[Win2k Server] Open bestanden laten zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

Topicstarter
Na wat zoeken op GOT en Google kwam ik op de volgende site terecht: www.sysinternals.com. Prima site met echt superveel handige tools! Aanradertje dus.

Op de hierboven genoemde site staat onder andere het programmaatje Filemon for Windows. Hiermee kun je op een computer laten zien welke bestanden allemaal geopend zijn. Superhandig dacht ik, voor op de server van ons netwerk. Zo kan ik zien welke gebruikers allemaal gebruik maken van de gedeelde mappen enzo (voornamelijk mp3-bestanden).

Dus ik dat programmaatje installeren op de server. Ik dacht dan te kunnen zien welke andere gebruikers (op andere computers in het netwerk) welke bestanden van de server openen (er zit een filter in voor alleen netwerk-shares). Maar dit werkt dus niet. Er wordt namelijk alleen maar weergegeven welke bestanden de server opent op ANDERE computers.

Iemand een idee hoe ik op de server kan zien welke bestanden ANDERE mensen op de server geopend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15
ehh, moet je dan juist het filter niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52352

rechtermuisknop op "deze computer" en dan manage kiezen.
vervolgens "open files" kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 52352 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:51:
rechtermuisknop op "deze computer" en dan manage kiezen.
vervolgens "open files" kiezen
He dat werkt.. zoiets zoek ik dus, maar dan in de vorm van 'n proggie dat alles logt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Anoniem: 88352 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:54:
[...]

He dat werkt.. zoiets zoek ik dus, maar dan in de vorm van 'n proggie dat alles logt.
Je wilt dus een sniffer hebben, zoek eens naar "sniffer" op google, dan kom je een hoop tegen

Netmon kan trouwens ook veel, en zit standaard bij win2k server

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 18476 op 15-12-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja, een 'sniffer' zoek ik eigenlijk niet... althans, niet met zoveel functionaliteit. Wat ik eigenlijk wil is de oplossing van Joca, maar dan met een schilletje erom heen. Een soort van 'viewer' die elke seconde ofzo gerefreshed wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 88352 op 15-12-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beetje zoeken op Google vind je deze draad. Vereenvoudigd komt het neer op de volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
On Error Resume Next
ServerName = "."
Set LanMan = GetObject ( "WinNT://" & ServerName & "/LanmanServer" )

For Each Resource in LanMan.Resources

WScript.Echo "User: " & Resource.User & Chr ( 9 ) & "(" & Resource.Path & ")"

Next
Tekstje opslaan in een bestand met een .vbs extensie, niet vergeten om de "." te vervangen door de naam van je server en zelf uitzoeken hoe je in plaats van echo 's op je scherm een log bestand kunt aanmaken. Suc6

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Topicstarter
Als ik het scriptje run op m'n eigen computer en het ip-adres van de server als 'ServerName' invul, dan gebeurt er niets. Ik weet het niet, maar moet ik niets op de server installeren (configureren) om zomaar van elke computer in het netwerk toegang tot deze informatie te krijgen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet 'm wel als administrator runnen, natuurlijk.
En anders van de eerste regel commentaar maken, door 'm te laten beginnen met een single quote ( ' ) dan zie je welke error er terugkomt

Ik zie het al
Anoniem: 88352 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:13:
...het ip-adres van de server als 'ServerName' invul...
Doe niet zo quasi intellligent en vul gewoon de server z'n naam in.

[ Voor 43% gewijzigd door Brahiewahiewa op 17-12-2004 03:08 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat doe ik dus ook! Dat is ook hetgene wat ik ermee bedoel!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 88352 op 23-12-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die weet of ik iets in moet stellen op de computer waarvan ik de 'open bestanden' wil kunnen zien? Het is een Windows 2000 Advanced Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt niemand?
Pagina: 1