[Router] Nieuw modem geinstalleerd -> Router werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 23:11
Ik studeer in Maastricht aan de universiteit en heb ook internet via de uni: Campus@Maastricht noemen ze het. Nou, allemaal geweldig, ik zit op internet uiteraard via een modem dat bij mij in de woonkamer staat. Nu is het zo dat dat modem een beetje crappy power connector had, en vandaag zijn ze het modem komen ruilen voor een nieuw.

Modem werkt, en internet werkt als ik de kabel direct op mijn pc aansluit. Echter, ik had een router in gebruik; hoofdkabel naar router en van daaruit 3 kabeltjes naar 3 verschillende pc's. Het gaat om een Sitecom WL-122 router, firmware 1.29. Alles werkte naar behoren, zelfs het draadloos internet ging als een trein.

Nu kan ik dus wel het internet op als ik de kabel direct op mijn pc aansluit, maar niet als ik het geheel via de router laat lopen. Wat moet ik aan de instellingen veranderen zodat het weer werkt? :? Ik heb er de ballen verstand van en was al blij dat ik alles werkend had gekregen na 1,5 dag ploeteren na aankoop. Nu heb ik een nieuw modem en het werkt niet meer. :'(

Ik heb 2 screenies gemaakt van de beide situaties: eentje bij directe aansluiting op mijn pc, eentje als via router. Misschien helpt sommige experts dit mij een handje te helpen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q854A53UQL2A

.... Ik weet het ook niet

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 18:09
Als je hem via router aansluit. Kan je dan wel ip adressen pingen of doet echt niks het?

Dus ping bijv tweakers.net eens: 213.239.154.35

Kan dat wel stel dan eens de nameservers van unimaas in. Werkt echt helemaal niks dan is het waarschijnlijk een instelling in de router. Het LAN gedeelte werkt wel gewoon. Je krijgt netjes een 192.168 IP van de router dus dat is goed. Maar probeer die ip ping eens.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beetje gekke DNS-server krijg je idd van je router:
root@server / # host -t PTR 168.95.1.1
1.1.95.168.in-addr.arpa domain name pointer dns.hinet.net.

edit:
Echter, hij werkt wel, dus DNS zou 't probleem niet moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 15-12-2004 18:07 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 21:23
staat DHCP op de router ingesteld? (voor het modem bedoel ik dan he)

• mbvisiontt
@ I-King: DHCP staat ingesteld ja.

@ Osiris: Router is nu niet verbonden, anders zou ik dit ook niet kunnen posten helaas.

@ Bart: Ik zal de kabels effe omsteken en via router aan internet gaan hangen, dan poging tot pingen doen.

• mbvisiontt
Ik heb ping uitgevoerd op Tweakers met verbinding via router, en er is 100% loss.

Doe ik hetzelfde nu met kabel vanuit modem direct in mijn pc, dan 100% antwoord.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is dit internet via de kabel :?

Zoja, moest je dan je MAC-Adres klonen en heb je dit gedaan :? Want als je het MAC-Adres moest klonen dan wil het nog wel eens tegenwerken als je achter de router met het gekloonde mac-adres een netwerk kaart zet met hetzelfde mac-adres. Vindt het internet soms niet lief :P

Xbox Live ID:Notna8310

• mbvisiontt
@ Notna: Ja het is via de kabel. Servicedesk wil mij niet helpen ("het gaat ons niet aan, dit zijn uw aankopen en die moet u zelf installeren"), maar heeft me wel een beetje info gegeven.

DHCP en DNS moeten op automatisch staan, MAC adres niet klonen want router kan gewoon eigen MAC adres gebruiken, het moet ingesteld staan op dynamisch IP.

Das alles.

[ Voor 9% gewijzigd door mbvisiontt op 15-12-2004 18:32 ]

• Bart
mbvisiontt schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:16:
Ik heb ping uitgevoerd op Tweakers met verbinding via router, en er is 100% loss.

Doe ik hetzelfde nu met kabel vanuit modem direct in mijn pc, dan 100% antwoord.
Ook echt op het ip dat ik had gepost? Dus niet op de hostname.

