ik zit met een klein probleempje met betrekking tot het aanroepen van een juiste style, in Firefox wel te verstaan. Doordat ik in eerste instantie te lang alleen maar heb getest in IE loop ik nu tegen dit probleem aan en weet ik niet hoe dit op te lossen. Na wat zoeken leek het me om eens naar de pseudo classes van css te kijken en de selectors.
Echter kon ik hier niet het gewenste resultaat vinden. Wat is mijn probleem. Ik heb een tabel met daarin headlines, deze tabel bevat verschillende cellen: minimaal drie. Nu moeten er voor de eerste en de laatste cel telkens een andere style worden aangeroepen dan voor de middelste.
Hierbij heb ik onderstaande html + css gebruikt, welke tot een perfect resultaat in IE leiden. Dezelfde code in Firefox laat wel de inhoud zien, maar geen border-bottom, die pas gedefinieerd staat in de tweede style van headlines...
De tabel heeft de style .headlines mee gekregen.
Iedere td krijgt dan .headlines.tdnaam bijvoorbeeld.
FireFox snapt dit echter niet.
Waarschijnlijk ben ik hiermee veel te omslachtig bezig... In IE geeft het echter het gewenste resultaat, en daar was ik altijd van uitgegaan...zonder enig idee hebbend dat het op een andere manier wel veel makkelijker zou kunnen zijn. Hoe kan ik dit oplossen zodat zowel IE als Firefox de juiste (extra) style aanroept.
Echter kon ik hier niet het gewenste resultaat vinden. Wat is mijn probleem. Ik heb een tabel met daarin headlines, deze tabel bevat verschillende cellen: minimaal drie. Nu moeten er voor de eerste en de laatste cel telkens een andere style worden aangeroepen dan voor de middelste.
Hierbij heb ik onderstaande html + css gebruikt, welke tot een perfect resultaat in IE leiden. Dezelfde code in Firefox laat wel de inhoud zien, maar geen border-bottom, die pas gedefinieerd staat in de tweede style van headlines...
De tabel heeft de style .headlines mee gekregen.
Iedere td krijgt dan .headlines.tdnaam bijvoorbeeld.
FireFox snapt dit echter niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| .headline {
font-family:arial, helvetica, sans-serif;
font-size:8pt;
color:#000000;
line-height:1.7;
}
.headline.tdfirst { padding-right:2px; text-align:left; border-bottom:1px solid #E8E8E8; }
.headline.tdtwothree { padding-left:3px; padding-right:2px; text-align:left; border-bottom:1px solid #E8E8E8; }
.headline.tdextrafirst { padding-left:3px; padding-right:2px; text-align:left; border-bottom:1px solid #E8E8E8; }
.headline.tdextralast { padding-left:2px; padding-right:2px; text-align:right; border-bottom:1px solid #E8E8E8; }
.headline.tdlast { padding-left:3px; text-align:right; border-bottom:1px solid #E8E8E8; }
.headline a:link { color:#000000; text-decoration:none; }
.headline a:visited { color:#000000; text-decoration:none; }
.headline a:active { color:#000000; text-decoration:none; }
.headline a:hover { color:#C0231A; text-decoration:none; } |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <table width="358" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" class="headline"> <tr> <td class="tdfirst" valign="middle">aaa</td> <td class="tdextrafirst">bbb</td> <td class="tdextralast">ccc</td> <td class="tdtwothree" valign="middle">ddd</td> <td class="tdtwothree" valign="middle">ddd</td> <td class="tdlast" valign="middle">eee</td> </tr> </table> |
Waarschijnlijk ben ik hiermee veel te omslachtig bezig... In IE geeft het echter het gewenste resultaat, en daar was ik altijd van uitgegaan...zonder enig idee hebbend dat het op een andere manier wel veel makkelijker zou kunnen zijn. Hoe kan ik dit oplossen zodat zowel IE als Firefox de juiste (extra) style aanroept.