Ik mag op 1 adsl-lijn 2 netwerken op zetten achter. Het moeten 2 domeinservers met elk 5 clients worden en deze 2 domeinen moeten geen netwerk verbinding met elkaar hebben. Vaste ip-adressen.
Mijn idee:
- Achter het/de modem een Zyxel Zywall 10 (welke ook later op te zetten vpn server is),
- Achter zywall 10 een router met switch waar 2 routers aan hangen
- in de laatste 2 routers moeten dan in de firewall de subnets van het andere domein geblocked worden zodat ze niet bij elkaar kunnen kijken.
Ik heb geen verstand van professionele netwerk apparatuur, maar ik neem aan dat er iemand dit leest en zegt:"Dat moet anders!
"
Ik kan me iets voorstellen bij een programmeerbare switch, maar uiteindelijk moeten er 2 subnetten op 1 ip-adres naar buiten.
Wie heeft er een goede oplossing (degelijk: Moet jaren draaien)?
Alle netwerk apparatuur tezamen mag rond een 1000 euro kosten.
Mijn idee:
- Achter het/de modem een Zyxel Zywall 10 (welke ook later op te zetten vpn server is),
- Achter zywall 10 een router met switch waar 2 routers aan hangen
- in de laatste 2 routers moeten dan in de firewall de subnets van het andere domein geblocked worden zodat ze niet bij elkaar kunnen kijken.
Ik heb geen verstand van professionele netwerk apparatuur, maar ik neem aan dat er iemand dit leest en zegt:"Dat moet anders!
Ik kan me iets voorstellen bij een programmeerbare switch, maar uiteindelijk moeten er 2 subnetten op 1 ip-adres naar buiten.
Wie heeft er een goede oplossing (degelijk: Moet jaren draaien)?
Alle netwerk apparatuur tezamen mag rond een 1000 euro kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door sjonie100 op 15-12-2004 20:07 ]