• mbvisiontt
Ja, op jouw geposte IP.

• Bart
hmmkay, kan je wat screenshots maken anders van je WAN settings in je router? Misschien dat we daar wat mee kunnen.

• mbvisiontt
Ok, hold on...

• mbvisiontt
Ok, kom nu met geen mogelijkheid meer op mijn Router config page, maar heb het dan maar via Working Offline gedaan. Goed voor nu, maar als ik iets moet gaan veranderen heb ik weer een nieuw probleem... Kabeltje eruit/erin, reset, power cable eruit/erin, ander kabeltje eruit/erin, pc herstart, geen van allen werkt meer, daarstraks wel nog. :?

Maar in elk geval, de screenies:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/78J0J85C9C1H/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/O979BK46D950/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0625577TH4O1/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/30CGHY16F361/picserver.jpeg

Verwijderd

Ik zou toch eens proberen of het clonen van het MAC adres werkt zoals eerder door Notna opgemerkt.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 20:01

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:28:
Ik zou toch eens proberen of het clonen van het MAC adres werkt zoals eerder door Notna opgemerkt.
Voor zover ik nu kan zien krijg je geen IP adres van je ISP, die optie is blank namelijk.

Nu weet ik verder niet hoe ze dat daar in Maastricht regelen, maar ik neem aan dat dat op basis van een MAC adres. Dit zou verklaren waarom je _wel_ inet hebt als je de kabel rechtstreeks aansluit op je PC. Anders zou het denk ik aan je host naam moeten liggen.

Clonen dat mac adres dus van de PC waar je bij een rechtstreekse aansluiting _wel_ internet op hebt.

Powered By C8H10N4O2

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Wat voor modem is dit?

Hoeveel PC's, Routers (MAC adressen) zijn er met de modem in contact geweest voordat je de Wireless router aansloot ?

Zijn je antwoorden: Motorola en 2 of meer.

Dan lijkt het hetzelfde probleem als bij Casema. De stroom moet van de modem worden afgehaald een aantal minuten evenals de router, alle PC's ook uit. Vervolgens zet je de modem aan en als alles goed brand dan pas de router. Nu zou het moeten werken.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• mbvisiontt
@ Kluk-Kluk: MAC adres is zelfde als when rechtstreekse aansluiting op PC.

@ marco_: Clone MAC address had ik al geprobeerd voordat ik las in e-mail van servicedesk dat dit niet moest, dus dat werkt ook niet.

@ redyak: dit is een Thomson modem. ik zal je pc's uit en router & modem uit methode toch eens proberen, wie weet.

• mbvisiontt
Ok, redyak's methode helpt ook niet.

Ik heb ook eens naar de handleiding en cd vh nieuwe modem gekeken, en op de cd staat een diagnostic tooltje waarmee je kunt zien of het modem werkt etc. Dit werkt perfect als mijn pc direct op het modem is aangesloten, echter zodra ik mijn pc via de router aansluit op het modem werkt het tooltje niet meer. Zegt dit iets?

Tevens heb ik nog eens gekeken naar de properties van mijn verbinding als mijn pc via de router connected is, en het blijkt dat de eerste screenie niet de juiste situatie schetst. Dit is de juiste situatie:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/34634291Y5GQ/picserver.jpeg

Kunnen jullie hier iets mee? Wordt er nu iets duidelijk?

• Bart
Ja dat het nu zeker niet gaat werken. Van de router krijg je namelijk nu geen IP adres meer.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
de juiste kabel ..cross/strait

Grutte Pier fansels

• redyak

redyak

Try and Fail

Misschien een domme opmerking maar probeer een een andere netwerkkaart je hebt nu 2x hetzelfde MAC adres. :?

• mbvisiontt
@ hessel: De juiste kabel moet het zijn, daar het eerst wel naar behoren werkte met het andere modem. Tenzij dit modem andere kabels zou willen hebben, maar dat lijkt me sterk.

@ Bart: Ja ok, en dus?

