[2003] Remote Desktop via TSWeb poort veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aangezien mijn PC achter een server/router zit, wil ik graag de standaard poorten van TSWeb wijzigen. Standaard krijg je de inlogpagina van TSWeb te zien via poort 80. Wanneer je gaat inloggen gaat het via poort 3389.

Aangezien mijn server/router ook fungeert als webserver (op poort 80), heb ik in TSWeb inlogpagina op poort 8080 gezet. Daarnaast wil ik ook graag poort 3389 wijzigen. Nu heb ik in het hier beneden genoemde topic een aantal tips gevonden.

[rml][ XP] Remote Desktop werkt niet via TSWeb portal[/rml]

Ik heb in C:\Windows\Web\TSWeb het bestandje "default.htm" aangepast door de volgende regel toe te voegen:

MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort = 3390

Daarnaast heb ik in de router poort 8080 en poort 3390 gamapt naar mijn PC. Wanneer ik vanaf iemand anders zijn computer naar http://ip.ip.ip.ip:8080/tsweb ga, krijg ik het inlogscherm te zien. Echter wanneer ik op connect druk krijg ik een foutmelding (iets van een internal problem).

Weet iemand hoe ik poort 3389 kan veranderen in 3390 en dat TSWeb dan wel werkt?

Verwijderd

zoek even op tcp-rdp (geloof ik) in je registry en wijzig het portnummer op je server.

mocht dat niet lukken, dan moet je even zoeken naar het article "how to change ts port number" op support.microsoft.com

Verwijderd

1) je hebt m.i. alleen poort 3389 nodig, als je zorgt dat op de client al een TS client aanwezig is.

2) het wijzigen van de poort kan misschien het makkelijkste op de router!
port 12389=>router=>poort3389=>TS server

• Paters
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:01:
1) je hebt m.i. alleen poort 3389 nodig, als je zorgt dat op de client al een TS client aanwezig is.
Maar ik wil het graag via de browser doen, zodat ik mijn PC kan benaderen vanuit bijvoorbeeld een internetcafe. Daarom wil ik eigenlijk poort 3389 wijzigen in een poort die veelal open staat in een internetcafe.

• Paters
  • Niet online
Het is volgens mij gelukt. Ik heb de inlogpagina en het activeX gebeuren beide via poort 8080 gedaan. Op de server/router heb ik poort 8080 geforward naar mijn PC. Wanneer ik nu (vanaf iemand anders zijn PC) naar http://ip.ip.ip.ip:8080/tsweb ga, krijg ik het inlog scherm te zien. Wanneer ik op connect klik kan ik echt inloggen.