N.a.v. het vele crashen van mijn systeem besloot ik om mijn geheugen te testen op fouten, bij mijn test vond ik in 9uur testen zo'n 200 fouten. Hierop besloot ik mijn garantie te gaan verhalen, omdat ik mag verwachten dat een A-merk zo goed als foutloos is!
Specs:
Asus P4P800 Deluxe
1024mb (2x 512) TwinMOS Dual Channel PC3200 (pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos))
P4 3,06ghz @ 3,3ghz
Club3D GeForce5900xt
2 x 80 gb WD P-ATA
2x DVD-drive (ROM & RW)
Creative Audigy 2 ZS
Hierop doorliep ik de procedure bij SallandAutomatisering omtrent het RMA... Na in 1e instantie zelfs een mail te hebben gehad dat het geheugen in orde was, heb ik daarom gevraagd om een tweede test.
Hierop kreeg ik het volgende mailtje terug:
Klopt het wat hun beweren, past TwinMOS niet op een Asus P4P800 Deluxe en veroorzaakt dit fouten? (Lijkt mij stug, want op dit moment draait mn systeem al 3 weken op hetzelfde soort geheugen, met nog geen enkele foutmelding (Blue Screen of in Windows)...
)
En is het geheugen wat hun aanraden (Corsair) véél beter? I.c.m. die bijkomende kosten (50 + 7,50 euro) dus een goede deal?
Specs:
Asus P4P800 Deluxe
1024mb (2x 512) TwinMOS Dual Channel PC3200 (pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos))
P4 3,06ghz @ 3,3ghz
Club3D GeForce5900xt
2 x 80 gb WD P-ATA
2x DVD-drive (ROM & RW)
Creative Audigy 2 ZS
Hierop doorliep ik de procedure bij SallandAutomatisering omtrent het RMA... Na in 1e instantie zelfs een mail te hebben gehad dat het geheugen in orde was, heb ik daarom gevraagd om een tweede test.
Hierop kreeg ik het volgende mailtje terug:
Mijn vraag is aan jullie:Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben nogmaals uw geheugenmodules getest op het zelfde moederbord als wat u hebt. Hiermee geeft dit geheugen wel fouten (geen 200 stuks maar 4 binnen 4 uur). Conclussie het geheugen is niet compatible met het moederbord. Geheugen is dus niet defect. Als u van plan bent dit geheugen bij ons in te ruilen voor ander geheugen (Corsair is goed voor dit mobo) dan krijgt u helaas maar 80% van de dagwaarde weer. Dat is in dit geval € 110,--. Mocht u ander geheugen willen hoor ik het graag. Ons advies is 6203 Corsair VS1GBKIT400 ValueSelect PC3200, 400 MHz Dit geheugen kost € 159.-- dat betekend dat u € 49,-- moet bij betalen. Wilt u het product door ons naar u laten verzenden zijn de kosten voor u (€ 7.50)
Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Salland Automatisering
Afd. RMA
Klopt het wat hun beweren, past TwinMOS niet op een Asus P4P800 Deluxe en veroorzaakt dit fouten? (Lijkt mij stug, want op dit moment draait mn systeem al 3 weken op hetzelfde soort geheugen, met nog geen enkele foutmelding (Blue Screen of in Windows)...
En is het geheugen wat hun aanraden (Corsair) véél beter? I.c.m. die bijkomende kosten (50 + 7,50 euro) dus een goede deal?