[FC3 en WINXP] nog steeds dualboot probleem?

Pagina: 1
Acties:

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
tjah, de topic verraad het eigenenlijk al.

waar Fedora Core 2 en vele andere linux distro's geplaagd werden door deze fout waardoor winXP onbereikbaar werd, vraag ik me nu af of dit in FC3 reeds gefixt is.

ik heb nu een minimum FC2 install naast m'n windows XP die ik waarschijnlijk enkel met puur geluk heb aan de praat gekregen (volledig text mode, zonder ook het minste greintje extra), maar aangezien die totaal onbruikbaar is wil'k upgraden.
de DVD van FC3 is reeds gebrand en OK bevonden, maar ik wil echt wel zeker zijn, aangezien de examens eraan komen, en ik het me echt niet kan permitteren om m'n hele windows zooi te verliezen. daartegenover zou voor diezelfde examens een bruikbare linux wel mooi meegenomen zijn.

ik heb reeds op GoT en Google gezocht, en kan niet echt iets vinden dat expliciet uitsluitsel geeft, of dit nu verholpen is of niet.

ps: het gaat om de x86-64 versie van het OS

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HIGHGuY schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:39:
waar Fedora Core 2 en vele andere linux distro's geplaagd werden door deze fout waardoor winXP onbereikbaar werd, vraag ik me nu af of dit in FC3 reeds gefixt is.
Ja, die bug is gefixt in FC3. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad tijdens en mijn installatie van FC3. Die bug was, of ik moet me sterk vergissen, ook al in FC2 zelf gefixt en je had er alleen mee te maken als je van FC2 RCx upgrade naar FC2 final.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
ok, ik neem je woord ervoor. thx

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Harm schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:43:
[...]

Ja, die bug is gefixt in FC3. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad tijdens en mijn installatie van FC3. Die bug was, of ik moet me sterk vergissen, ook al in FC2 zelf gefixt en je had er alleen mee te maken als je van FC2 RCx upgrade naar FC2 final.
De Fedora Core 2 kernel (2.6.5) had moeite met de CHS info van je schijf te vangen bij bepaalde chipsets/harddisks. Resultaat: gefookte MBR; oplossing: handmatig CHS info meegeven aan de kernel. Dit probleempje was (helaas) niet gefixt bij de setup van FC2 (heeft mij 3 uur gekost om m'n partitietabel opnieuw op te zetten), Fedora Core 3 heeft hier naar mijn weten inderdaad geen last meer van, bij n vriend van mij iig niks van gemerkt.

Schaadt het niet, dan baat het niet