakt als basis extruded text die je al hebt en bewerkt die ..
lijkt mij een hoop werk schelen

anyway basicly
die eerste vorm kun je het beste attachen ..
via edit poly etc "niet via compound dus !"

het gaat namelijk fout na multiple boleans
dan hou je hopelijk nog een werkende bolean functie over voor de complexere bolean ..

anders raad ik powerboleans aan ..
die gaat minder vaak de fout in ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 09:50 ]

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
je gaat in de top view staan, je convert naar edit mesh, nu ruk en trek je je puntjes in de vorm van de letter C en klaar ben je

wat je ook kan doen is je maakt een blok, daar bolean je de letter c uit. Nu zet je de dubbele letter in de letter c bolean.dan doe je nog een bolean, zorg ook wel ff dat je texture op 2sided staat, volgens mij moet het dan lukken

[ Voor 48% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 16-12-2004 11:17 ]

Pagina: 1