Ik ben momenteel bezig ben met mijn Bachelorscriptie over stereotyperingen van Arabieren/ Moslims in games. Dan moet je denken aan spellen zoals C&C: Red Alert 2 en Generals, waar ze niet anders voorkomen dan hersenloze bloedlustige terroristen (zoals dat ook al jaren in Hollywoodfilms gebeurt).
Nou gebeurt het in de C&C-spellen altijd met een zekere humor, die vertaald naar tv racistisch over zou komen. Zie hier

Mijn vraag:
Wie kan me helpen aan tips van andere games waarin arabieren of moslims worden gestereotypeerd, al dan niet op een grappige manier? Of kent iemand spellen, zoals Under Ash, waarin arabieren juist de propagandistische tegenaanval aangaan met Westerlingen (Amerikanen, Israeliers, etc.)?
Mijn dank is groot, het bekijken van elk spel zou iets te veel tijd kosten
Nou gebeurt het in de C&C-spellen altijd met een zekere humor, die vertaald naar tv racistisch over zou komen. Zie hier

Mijn vraag:
Wie kan me helpen aan tips van andere games waarin arabieren of moslims worden gestereotypeerd, al dan niet op een grappige manier? Of kent iemand spellen, zoals Under Ash, waarin arabieren juist de propagandistische tegenaanval aangaan met Westerlingen (Amerikanen, Israeliers, etc.)?
Mijn dank is groot, het bekijken van elk spel zou iets te veel tijd kosten