@ redyak: Ik zal eens het mobo poortje proberen, kijken of dat helpt.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de screens valt mij op dat de router op het lan gedeelte een dynamisch (DHCP dus) ip heeft. Lijkt me wel zo praktisch dat deze vast staat.

Je krijgt niet een normaal ip ook van je router.... kan met het bovenstaande te maken hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door teigetjuh op 16-12-2004 09:54 ]

Verwijderd

als je de router hebt aangesloten en de pc een ip adres van de router heeft gehad moet je even de router het WAN ip adres laten vrijgeven en dan opnieuw laten zoeken (release/renew). Daar gaat het misschien mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 10:00 ]

• mbvisiontt
Ok, dat wil ik graag allemaal proberen, maar ik heb het probleem dat ik niet meer in de setup page van mijn router kom... Zijn er tricks zodat je er wel weer toegang tot krijgt?

• Notna

Notna

Where are you?®

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:32:
Ok, dat wil ik graag allemaal proberen, maar ik heb het probleem dat ik niet meer in de setup page van mijn router kom... Zijn er tricks zodat je er wel weer toegang tot krijgt?
Lijkt mij dat als je :

• Hem al gereset hebt
• Ontladen hebt

Je misschien het kabeltje moet veranderen :? (trouwens hoe acces jij je router :?, met http://192.168.2.100 :? )

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik via Chello van een Com21 naar een Thompson modem ging. Thompson heeft de nare eigenschap dat het MAC adres van de eerste PC die je erop aansluit opgeslagen wordt.
Wat je moet doen achtereenvolgens is dit:

0. RESET de hele zooi (alles 5 minuten stroomloos)
1. PC rechtstreeks aan modem koppelen
2. als dat werkt (als je inet heb op die PC) moet je het MACadres van de NIC van die PC klonen in je router.
3. Router aansluiten op modem
4. Back online via router

[ Voor 6% gewijzigd door its_Muppet op 16-12-2004 10:41 . Reden: puntje 0 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• mbvisiontt
Reset, ja. Wat is ontladen?

Ik access router zoals omschreven in manual:

"Start your web browser. In the Address field, enter the following: 192.168.1.254"

Verwijderd

Als je niet meer in de router kan komen, dan geef je toch ff tijdelijk een static ip op ?

Dit is totaal geen probleem, als je het daarna maar weer op DHCP zet, maar het ziet er naar uit dat de router geen DHCP doet, aangezien de PC adres 169.254.* krijgt, dit is een adres wat windows invult als DHCP fout gaat.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

probeer de gegevens (ip, subnet, gateway, dns) van je verbinding die je krijgt als je dynamisch bent aangesloten met je pc eens statisch in je router te zetten. kijken of je dan verbinding krijgt. ;)

heb je verder idd wel de juiste kabels en weet je zeker dat deze ook allemaal goed werken?
welke provider heb je?

• mbvisiontt
Er is maar één manier dat mijn kabels fout zouden zijn: als Thompson andere kabels wil hebben dan van mijn andere modem, want alles werkte perfect. Ik heb Campus@Maastricht, apart universiteits netwerk.

• Sequence

Sequence

Online marketing

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:48:
Er is maar één manier dat mijn kabels fout zouden zijn: als Thompson andere kabels wil hebben dan van mijn andere modem, want alles werkte perfect. Ik heb Campus@Maastricht, apart universiteits netwerk.
bij het campusnet hier in enschede wordt ip verkregen op basis van het Mac-adres. Dus dan zou ik toch eens proberen de mac van je nic te klonen in je router.

• Notna

Notna

Where are you?®

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:48:
Ja je weet dat je iig NOOIT crossed cables mag hebben van en naar een router dus als je niet hebt zit je goed.

Ontladen is btw de stekker uit het stopcontact EN uit je modem halen en ff 10 minuten laten liggen en dan weer aansluiten.

