Toon posts:

[W2K] ntoskrnl.exe corrupt or missing (NTFS HD)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Bij opstarten van WIn2K pc krijg ik de melding dat ntoskrnl.exe corrupt or missing is.
Ik heb een HD met NTFS file syteem dus die kan ik niet zien met een standaard startup floppy. Ook is mijn Win@k cd niet bootable.

Ik wil dus een opstartfloppy hebben die zorgt dat mijn C-schijf zichtbaar is voor de CD met Win2K installatie zodat ik een repair kan uitvoeren. Of dat ik bijv. ntoskrnl.exe vanaf een floppy kan kopieren naar de plek op de C-schijf waar ie moet staan.
Of moet ik toch boot.ini nakijken ?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Waarom is je win2k cd niet bootable dan? Zou je dáár niet eerst eens naar kijken?
En als je boot vanaf 'n 2k-bootdisk (zie http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm) kan je dan niet bij je CD-R?
Of booten met zo'n NTFS4DOS-ding?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel winnt.exe optarten vanaf de cd (opstartfloppy met CD-rom ondersteuning), maar dan krijg ik o.a. de melding "Could not find a place for a swap file.....setup cannot continue".
Dit heeft denk ik te maken met de NTFS indeling van mijn Win2k HD, ik kan namelijk C: niet bekijken....want die is NTFS en onder dos kan je die niet zien (met readntfs.exe kan ik um wel bekijken maar kan ik verder niets).

Wat ik wil is de Recovery Console van Windows 2000 opstarten om alles te proberen te repareren. Iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 19:19 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:46
Een standaard windows installatie cd gebruiken en de gebruiken om de recovery mode op te starten?

Als je geen goede cd hebt, zal ik daar maar achteraan gaan, want dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

P.S. Hoe is dit probleem eigenlijk ontstaan? Dit is namelijk niet echt normaal....

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2000 bootfloppies kan je downloaden en staan in de Windows Operating Systems FAQ - hiermee zou je kunnen booten, en vervolgens normaal gesproken de 'Recovery Console' in kunnen :)

Voor je oorspronkelijke probleem, is het misschien verstandig te beginnen met het testen van je harddisk (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes om je harddisk te testen) :)

In ieder geval pas ik nog eventjes je topic titel aan zodat het OS er in staat, probeer hier voortaan zelf ook op te letten aub :)