Problemen in HL met 700@933 overklok

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Aantal weten dat ik Abit VP6 met twee P3-700E op 933 heb gezet. ;)

Alles werkt prima en is goed stabiel op 1.85V
Games zoals Q3A en HL lopen goed.

Er is wel een vreemde gedrag in HL. Ik kreeg zomaar vastlopers van tijdens CS game. Vooral OpenGL loopt sneller vast dan Direct3D.
Bij vastlopers leek boel niks te reageren. Toetsenbord en muis werken niet.

Tot bij ene vastloper ik een vreemde gedrag van toetsenbord en muis ontdek: ik kan opeens niets meer bedienen. Ik ga ineens schuin naar links. Muis en toetsenbord zijn geblokkeerd, maar game loopt door! ;(

Weer ontdek ik dat USB muis niet geblokkeerd is. (eigenlijk Wacom Graphire tekentablet) USB muis reageert normaal. :?

Omdat ik niet Ctrl-Alt-Del kan gebruiken en ook niet ESC of zo, ben ik genoodzaakt harde reset te nemen. :(

Op 700 MHz normale snelheid krijg ik deze problemen niet. Heeft iemand idee wat er aan de hand is en hoe ik zulke dingen kan voorkomen? I/O is zelfs op 3,4 V gezet maar leek niet veel te helpen.
Als besturingsysteem heb ik Win2000 Pro NL.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik had zoiets bij UT. Dan ging het spel door, maar kon ik niks meer besturen...

Als ik dan ff wachtte dan crashte het spel.

Het ligt toch aan het overclocken denk ik.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Wat voor video kaart heb je .. ik had dit probleem ook met CS als ik dat speelde liep me hele comp opeens vast.. probeer andere drivers.. voor je vid kaart.. ik heb een abit kt7 had fast writes uitget nu kan ik gewoon gamen..

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb Asus V6800 Deluxe en gebruik 6.47 Denonator van Nvidia

Zodra ik niet meer overklok, loopt alles uitstekend.

En inderdaad, als ik AGP 4x bijvoorbeeld uitzet in bios, is crash minder ernstig.

Verwijderd

Dat had ik dus ook in CounterStrike, zodra ik me optical eraf haal perfect. Strange :?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het is gebleken dat sommige chips slecht op overklokken reageren.
Van anderen hoor ik dat veel Abit moederborden last van hebben. als men boven 100 FBS komt doen de chips, die keyboard en muis moeten doorgeven, al raar en kunnen vastlopen.
Soms loopt USB zelfs vast.

Ik kan Abit informeren over deze problemen.
Kijken of Abit wat meer weet.

Verwijderd

HL kan slecht tegen OC'en.

Ik had eerst een Asus A7V en als de chip boven de 40c werd laden HL niet meer.:? Echt wierd maar het was wel zo.

Bekijk je temp eens.

Verwijderd

ja gelijk dat HL er niet tegen kan zelfs niet met videokaarten.
Ik had gewoon mijn Geforce overclocked en alles werkte perfect q3, ut behalve HL :)

Verwijderd

bij mij hangt cs af en toe, dan hangt het beeld gewoon een sec of 15 altijd even lang.
ik kan gewoon alles ik hoor mensen nog lopen en kan verder lopen, maar men beeld ververst gewoon 15 niet.

:(

wat kan dat zijn??

ik heb natuurlijk wel alles een beetje getweaked maar niet extreem.

ik heb een athlon 700@754 kan hoger hoor :)
geforce prophet 1 SE en ja die heeft heel lage mhz cpu standaard 110 staat op 125 bij 130 loopt hij af en toe vast. het geheugen staat standaard op 140 loopt op 175 kan hoger maar heb ik niet gedaan.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zondag 07 januari 2001 17:59 schreef blaatschaapje het volgende:
bij mij hangt cs af en toe, dan hangt het beeld gewoon een sec of 15 altijd even lang.
ik kan gewoon alles ik hoor mensen nog lopen en kan verder lopen, maar men beeld ververst gewoon 15 niet.

:(

wat kan dat zijn??

ik heb natuurlijk wel alles een beetje getweaked maar niet extreem.

ik heb een athlon 700@754 kan hoger hoor :)
geforce prophet 1 SE en ja die heeft heel lage mhz cpu standaard 110 staat op 125 bij 130 loopt hij af en toe vast. het geheugen staat standaard op 140 loopt op 175 kan hoger maar heb ik niet gedaan.
dat maak niks uit met over clocken je heb dan gewoon een lag, type eens in console net_graph 3
dan kan je zien of je een lag heb of niet :)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

nee het is geen lag, duh da week ook nog wel het is gewoon heel vaag, heb het nog nooit bij iemand gehoord. alles staat stil maar ik kan blindelings gewoon doorgaan.

het is ook altijd precies evenlang, ongevver 15 sec.

:( ik weet echt nie wat het kan zijn het blijft ook al heb ik CS opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

het is vooral als ik begin met spelen. als alles een beetje warm is heb ik het niet meer :( meestal is het andersom
Pagina: 1