Verwijderd

*Hier stond onzin*

Klopt het verhaal van mij over de DHCP? Staat het niet aan op de router?
Wat voor kabel gebruik je tussen de router en pc ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 10:53 ]

• mbvisiontt
Ik zit nu op internet via de router, maar deze manier werkt alléén als ik van pc direct op modem naar router ga, maar dan niet de kabel in de WAN poort steek (waar die altijd heeft gezeten), maar in een vd 4 poorten waar de andere pc's ook aan hangen. Zegt dit iets over een fout in de router aangaande WAN settings ofzo? Laptop bv, doet het niet op dit moment, dus het lijkt erop dat alleen de pc die net goed aangesloten zat en nu meteen via router aangesloten wordt, het doet. Trouwens, op laptop staat nu wel alles ingevuld, behalve WINS server.

Verder ga ik even jullie laatste mogelijke oplossingen proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 11:01 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Kan je iets beter uitleggen dat laatste, want zoals ik het nu begrijp zet je de kabel van je pc in de WAN port?

Teken het desnoods ff uit met paint oid

Verwijderd

mbvisiontt schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:00:
Ik studeer in Maastricht aan de universiteit en heb ook internet via de uni: Campus@Maastricht noemen ze het.
Als ik me niet vergis, wordt de internetverbinding op de campus in Maastricht door @Home geleverd. In het plaatje dat je gepost hebt

http://picserver.org/view...25577TH4O1/picserver.jpeg

zie ik bij host-name niets staan, of je moet dit bewust leeg hebben gelaten. Voor zover bij mij bekend is, moet je bij host-nam in combinatie met @home een CP-nummer invoeren.
Dat heb je als het goed is via @home gekregen bij het aansluiten van de verbinding.
Als je het niet gekregen hebt, dan mag ik aannemen dat de Campus dat nummer wel heeft.

En anders kijk in je pc onder computer naam .. meestal staat het nummer daar ook wel ingevoerd.

• redyak

redyak

Try and Fail

Modem resetten zoals beschreven.
Er is nieuwe firmware 2.0.1.0 deze erop zetten.

Heb je nog een andere PC in de buurt. Lijkt me handig dat je eerst een Netwerk maakt om te kijken of je de LAN kan in orde kan krijgen.
Je weet dan dat het LAN werkt en Dat je INET werkt, dan woirdt het speuren op je W122.
Ik ken de thomson niet maar is dat een modem/bridge of toevallig ook 1 met een routerfunctie?
Want als dat laatste het geval is zou ik hem uit de "uplinkpoort halen"

Dus begin met een netwerk bekabeld in poort 1 en 2 van de router. Met vaste IP adressen en subnets. Of gebuuikt je DHCp maar dan met de fixed ampping functie

• mbvisiontt
@M4rkosoft: Nee, WAN poort is nu kabelloos, internet kabel van modem gaat in een vd 4 poorten in router waar je normaal een pc aansluit, evenals de pc zelf. WAN poort is dus vrij nu.

@FBeej: Ik heb niks met @Home te maken, die weten ook van niks, alles gaat via universiteit. Hostname heeft al eens ingevuld gestaan, het begon met sc en dan een 5 cijferig nummer meen ik, maar dat zie ik nergens staan onder My Computer ed.

@redyak: Ik heb die nieuwe firmware incl. het tooltje net gedownload. Echter, hij vraagt me het IP adres in te vullen, en een wachtwoord. Wachtwoord is wachtwoord naar router, ok, maar welk ip adres moet ik gebruiken? Heb dat van de pc gebruikt, dat wat in de handleiding vermeld staat... geen van beide werkt.

Heb net faq sitecom erbij gepakt, daar staat het uitgelegd, probeer dat ff

[ Voor 6% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 11:22 ]

• Sequence

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:10:
[...]

Als ik me niet vergis, wordt de internetverbinding op de campus in Maastricht door @Home geleverd. In het plaatje dat je gepost hebt

http://picserver.org/view...25577TH4O1/picserver.jpeg

zie ik bij host-name niets staan, of je moet dit bewust leeg hebben gelaten. Voor zover bij mij bekend is, moet je bij host-nam in combinatie met @home een CP-nummer invoeren.
Dat heb je als het goed is via @home gekregen bij het aansluiten van de verbinding.
Als je het niet gekregen hebt, dan mag ik aannemen dat de Campus dat nummer wel heeft.

