Keyboard hangt PC op

Pagina: 1
Acties:

• Odin87th
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Beste mensen,

Ik zit al enige tijd met een vreselijk irritant probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.

Wat is er aan de hand?

Na verloop van tijd krijg ik freezes als ik de CAPSLOCK gebruik. Louter en dus bij gebruik van de CAPSLOCK; geen andere toetsen.

Sinds wanneer doet dit zich voor?

Sinds enkele maanden beschik ik over een nieuw moederbord + processor (specs volgen).
Afgezien van het nieuwe moederbord en de processor is de enige wijziging ten opzichte van mijn vorige systeem dat het nieuwe systeem USB2.0 compatible is.

Wat ik niet begrijp is dat het geheel werkte onder USB1.1, maar nu niet meer |:( . Wat heb ik gedaan in een poging om het probleem te verhelpen?

- Energiemanagement van alle apparaten gechecked. Staat goed.
- USB legacy support uitgezet, want dat schijnt problemen te kunnen veroorzaken (specifiek met betrekking tot mijn moederbord).
- Alle drivers, inclusief USB2.0, zijn up to date.
- De USB2.0 controller disablen helpt niet.
- Ik heb geen IRQ conflicten.
- Windows XP SP1 en SP2 leveren hetzelfde probleem op.
- Als ik apparaat "a" loskoppel, is het probleem verholpen. Als ik het weer aansluit en
apparaat "b" loskoppel, is het probleem ook verholpen. Helaas echter heb ik beide nodig voor mijn hobby!
- Al heel veel gelezen over mogelijke oplossingen, maar niets biedt soelass.

Zou dit probleem mogelijk verholpen kunnen worden met de aanschaf van een USB hub met eigen powersupply?

De systeemspecs:

Windows XP SP1;
ASUS K8V SE deluxe;
AMD 64 3000+;
1 GB A-Merk RAM;
MSI GeForce 4600 Ti;
Soundblaster Audigy;
400 Watt Zalman voeding.

Randapparaten:

- Cougar HOTAS combo (USB);
- 2 masterpilots (DIN / PS-2);
- 1 PC Dash-2 (USB);
- 1 cherry keyboard (USB);
- 2 muizen (1 x PS-2 en 1 x USB);
- 1 printer (USB).

Zoals gezegd werkte dit alles perfect samen met mijn oude moederbord + CPU en onder USB1.1.

Excuses voor dit lange verhaal, maar ik denk dat de info relevant is om een beeld te krijgen van het probleem.

Wie oh wie neemt de moeite mij te helpen?

Bij voorbaat dank voor de input!

Met vriendelijke groeten :) ,

Sándor

[b]"So far, so good... so what!"[b]

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
.....eventueel nieuwe bios flashen? misschien zijn er meer mensen met jouw probleem. Bij asus staat op de site naast de bios versies meestal een goede changelog.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

RammY

Dát!

Heb je ook USB1.1 poorten op je mobo? zo ja.. probeer daar je keybord es in.

Er zijn veel apparaten die USB1.1 zijn. Nou moeten ze officieel werken op een USB2.0 aansluiting. Maar regelmatig komt het voor dat dat dus niet fijn blijkt te werken (ook andersom trouwens).

Probeer hm daarom es op een USB1.1 poort. Vaak kun je in de bios instellen hoeveel poorten er dan USB1.1 moeten zijn. Dus dat word ff uitproberen.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Lijkt me handig even de topic te veranderen.

Zo lijkt het net of je keyboard je pc gekilled heeft :D

Maar wel vreemd, ken niet zo bedenken wat de oplossing kan zijn ik heb dezelfde mobo
als jou.

heb je de nieuwste 4 in 1 via drivers al geinstalleerd?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Heb je niet de mogelijkheid om je toetsenbord aan een PS2 port te hangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.datapro.net/images/UX2X.jpg

Ik heb er ook zo een maar dan gewoon een klein groen verloop stukje. Gehaald bij Vi-Computers.

Succes!

[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 15-12-2004 18:45 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

RammY schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:51:
Heb je ook USB1.1 poorten op je mobo? zo ja.. probeer daar je keybord es in.
Volgens mij heeft de Asus K8V se DeLuxe geen usb 1.1 poorten specs

Een USB 1.1 kaartje lijkt me ook geen optie (tenzij je dat toevallighebt liggen, dan weet je iig dat je keyboard niet samen wil werken met USB 2). Dus alleen een verloopje naar PS 2 blijft over lijkt me. Of je moet er zin in hebben om een nieuw keyboard aan te gaan schaffen voor USB 2.

Ik denk dan meer aan een Logitech dan aan een Cherry bijvoorbeeld.

By the way, let op met die verloopjes er zijn er talloze van in de handel die _alleen_ werken met Logitech stuff.