Beste mensen,
Ik zit al enige tijd met een vreselijk irritant probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.
Wat is er aan de hand?
Na verloop van tijd krijg ik freezes als ik de CAPSLOCK gebruik. Louter en dus bij gebruik van de CAPSLOCK; geen andere toetsen.
Sinds wanneer doet dit zich voor?
Sinds enkele maanden beschik ik over een nieuw moederbord + processor (specs volgen).
Afgezien van het nieuwe moederbord en de processor is de enige wijziging ten opzichte van mijn vorige systeem dat het nieuwe systeem USB2.0 compatible is.
Wat ik niet begrijp is dat het geheel werkte onder USB1.1, maar nu niet meer
. Wat heb ik gedaan in een poging om het probleem te verhelpen?
- Energiemanagement van alle apparaten gechecked. Staat goed.
- USB legacy support uitgezet, want dat schijnt problemen te kunnen veroorzaken (specifiek met betrekking tot mijn moederbord).
- Alle drivers, inclusief USB2.0, zijn up to date.
- De USB2.0 controller disablen helpt niet.
- Ik heb geen IRQ conflicten.
- Windows XP SP1 en SP2 leveren hetzelfde probleem op.
- Als ik apparaat "a" loskoppel, is het probleem verholpen. Als ik het weer aansluit en
apparaat "b" loskoppel, is het probleem ook verholpen. Helaas echter heb ik beide nodig voor mijn hobby!
- Al heel veel gelezen over mogelijke oplossingen, maar niets biedt soelass.
Zou dit probleem mogelijk verholpen kunnen worden met de aanschaf van een USB hub met eigen powersupply?
De systeemspecs:
Windows XP SP1;
ASUS K8V SE deluxe;
AMD 64 3000+;
1 GB A-Merk RAM;
MSI GeForce 4600 Ti;
Soundblaster Audigy;
400 Watt Zalman voeding.
Randapparaten:
- Cougar HOTAS combo (USB);
- 2 masterpilots (DIN / PS-2);
- 1 PC Dash-2 (USB);
- 1 cherry keyboard (USB);
- 2 muizen (1 x PS-2 en 1 x USB);
- 1 printer (USB).
Zoals gezegd werkte dit alles perfect samen met mijn oude moederbord + CPU en onder USB1.1.
Excuses voor dit lange verhaal, maar ik denk dat de info relevant is om een beeld te krijgen van het probleem.
Wie oh wie neemt de moeite mij te helpen?
Bij voorbaat dank voor de input!
Met vriendelijke groeten
,
Sándor
Ik zit al enige tijd met een vreselijk irritant probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.
Wat is er aan de hand?
Na verloop van tijd krijg ik freezes als ik de CAPSLOCK gebruik. Louter en dus bij gebruik van de CAPSLOCK; geen andere toetsen.
Sinds wanneer doet dit zich voor?
Sinds enkele maanden beschik ik over een nieuw moederbord + processor (specs volgen).
Afgezien van het nieuwe moederbord en de processor is de enige wijziging ten opzichte van mijn vorige systeem dat het nieuwe systeem USB2.0 compatible is.
Wat ik niet begrijp is dat het geheel werkte onder USB1.1, maar nu niet meer
- Energiemanagement van alle apparaten gechecked. Staat goed.
- USB legacy support uitgezet, want dat schijnt problemen te kunnen veroorzaken (specifiek met betrekking tot mijn moederbord).
- Alle drivers, inclusief USB2.0, zijn up to date.
- De USB2.0 controller disablen helpt niet.
- Ik heb geen IRQ conflicten.
- Windows XP SP1 en SP2 leveren hetzelfde probleem op.
- Als ik apparaat "a" loskoppel, is het probleem verholpen. Als ik het weer aansluit en
apparaat "b" loskoppel, is het probleem ook verholpen. Helaas echter heb ik beide nodig voor mijn hobby!
- Al heel veel gelezen over mogelijke oplossingen, maar niets biedt soelass.
Zou dit probleem mogelijk verholpen kunnen worden met de aanschaf van een USB hub met eigen powersupply?
De systeemspecs:
Windows XP SP1;
ASUS K8V SE deluxe;
AMD 64 3000+;
1 GB A-Merk RAM;
MSI GeForce 4600 Ti;
Soundblaster Audigy;
400 Watt Zalman voeding.
Randapparaten:
- Cougar HOTAS combo (USB);
- 2 masterpilots (DIN / PS-2);
- 1 PC Dash-2 (USB);
- 1 cherry keyboard (USB);
- 2 muizen (1 x PS-2 en 1 x USB);
- 1 printer (USB).
Zoals gezegd werkte dit alles perfect samen met mijn oude moederbord + CPU en onder USB1.1.
Excuses voor dit lange verhaal, maar ik denk dat de info relevant is om een beeld te krijgen van het probleem.
Wie oh wie neemt de moeite mij te helpen?
Bij voorbaat dank voor de input!
Met vriendelijke groeten
Sándor
[b]"So far, so good... so what!"[b]