En anders kijk in je pc onder computer naam .. meestal staat het nummer daar ook wel ingevoerd.
internet via de campus gaat in enschede ook 'via het netwerk van @home', maar niet op basis van CP-nummers maar macadressen. dus de het macadres van de WAN poort op de router zou geregistreerd moeten staan bij de universiteit.
zo is het dus hier geregeld, weet niet hoe dat in maastricht zit.

• mbvisiontt
Sequence schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:26:
[...]

internet via de campus gaat in enschede ook 'via het netwerk van @home', maar niet op basis van CP-nummers maar macadressen. dus de het macadres van de WAN poort op de router zou geregistreerd moeten staan bij de universiteit.
zo is het dus hier geregeld, weet niet hoe dat in maastricht zit.
Klopt helemaal, deze moest ik net als elke andere netwerkkaart registreren bij universiteit.

Ok, ik kan dus de firmware niet upgraden, omdat ik, volgens de sitecom faq, de router succesvol moet pingen en dan verder moet gaan. Ik heb echter constant "request timed out", en dus kan ik niet verder. :( Ik zal nu eerst eens alles resetten volgens wijze in een eerdere post.

[ Voor 23% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 11:30 ]

Verwijderd

[quote]mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:21:
@FBeej: Ik heb niks met @Home te maken, die weten ook van niks, alles gaat via universiteit. Hostname heeft al eens ingevuld gestaan, het begon met sc en dan een 5 cijferig nummer meen ik, maar dat zie ik nergens staan onder My Computer ed.[/qoute]

Via de site http://www.icts.unimaas.n...uikersinstructies/campus/ zie ik staan:

"Sinds het najaar van 2001 is door middel van een samenwerking tussen Nutsbedrijven Maastricht, Essent en ICTS een uitbreiding van Campus@Maastricht in Zuid-Limburg gerealiseerd. Niet het hele netwerk van Essent is echter geschikt voor toegang via de kabel. U kunt via een voorziening van Essent nakijken of uw postcodegebied inmiddels geschikt is voor internet via de kabel."

Essent is @Home, of in ieder geval is @Home onderdeel van Essent.

Verder vind ik elders op de site:

De Campus@Maastricht dienst is onder te verdelen in 2 gescheiden diensten.

- Campus@Maastricht via Nutsbedrijven Maastricht (binnen Maastricht, Eijsden, Rijckholt en Gronsveld)
Voordelen:
- 4 computers aansluiten met een direct bereikbaar ip adres
- Directe verbinding naar MAASnet
- Snelle verbinding tegen een concurrerend laag maandbedrag

- Campus@Maastricht via Essent kabelkom / SP Connect (overige plaatsen)
Voordelen:
- 4 computers aansluiten met een direct bereikbaar ip adres
- Directe verbinding naar MAASnet

Universiteit Maastricht biedt ook mogelijkheden om vanuit externe netwerken te verbinden naar MAASnet.
- VPN verbinding
- Proxy server

En ergens anders vind ik dat het internet OP de campus wordt geleverd door de NUTS-bedrijven in Maastricht, buiten de campus door @home. Dus inderdaad, geen @home, maar NUTS-bedrijven Maastricht ;)

-Edit-

Het zou best kunnen dat je dat SC-nummer in de router onder Hostname moet zetten. Bij mij is het een CP-nummer.
Zonder CP-nummer werkt het bij mij namelijk ook niet ;)

-/Edit-

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:44 ]

• mbvisiontt
Ok FBeej, maar ik heb nooit één geschreven letter of gesproken woord van hun gehad, dus in die zin staan ze erbuiten. :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:32:
Ok FBeej, maar ik heb nooit één geschreven letter of gesproken woord van hun gehad, dus in die zin staan ze erbuiten. :)
idd heeft nutsmaas er ook niks mee te maken
enige zaken die van belang zijn:
• correcte macadres geregistreerd bij de uni
• correcte bekabeling
• router (met nieuwe firmware)
• correcte lease van de kant van de uni (maar dat zit wel goed, want je pc krijgt wel de juiste lease)

je pc kan de router al bereiken en krijgt ook netjes een 192.x adres, daar zit dus geen probleem in. het gaat er nu nog om dat de router een ip krijgt. mocht dit niet lukken met de bovenstaande zaken, dan zou ik als ik jou was eens kijken of je wel online komt als je de router statisch instelt.

