Welke netwerk hardware voor 1 adsl met 2 domeinen?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik mag op 1 adsl-lijn 2 netwerken op zetten achter. Het moeten 2 domeinservers met elk 5 clients worden en deze 2 domeinen moeten geen netwerk verbinding met elkaar hebben. Vaste ip-adressen.
Mijn idee:
- Achter het/de modem een Zyxel Zywall 10 (welke ook later op te zetten vpn server is),
- Achter zywall 10 een router met switch waar 2 routers aan hangen
- in de laatste 2 routers moeten dan in de firewall de subnets van het andere domein geblocked worden zodat ze niet bij elkaar kunnen kijken.

Ik heb geen verstand van professionele netwerk apparatuur, maar ik neem aan dat er iemand dit leest en zegt:"Dat moet anders! 8) "

Ik kan me iets voorstellen bij een programmeerbare switch, maar uiteindelijk moeten er 2 subnetten op 1 ip-adres naar buiten.

Wie heeft er een goede oplossing (degelijk: Moet jaren draaien)?

Alle netwerk apparatuur tezamen mag rond een 1000 euro kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door sjonie100 op 15-12-2004 20:07 ]

Verwijderd

"Dat kan anders", namelijk:
2 NAT routers achter elkaar is niet de mooiste oplossing, gezien er potientiele problemen kunen ontstaan bij Internet Multimedia applicaties.

Een juiste(gangbare) opstelling:

Adsl modem --ZyWALL10(dus geen ZyWALL 10W?) -- switch(24 poorts bijvoorbeeld)

In de ZyWALL is het mogelijk om IP Alias(sen) te maken en de netwerken zodanig van elkaar kunnen scheiden. Men kan 1DHCP pool instellen(vrij laten geven door de router) en 2 IP Aliassen instellen(vast ip adressen in een IP Alias pool is noodzakelijk).

De instructie voor het instellen van IP Aliassen vind je achter de volgende link: http://www.zyxel.nl/support/z098.html

De laatste deel van de bovenstaande link omschrijft hoe je de IP Aliassen(netwerk segementen) kunt blokkeren van elkander.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 22:11 ]

Verwijderd

Mja, ik vind dit niet echt een mooi topic. Zo te zien heb je een opdracht gekregen en heb je zelf weinig ideeën over hoe je die uit moet voeren. Dit forum is geen plek om dergelijke vragen te posten, wij verwachten eigen initiatief en niet een eisenlijst met de vraag of wij even iets kunnen verzinnen.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door hierover.

Dit topic is gesloten.