Toon posts:

[winxp] Hub download afknijpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste wil ik even melden dat ik grondig de search heb doorgekeken, en al veel artikelen heb gelezen. Maar ik wil het volgende graag bereiken en weet niet of dat mogelijk is. We hebben bij mij in het studentenhuis enigzins ruzie omdat 1 gebruiker erg veel bandbreedte in neemt, en dit niet wil minderen. Toegang tot zijn computer heb ik niet. De computers in huis zijn allemaal verbonden met 1 centrale server(een oude comp,waar ik overigens weinig van begrijp) waarna een hub komt, die het over de 8 gegadigden verdeeld. Ik wilde weten of het mogelijk is dat ik vanaf mijn computer 'toegang' tot de server kan krijgen om de download snelheid van de irriterende huisgenoot af te knijpen. Ik draai zelf winXP.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die hub kun je in ieder geval weinig mee als 't een simpel 8-poorts el-cheapo hubje is. En 't is aan de eigenaar te bepalen of jij bij die server kunt of niet. Weinig kans dat er géén wachtwoord op staat ;) Verder: draait er Linux of Windows op de server? En wie is de eigenaar van de server? Diegene die ook zoveel bandbreedte in gebruik neemt?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:42:
De computers in huis zijn allemaal verbonden met 1 centrale server(een oude comp,waar ik overigens weinig van begrijp)
Is dat wellicht geen Linux-machine?

Zo ja, lees dan eens hier verder [rml][ iptables] beperken van bandbreedte voor users[/rml]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Je kunt natuurlijk zn stekker uit de hub trekken ;)

In elk geval zou je het op je server moeten regelen...
Die verdeelt immers je internetverkeerd. Je zou met diverse programma's kunnen gaan knutselen dat per IP je bandbreedte verdeelt. Tis ff lastig maar dan heb je wel wat.

Deze advertentieplaats is te huur!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:42:
Toegang tot zijn computer heb ik niet. De computers in huis zijn allemaal verbonden met 1 centrale server(een oude comp,waar ik overigens weinig van begrijp)
Daar moet je wezen.
-Kun je inloggen daarop?
-Zoja, wat zie je dan daarop?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
De server is van 'niemand' hij staat op de gang alleen ene beetje server te zijn... Als ik de monitor op die computer aansluit lijkt het nog het meest op Dos dat er op draait... het is inderdaad een cheap-ass hubje, dus ik had daar al niks verwacht..Ik kan er momenteel niet op, maar als jullie een voorstel hebben hoe ik daar op kan komen hoor ik dat graag uiteraard. De al oude truc van de stekker eruit halen inmiddels ook gedaan. Maar hij kent het al-oude trucje van stekkertje er weer in ook helaas

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 18:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja hier kunnen we toch echt weinig tot niets mee.
Die uhb kun je vergeten, daar zul je niets mee kunnen doen.

Blijft over de server; maar als je uberhaupt al niet aangeeft welk OS erop draait ( of dit zelfs kunt detecteren) ben ik bang dat je beste keus is om daar ver uit de buurt te blijven.

* Koffie gokt zomaar dat er een of andere Linux distro op die bak draait.

Tijd voor een nieuwe sig..

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:58:
De server is van 'niemand' hij staat op de gang alleen ene beetje server te zijn... Als ik de monitor op die computer aansluit lijkt het nog het meest op Dos dat er op draait...
Dat zal dus idd Linux zijn. Dos kan best netwerken aan, maar echt waarschijnlijk is het niet gezien de extra moeite die dat kost tov het gebruik van Linux.

Lees verder op het gebied van iptables en Linux...
Pagina: 1