ps. wanneer heb je de router geregistreerd bij de uni en weet je zeker dat je op basis van dat macadres al zou moeten kunnen surfen? want hier in enschede wil het nog wel eens een dag of 2 duren voordat een nieuw geregistreerd macadres ook daadwerkelijk werkt.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

nieuwste firmware al geprobeerd? er is namelijk een nieuwere versie uit WL-122 Wireless Broadband router 100g+ Firmware 2.0.1.0 Webfile 1.0.34

In je router kom je via http://192.168.0.1
Router resetten stroom eraf klein knopje aan de zijkant ingedrukt houden terwijl je hem aanswitched nog steeds een seconde of 5 vasthouden nadat de rode ledjes flikkeren dan pas loslaten.

Er schijnen slechte exemplaren wl-122 rond te cirkelen en die kun je laten vervangen, gratis kijk daarvoor wat voor serienummer je hebt!!!!

zie http://www.sitecom.com/faq_2.php?grp_id=6&prod_id=237

Q: Omruilactie WL-122
A: Na onderzoek is gebleken dat er uit de eerste productie batch van de Sitecom WL-122 Wireless Network Router 100g+ w/4port switch een aantal onstabiele units zijn uitgeleverd.
Deze units vertonen in sommige gevallen te lage prestaties welke niet binnen onze normen vallen.
Om mogelijke problemen te voorkomen willen wij alle units uit deze eerste productie batch retour nemen.

Wij verzoeken u het serienummer van uw WL-122 te controleren. Uw serienummer staat vermeld op de sticker op de onderzijde van uw product.
Indien het een van de volgende serienummers betreft XG203ANE00001 tot XG203ANE03000 verzoeken wij u contact op te nemen met Sitecom Support

Alle units uit opvolgende producties zijn en worden uitvoerig getest en wij verzekeren u dat deze voldoen aan al onze kwaliteits- en prestatienormen.

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u niet teveel hinder hiervan heeft ondervonden

Als uw router niet aan deze voorwaarden voldoet raden wij u aan deze FAQ te volgen. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Mauridia op 16-12-2004 12:01 ]

Beam this message up, Scottie!

• mbvisiontt
@ Sequence: router staat al een jaar ofzo geregistreerd en heb hem altijd happy gebruikt, tot nu met dit nieuwe modem.

@ Mauridia: daar had ik al eens naar gekeken en die van mij valt daar niet tussen. De nieuwe firmware kan ik dus niet installeeren want ik kan mijn router niet pingen! :'(

Ik heb net trouwens een algehele reset gedaan: alles los van kabels, stroom, stopcontacten.

@ FBeej: Ja, ik wil hostname graag invullen maar ik kan mijn router dus niet meer bereiken, vaag.

[ Voor 28% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 12:06 . Reden: Reactie @ FBeej ]

• mbvisiontt
Bart schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:04:
Als je hem via router aansluit. Kan je dan wel ip adressen pingen of doet echt niks het?

Dus ping bijv tweakers.net eens: 213.239.154.35

Kan dat wel stel dan eens de nameservers van unimaas in. Werkt echt helemaal niks dan is het waarschijnlijk een instelling in de router. Het LAN gedeelte werkt wel gewoon. Je krijgt netjes een 192.168 IP van de router dus dat is goed. Maar probeer die ip ping eens.
Ok, even als 2e reactie hierop nog. Ik kan nu dus mijn router niet pingen, maar Tweakers kan ik wel pingen. Internet doet het nu ook op deze pc, en het zit nu als volgt: kabel van modem naar router op 1e vd 4 LAN poorten, kabel van 2e vd 4 LAN poorten naar PC. Dit is ook de opstelling hoe ik mijn firmware zou moeten upgraden volgens de faq, maar ik krijg dus geen succesvolle ping naar router.

