Dual wan router voor @home en adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58
Heb diverse topics gevonden over het gebruik van meerdere ADSL-lijnen d.m.v. een dual-wan-router, maar kon niets vinden over het gebruik van een een dual-wan-router voor zowel kabelinternet (via @home) en adsl (via kpn, andere zijn hier helaas (nog) niet). Het gaat mij om een router met loadbalancing, zodat de verschillende datastromen zo gunstig mogelijk over beide lijnen gerouteerd worden.

Mjin bedoeling is dus om zowel een kabelaansluiting als een ADSL-verbinding aan een netwerk te koppelen, met gebruik van genoemde loadbalancing voor het internetverkeer. Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee en/of welke router zou je adviseren?

Mocht ik een ander topic over het hoofd hebben gezien, geef me dan s.v.p. een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
Cisco 1700 series met 2x Ethernet (1x LAN, 1x WAN voor de kabel) en een ADSL wic. Kan trouwens ook met 3x Ethernet, wanneer je een ADSL modem hebt wat kan bridgen. Genoeg over te vinden als je het echt wilt.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 22:57
Je kan hiervoor een Nexland (tegenwoordig Symantec) router gebruiken. Deze heb ik zelf ook een jaartje in gebruik gehad. Als je wilt kan je die wel overnemen...

Wat informatie over de originele Nexland kan je bijvoorbeeld hier vinden:
http://www.homenethelp.co...d-pro800turbo-screens.asp

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:48
Ikzelf heb thuis zowel een kabel- als ADSLaansluiting en gebruik daarvoor een Linksys RV082-router.
Dit toestel is niet zo duur en heeft heel veel instelmogelijkheden.
Ben er heel tevreden over...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in dit topic zijn ook diverse van dit soort apparaten genoemd:

2 routers en 2x internet

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58
Met dank voor de diverse reacties en links: ik ben uiteindelijk via een Hawking H2WR54G (defect), Linksys RV082 (lukte niet om @home-verbinding te krijgen) uitgekomen bij de Hotbrick LB2. Werkt perfect!
Pagina: 1