PCI+AGP voor 2 dual monitor VS AGP voor for dual monitor

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
Hey mensen, ik vond op het net toch niet echt veel info hierover en vraag om wat meningen over het volgende:

Ik heb al sinds een half jaar een mooie dual monitor setup van een 17'' fujitsu siemens en een 21'' mac monitor.

Nu krijgen beide monitoren hun beeld van mijn Ati radeon 9700pro, en ik krijg het gevoel (maar kan het mis hebben) dat games toch ietsjes (misschien een fractie van een frame) langzamer draaien als mijn 2de monitor ook in windows ingeschakeld staat. Op de tweede monitor word niets anders gedraaid dan msn messenger en windows media player (voor muziek, geen avs or whatsoever) en misschien op zijn tijd een Visual studio scherm, maar allemaal dus geen grafisch veel eisende apps.

Nu vond ik in mijn lade met moois nog een PCI video kaartje, een s3 virge sx/dx, en vroeg me dus de volgende dingen af:
Is het op dat moment mogelijk om triple monitor te maken? (dus dat ik soms zowel mijn dual opstelling aan heb EN mijn tv? wat niet vaak gebeurt maar toch).
En zou het qua snelheid de computer tengoede komen of juist niet :)

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11
snelheid nee dat wordt er niet beter op(in ieder geval niet met 3). ja het is goed mogelijk om er dan 3 op aan te sluiten de vraag is alleen wil je dat ook. En waarom wordt ie dan niet sneller dat is een vraag die bill gates nog steeds niet heeft kunnen beantwoorden en dat is dat het windows bureaublad om een of andere reden heel erg vertragend werkt

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
nou de vraag op snelheid was meer toch gericht op dual monitor met 2 kaarten ;).. maar bedankt in ieder geval voor dit antwoord. ik begin het al een beetje meer te snappen :P

Maar de reden dat ik hoopte dat het misschien sneller zou zijn is waneer ik bijvoorbeeld half life 2 speel, de tweede bureablad dan niet meer gerendered hoeft te worden door mijn ati 9700 pro (die het dan al zwaar genoeg heeft) maar door een andere kaart

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hou ik het even heel simpel, zodat je er niet al te lang over na hoeft te denken. 1) Jah, een (goede) PCI kaart erbij kan helpen, zoek bijvoorbeeld een 2e hands TNT of hoger. 2) De S3 Vrige valt helaas niet onder de categorie "goed", valt zelfs onder de categorie "problematisch" als je hem als 2e kaart wilt gebruiken, dus denk er nog eens heel goed over na of *dat* nou wel de juiste kaart is voor het doel dat je wilt bereiken.