• Sequence

Sequence

Online marketing

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:04:
[...]
maar ik krijg dus geen succesvolle ping naar router.
firewall niet aanstaan op de router (na de reset(s))?

• mbvisiontt
Ik kom de router setup page niet binnen, dus ik kan helemaal niks meer veranderen. Dat is het hem net: veel van jullie tips kan ik niet uitvoeren omdat ik de router niet kan bereiken.

Als ik ping naar router met kabel van modem naar WAN poort, zegt ie "Destination host unreachable".
Als ik ping naar router met kabel van modem naar LAN poort, zegt ie "Request timed out".

Als ik probeer op de setup page te komen in IE via input 192.168.1.254, dan zegt ie dat er geen informatie beschikbaar is voor de URL 192.168.1.254.
Als ik probeer op de setup page te komen in IE via input http://192.168.1.254, dan zegt ie The page cannot be displayed.

[ Voor 57% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 12:16 . Reden: Toevoeging ]

• Sequence

Sequence

Online marketing

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:12:
Ik kom de router setup page niet binnen, dus ik kan helemaal niks meer veranderen. Dat is het hem net: veel van jullie tips kan ik niet uitvoeren omdat ik de router niet kan bereiken.

Als ik ping naar router met kabel van modem naar WAN poort, zegt ie "Destination host unreachable".
Als ik ping naar router met kabel van modem naar LAN poort, zegt ie "Request timed out".

Als ik probeer op de setup page te komen in IE via input 192.168.1.254, dan zegt ie dat er geen informatie beschikbaar is voor de URL 192.168.1.254.
Als ik probeer op de setup page te komen in IE via input http://192.168.1.254, dan zegt ie The page cannot be displayed.
doe op je eigen bak dan eens ipconfig /release en dan ipconfig /renew

• redyak

redyak

Try and Fail

Als je de router niet hebt gereset dan schrijf je hiervoor dat je bij wachtwoord en IP het zelfde IP als de PC hebt ingevuld. Dan gaat het daar waarschijnlijk mis.

Als je nu wel op Inet kan dan ligt het dus aan je (Uplinkinstellingen) router. Door hem op poort 1 t/m 3 te zetten ontloop je de NAT/PAT en/of Firewall. het wordt dan een switch/hub

Je vergeet dus iets te doen.
Eerst:

1. Reset router
2. Upgrade router
3. Kloon MAC PC op Router en Gebruikt (tijdelijk) andere netwerkkaart in PC
3. Bouw netwerk LAN met vaste adressen en subnet uit de handleiding
4. Als die werkt sluit haal je de stroom van de Modem zoals hierboven beschreven.
5. Router aansluiten op modem
6. Stel de WAN statisch in, alle gegevens heb je door de PIC van eerder.
7. Softwarefirewalls verwijderen, alleen de NAT.PAT van router gebruiken
8. Als je dit werkend krijgt DHCP proberen
9. Als dat lukt dan verder met de PC's

Succes ga nu even een tijdje offline :)

[ Voor 6% gewijzigd door redyak op 16-12-2004 12:31 ]

• Mauridia

Mauridia

Het moet volgens mij niet http://192.168.1.254 om in de router config te komen maar http://192.168.0.1

Althans bij mijn Sitecom WL-108 en ik neem aan dat ze allemaal via zelfde ip in configmenu komen

Waar ik idd wel problemen mee had (de mijne is wireless) was dat ik zo stom was om de wep key in te stellen in het station en toen gesaved heb zonder hem op te schrijven. en toen kon ik op mijn comp wlan kaart de juiste wep key niet meer instellen om het station te bereiken.

clous:
Dus de router geresset en dat gaat kl@te, want dat heb ik verschillende keren moeten doen voor ik er echt in weer in kon de eerste paar keer bleven de instellingen gewoon staan, die reset procedure komt nogal nauw.

