Toon posts:

CL2 en CL3 vraag mbt SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 reepjes 64MB SDRAM PC100 en heb net met Sisoft Sandra Dimm Analyser gechekt wat voor merk ze waren. Nu blijkt dat ik een reepje Siemens, een reepje Hyundai en een reepje LG geheugen heb. Tussen haakjes stond er ook welke snelheden ze kunnen halen in CL3 en CL2.

Siemens: (CL3 upto 100mhz)
(CL2 upto 100mhz)
Hyundai: (CL3 upto 100mhz)
(CL2 upto 83mhz)
LG : (CL3 upto 100mhz)
(CL3 upto 67mhz)

Welk reepje is nou het beste?
Waar kan ik checken of ze op CL3 of CL2 draaien?

Heb trouwens met MemSpeed (elders gepost in de forum) een max waarde van 95 gehaald. Is dat normaal? Ik heb een P3 450mhz, 196mb sdram, 440bx mobo.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CL staat voor CAS Latency,dit kan je veranderen in je bios (moet je even zoeken waar).
Hoe lager hoe beter, dus ik zou proberen hem op CAS 2 te draaien, als dat niet lukt moet je die LG er maar is uithalen en dan nog een keer proberen.

Succes!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 00:59 schreef Dock27 het volgende:
Ik heb 3 reepjes 64MB SDRAM PC100 en heb net met Sisoft Sandra Dimm Analyser gechekt wat voor merk ze waren.
Dimm Analyser :? Waar kan ik die downloaden?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Dimm Analyser hoort bij de SiSoft Sandra 2001 Pro proggie. Gewoon die even downloaden en installeren. Ik weet niet of in de trial/shareware versie van Sisoft Sandra de Dimm Analyser werkt. Sommige functies zijn nl. uitgeschakeld. Hehe eerst registreren of creatief zijn :)