What the hell doet nroff

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:23
Ik heb mandrake 7.2. om @home op te kunnen moet ik dhcp-software installeren(bij members.home.nl/linux)

na het uitpakken moet ik ./configure doen. Dat lukt.

Vervolgens moet ik hem maken met MAKE.

Dit gaat goed totdat hij een foutmelding geeft en exit. De foutmelding is het volgende:

nroff -man dhclient.man8>dhclient.cat8
/bin/sh command not found

Heb ook gezocht maar kan nroff niet vinden in deze distr. noch in de bijgeleverde cd-rom met extra software. En weet iemand wat nroff eigenlijk doet?

Verwijderd

geen idee :)

maar ik heb mandrake handmatig ingesteld (dhcp is niet nodig als je alle ipadressen weet)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat voor installatie gebruik je bij LM7.2 en welke instellingen doe jij bij de netwerk installatie ?

Standaard install en als je gewoon aangeeft dat je Inet opgaat via kabel en dat je IP-adres via DHCP krijgt. Dan is het goed.

Na aanloggen onder root doe je in een console

dhcpcd -h COMPUTERNAAM

Daarna Linuxconf opstarten

In netwerk instelling je computernaam instellen bij eth0 (of eth1)

wijzigingen opslaan

daarna ifcfg-eth0 (of ifcfg-eth1) bestand in /etc/sysconfig/network-scripts/ aanpassen
Volgende regel toevoegen
DHCP_HOSTNAME="COMPUTERNAAM"

draaien maar !

Verwijderd

Hij krijgt'm niet gemaked, laat staan dat'ie hem in kan stellen.

Er staat '/bin/sh command not found'
Hij kan sh gewoon niet vinden.
Kijk eens of 'sh' in /bin staat...

Verwijderd

nroff, troff (en groff) zijn tools voor tekstopmaak en worden gebruikt om output op te maken volgens een bepaalde specificatie. Die specificatie kan van alles zijn, bv: een bepaald type printer, of (zoals in jouw geval) een man page.

Linux gebruikt (meestal) groff, de GNU versie van troff. nroff is dan een scriptje dat unix nroff parameters vertaalt in gnu groff parameters. (Clear like mud, ik weet het.)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
En aangezien het pas mis gaat bij het aanmaken van de man page zou ik de regel die dat doet even uitcommentarieren en make install draaien.
Pagina: 1