Maar als ie dan ook geresset is zou alles goed moeten zijn (fabrieksinstellingen) alles wat je fout hebt ingesteld is dan weg

[ Voor 64% gewijzigd door Mauridia op 16-12-2004 12:42 ]

• mbvisiontt
Ik kan nu de router weer in, Mauridia beschrijft het goed: resetten komt zich heel nauw; ik heb het wel 30 keer willen doen maar hij heeft het nooit echt gedaan, nu wel, en ik heb weer access. Ik ga jullie tips uitwerken, maar moet nu eerst ook werk voor de uni doen.

Thanks allemaal voor de support, ik ga eraan werken en ik post weer als ik wat geklooid heb. :)

• mbvisiontt
Toch nog maar even wat geprobeerd. :P

Ik heb de router nu aangesloten op de WAN poort, en internet op de hoofd PC werkt perfect. Rare is, de WINS server staat niet ingevuld, en toch werkt het... :? Kweet niet wat dat is maar het stonds wel altijd ingevuld. Laptop werkt nu ook, via LAN en draadloos. Ook daar echter staat geen WINS server informatie ingevuld. Is dit erg, moet dit zo, klopt er iets niet en moet dit verandert worden?

• Mauridia

Mauridia

TIP (voor zover je al niet gedaan hebt) Stel in de sitecom en de laptop wel een WEP key in anders heeft de hele buurt plezier van je internet aansluiting, je laptops macadres bij trusted stations zetten zodat ander wireless lan's geen toegang tot jouw router kunnen krijgen. werkt perfect. :Y)

• mbvisiontt
Ik heb WPA aanstaan, WEP zou makkelijker te kraken zijn. Las ik ergens op het forum geloof ik. :) Daarnaast wachtwoord en selectie op toegestane MAC adressen. Moet zat zijn, en anders: happy internetting everybody! :D ;)

Maar geen WINS Server vermeld staan bij Network Connection Details is normaal?

[ Voor 55% gewijzigd door mbvisiontt op 16-12-2004 13:23 . Reden: Vraagje erbij :) ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:05:
Toch nog maar even wat geprobeerd. :P

Ik heb de router nu aangesloten op de WAN poort, en internet op de hoofd PC werkt perfect. Rare is, de WINS server staat niet ingevuld, en toch werkt het... :? Kweet niet wat dat is maar het stonds wel altijd ingevuld. Laptop werkt nu ook, via LAN en draadloos. Ook daar echter staat geen WINS server informatie ingevuld. Is dit erg, moet dit zo, klopt er iets niet en moet dit verandert worden?
Heb je een NT4 server in je netwerk zitten met erg veel NT4 werkstations ?
En is daar wins op aktief ?

Dan dat invullen, anders mooi leeg laten. Is een oude manier van namen resolven en is een beheerdrama.

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:21:
Ik heb WPA aanstaan, WEP zou makkelijker te kraken zijn. Las ik ergens op het forum geloof ik. :)
i
Ik kreeg al de indruk dat je niet helemaal wist waar je mee bezig was. >:)

Stel je dhcp server op je router goed in, en laat je clients lekker automatisch hun settings verkrijgen. Dan hoef je ook niet meer te klooien als er weer eens een ander modem komt, of je bijv. een adsl aansluiting krijgt.

Abort, Retry, Quake ???

• mbvisiontt
Nou, alles werkt, elke pc doet het, dus eigenlijk interesseerd het me niet meer of er nu wel of niet een WINS server staat. :P Ben nu wel opgelucht zeg, heeft me weer 24 uur gekost die onzin hier. Maar again thanks allemaal, zonder jullie was het nooit gelukt. :)

• Mauridia

Mauridia

mbvisiontt schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:43:
Nou, alles werkt, elke pc doet het, dus eigenlijk interesseerd het me niet meer of er nu wel of niet een WINS server staat. :P Ben nu wel opgelucht zeg, heeft me weer 24 uur gekost die onzin hier. Maar again thanks allemaal, zonder jullie was het nooit gelukt. :)
Die WINS Server staat bij mij ook niet ingevuld, en ook hier werkt alles prima, dus kzou me geen zorgen maken.

Pagina: 1