[Beltegoed] Mag niet inruilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022
Hallo,

Ik heb zojuist een domme fout gemaakt:

Ik had voor mijn telefoon een nieuwe beltegoed kaart nodig dus ik ga vrolijk op naar de plaatselijke Kruidvat. Nu heb ik zelf het Vodafone netwerk op mijn telefoon maar heb op een of andere manier toch Telfort gezegd tegen de medewerkster :z ...

Ik had het in de winkel nog niet door dat ik de verkeerde had dus ben gewoon naar huis gegaan. Thuis kwam ik erachter dat het de verkeerde was :( . Ik denk die kan ik wel inruilen omdat hij nog niet gebruikt is, maar dat blijkt met het nieuwe systeem niet meer te gaan. Tegenwoordig krijg je niet meer zo'n kaart in een plastic verpakking, maar ze printen gewoon een bon uit met daarop de gegevens.

Toen ben ik weer terug naar de Kruidvat gegaan maar volgens de verkoopster kon zij het niet terugnemen omdat niet na te gaan was als hij al gebruikt was. Ik had wel het aankoopbewijs enzo bij, maar dat was niet van belang. Nu kan ik dat op zich wel begrijpen, maar ergens moet toch opgeslagen zijn als het nummer al een keer ingetoets is?

Ik kan natuurlijk proberen iemand op te zoeken met het Telfort netwerk en dan voor minder verkopen, maar ik ken eigenlijk geen mensen die Telfort gebruiken. De meeste hebben of een abbo of gebruiken geen Telfort ivm het slechte bereik in de regio. (Gennep, bij Nijmegen)

Ben wel benieuwd als het wettelijk vastgelegd is dat deze kaarten niet teruggenoimen mogen worden? Op de kassabon van het Kruidvat staat niets over geld terug garantie ofzo...

Nu zit ik dus met een Telfort beltegoed kaart van 20 euro die ik niet kan gebruiken of omruilen...heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

Ik weet dat het mijn fout is maar er moet toch iets tegen te doen zijn?

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Al er aan gedacht om Telfort te bellen?

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 15-12-2004 16:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
ik quote de Telfort website:
U heeft beltegoed van een andere aanbieder gekocht. De naam van de aanbieder staat op de opwaardeerkaart of opwaardeerbon, bovendien hebben opwaardeerkaarten en opwaardeerbonnen van Telfort een opwaardeercode van 14 cijfers en een serienummer van 8 cijfers.

Oplossing: U kunt teruggaan naar het verkoopadres waar u het beltegoed gekocht heeft. Veel verkooppunten zullen een reeds opengekraste opwaardeerkaart echter niet accepteren. In dat geval kunt u de opwaardeerkaart/opwaardeerbon ook verkopen of cadeau doen aan iemand met een prepay van de aanbieder waar u het beltegoed van gekocht heeft.
Dat gaat mij ook niet verder helpen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 08:42
Zet hem in vraag en aanbod voor 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
Tijsje schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:20:
Zet hem in vraag en aanbod voor 15 euro
op zich is dat wel een optie, maar ik denk niet dat kopers zomaar 15 euro betalen voor een code die misschien niet zal werken. (het vertrouwen in de mens is niet altijd zo goed meer). Het enige zou kunnen zijn dat de koper aan huis komt zodat hij het "live"kan zien, maar dan moet je al dicht in de buurt wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 08:42
Als hij eerst via telebankieren geld op je rekening zet en het blijkt daarna niet te werken dan weet hij je wel te vinden waarschijnlijk.
Kwestie van vertrouwen waar je samen toch nog wel moet kunnen uitkomen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
De winkel is niet verplicht om het terug te nemen/te ruilen. Er is niets mis met het product. Je hebt zelf de fout gemaakt. Hetzelfde geldt als je bijv kleding koopt en je komt thuis en je vind het toch niet mooi. Het is een 'gunst' van de winkel om het te ruilen, maar geen verplichting.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 15-12-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Je kan altijd nog contact opnemen met Telfort zelf. Ik weet dat je bij de KPN je (oude) telefooncel kaarten in kan ruilen als er nog iets op staat volgens mij. Dus neem even contact op met Telfort zelf vraag gelijk of je die op kan sturen en je geld op de des betreffende rekening terug kan stoorten.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik wil hem wel hebben!
Ik woon toch in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Jostheking schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:36:
Ik wil hem wel hebben!
Ik woon toch in de buurt :)
Kijk nou, je hebt al een koper.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb ook een fout gemaakt, zit ook met een opwaardeerbon van 10 euro. Had ik gekocht omdat ik dacht dat ik daarmee mijn Beltegoed kaart van Postbank wel mee kon opwaarderen, maar bleek dat je met je M-code, beltegoed van je rekening moest worden afgeschreven |:(

Speciaal gekocht in een Tabakspeciaalzaak, en geldig tot 01/07/05
Het is ook van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Archimond schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:38:
Ik heb ook een fout gemaakt, zit ook met een opwaardeerbon van 10 euro. Had ik gekocht omdat ik dacht dat ik daarmee mijn Beltegoed kaart van Postbank wel mee kon opwaarderen, maar bleek dat je met je M-code, beltegoed van je rekening moest worden afgeschreven |:(

Speciaal gekocht in een Tabakspeciaalzaak, en geldig tot 01/07/05
Het is ook van Telfort.
Wordt toch echt heel duidelijk in de handleiding gezet en in de brief... :P ( gsm actie van postbank toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Dikke pech...

Kijk het is je eigen schuld, het kan iedereen gebeuren, maar wij vragen het ook altijd meerdere malen voordat we de bon uitprinten. Eerst komt de bon van onze kassa, waarna we nog eens vragen of ze de goede kaart hebben, dan pas printen we de kaart met nummer uit.

Opzich een slecht systeem, als het gaat om teruggave, maar het is wel stukken makkelijker voor ons (=verkopers). Wij hebben altijd kaarten op voorraad, ze zijn altijdgoed, wat wil je nog meer?

Gewoon pech dus, ik hoopd at je iemand kan vinden die het van je over wil kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Tja dan schrijf je een keer 10 Euro van je rekening naar je beltegoed, das minder erg dan een kaartje kopen van de verkeerde provider:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
Zo, ik heb ff mazzel. Mijn opa kwam langs en wilde mijn kaart wel overkopen (wist niet eens dat hij een mobiele had?). Opa's zijn lief :+.

@Jostheking: sorry, maar hij is dus verkocht.

Ik kom er ook net achter dat ik met vodafone gewoon online kan opwaarderen via telebankieren. Ik heb net 10 euro overgeschreven en het werkt perfect. Voor mij geen beltegoed bonnen meer dus :D.

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik denk dat ik genoeg weet over het "bonnen-systeem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

He shit, dacht ik ff een goedkoop kaartje op de kop te tikken... :9

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Het heeft in deze trouwens geen zin om Telfort te bellen of te mailen. Telfort neemt deze opwaardeerkaarten niet terug, Ook niet als je een klant bent uit de Postbankactie van 2001 of 2004. Daarbij is duidelijk vermeld dat je niet kunt opwaarderen met een belkaart.
Pagina: 1