Toon posts:

[XP] Netwerkwachtwoorden opslaan in home edition*

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een netwerk en wil met een win XP Home bak, verbinding maken met een servertje.
Nu is alleen het geval dat ik in Win XP home mijn wacht woord niet kan opslaan, en dus elke keer moet invullen... Voor mij is dat niet zo'n punt maar mijn paps vergeet steeds het wachtwoord... Is het niet mogelijk om net als in de Pro versie het wacht woord op te slaan?
Ik wacht op antwoord...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is dit onmogelijk tenzij je illegale truukjes uit gaat halen. Je kan ook het `net use`commando in een batch file zetten met password erbij?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:56:
Volgens mij is dit onmogelijk tenzij je illegale truukjes uit gaat halen. Je kan ook het `net use`commando in een batch file zetten met password erbij?
wat bedoel je psies met 'net use' commando?

edit: het rare is ook dat er in de help van de win xp Home staat, dat het vakje van "wachtwoord onthouden" er wel bij staat... maar das dus niet zo, tevens kan ik na één keer aangemeld te zijn blijven gebruiken van alle gedeelde mappen van de server, maar als ik reboot niet meer... erg irri..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 20:02 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Start eens een 'Command Prompt' op, en type dan in 'net use /?' - je krijgt dan een en ander aan uitleg over dit commando, dit kan je dan vervolgens verwerken in een batchfile en dan ben je al een heel eind :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Installeer tweakUI en dan kan je instellen dat ie automatisch aanmeldt en dan kan je ook het wachtwoord instellen wat daar bij hoort. Alleen dan moet jij dus eerst afmelden, omdat je standaard je vader aanmeldt.

Misschien een veel simpeler idee: post-it op het scherm :D

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:01:
Installeer tweakUI en dan kan je instellen dat ie automatisch aanmeldt en dan kan je ook het wachtwoord instellen wat daar bij hoort. Alleen dan moet jij dus eerst afmelden, omdat je standaard je vader aanmeldt.

Misschien een veel simpeler idee: post-it op het scherm :D
Het gaat hier niet om verschillende users die de pc gebruiken, het gaat om een netwerk verbinding maken ....

@elevator: Ik begrijp niet helemaal wat ik dan moet doen met de info die ik hier krijg? zou je het misschien iets meer willen voor kouwen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 20:06 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:03:
@elevator: Ik begrijp niet helemaal wat ik dan moet doen met de info die ik hier krijg? zou je het misschien iets meer willen voor kouwen?
Als je het na mijn posting echt nog niet begrijpt, moet je je toch een beetje afvragen ofdat je tot het doel publiek van Gathering of Tweakers.net mag rekenen :) Ik geef je daar een heel duidelijk stappen plan, wat is er nou precies niet duidelijk aan dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jij wil dat ik een batch file maak.... Okay nog nooit gedaan, ik verwacht dan dat een .bat bestand moet maken? en daar moet ik gegevens in zetten? zoals gebruiker en wachtwoord?Kan ik deze dan koppelen aan de map die dan geopend wordt? Iets duidelijker... sorry maar ik wil graag leren...

update:

Okay ik heb dit gevonden:

[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\Parameters
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: REG_DWORD [Dword Value] // Value Name: DisableSavePassword
Setting for Value Data: [0 = Disabled (Passwords Saved) / 1 = Enabled (Passwords Not Saved)]
Exit Registry and Reboot

nu wil ik niets verkeerd doen en heb NL versie, kan iemand me dit vertalen in het NL... van af Modify?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 21:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:53:
Jij wil dat ik een batch file maak.... Okay nog nooit gedaan, ik verwacht dan dat een .bat bestand moet maken? en daar moet ik gegevens in zetten? zoals gebruiker en wachtwoord?Kan ik deze dan koppelen aan de map die dan geopend wordt? Iets duidelijker... sorry maar ik wil graag leren...
F1 is je vriendje ;)
nu wil ik niets verkeerd doen en heb NL versie, kan iemand me dit vertalen in het NL... van af Modify?
Je zit nu naar een registry key voor inbelverbindingen te kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:53:
Jij wil dat ik een batch file maak.... Okay nog nooit gedaan,
Volgens mij begin ik mijn bericht met 'Start eens een Command Prompt en type eens in net use /?' ...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:32
Kan je niet gewoon een account aanmaken op je server met dezelfde naam als het account op die XP Home machine uiteraard zonder wachtwoord, of iig hetzelfde wachtwoord als op de XP Home machine, ervan uitgaande dat XP Home dat uberhaupt kan (heb het nog nooit gebruikt). Dat is net zo secure als passworden in batchfiles zetten :P Overigens nog een hint over het batchfile verhaal.

Begint met het commando, vervolgens kiest men de driveletter dan geeft men de share op, gevolgd door username om af te sluiten met het password...hoe dat er precies uit ziet kan ik je ook vertellen maar volgens mij is de leerfactor dan NULL....

Verwijderd

Topicstarter
ben verder gegaan met de batch file...
Ik kom niet verder dan dit:
NET USE [Y: | *] [\\Server\E\films [password | ?]]
[/USER:[administrator@serv.local]
[/SAVEPW:YES] [/YES]

dan laat hij dit zien:

*] word niet herkend als een interne of externe opdracht....

Ik heb deze site er bij gehouden en de uitleg van net use /?

Iemand?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je moet die dingen tussen blokhaken niet letterlijk overnemen, maar alleen gebruiken als je die switches nodig hebt. Eventueel moet je ook nog wat dingen invullen, zoals je password en welke share je wilt bereiken.

Bijvoorbeeld:
net use Z: \\kallisko\downloads

Hiermee krijg ik bij deze computer een extra 'schijf', met driveletter Z. Deze driver leidt naar \\kallisko\downloads. Het eventuele password zet je er achter, dus "net use Z: \\kallisko\downloads passwordz0r".

net use Z: /delete

En hiermee verwijder ik Z: weer. :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk Daar heb ik wat aan!!!
Ik snapte het gewoon niet... maar een beetje duidelijkheid is altijd fijn! Dank je Rafe!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
code:
1
net use z: \\server\share P@55w0rd /user:ipadreshost\user
werkt altijd. dit behoort verder toch echt wel tot de basiskennis net als je dit in Windows Operating Systems en Network Troubleshooting tientallen keren tegenkomt.

We kauwen je het hier niet voor. Je had met [search=netwerkverbinding maken] of iets dergelijks tientallen topics over dit onderwerp kunnen vinden :)

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) Windows Operating Systems - FAQ nog eens goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.