[MP3 Speler] Per ongeluk verkeerd geformatteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hallo mensen,

ik zit hier met een probleem..

Laatst ging ik pc opnieuw formatteren en XP er terug op zetten, en ik had m` n MP3 speler ( Creative MuVo 128 MB ) nog in m`n USB drive zitten. Zit ik ik in de installatie zie ik ineens een hele gekke drive ( achteraf bleek het dus die mp3 drive te zijn ). Dus ik dacht huh, ff formatteren dan maar. Dus ik heel dom die mp3 disc leeghalen/removen.

Kom ik er later dus achter dat het die mp3 disc was.. Na ja ff gelachen omdat de liedjes er af waren, maar toen wou ik er dus nieuwe liedjes opzetten, en dat ging dus niet.
Op het moment dat ik de disc in wil, zegttie : The disc in drive G ( mp3 speler dus ) is not formatted, do you want to format now?

Druk ik op YES krijg ik dus de windows format dingetje, en als ik wil formatteren geeft ie een fout aan met : Windows was unable to complete the format.

Bij capacitiy staat Unknown, dus hij kent de grootte niet.
File system kun je alleen FAT gebruiken.
en Quick format doettie ook niet..

Is er een oplossing :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Standaard USB pennetjes zijn toch altijd geformateerd in FAT?

Heb je al geprobeerd om in FAT te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je? In DOS bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Via de manage console even de disk opzoeken, kijken of er nog een partitie op staat en die als FAT formatteren. Als de partitie weg is zul je die aan moeten maken.

Als de speler een of ander speciale bestandsindeling nodig heeft ben je de pisang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:54
Kan je niet via de speler zelf formatteren? Groote kans dat het dan goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als alles niet lukt krijg je gewoon garantie bij de winkel(als je nog garantie hebt). Was ook zo met een I-pod gebruiker uit me klas. Die wist dus niet dat je schijf appart moest formateren. Maar probeer eerst maar even de mogelijkheden hierboven.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Je moet hem gewoon via het menu van de speler formateren, of anders via de handleiding even kijken hoe je hem hard moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:22:
Via de manage console even de disk opzoeken, kijken of er nog een partitie op staat en die als FAT formatteren. Als de partitie weg is zul je die aan moeten maken.

Als de speler een of ander speciale bestandsindeling nodig heeft ben je de pisang...
Hoe bedoel je dit precies? Iksnap het niet..
Bedoel je via creative proggie zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idle schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:33:
Je moet hem gewoon via het menu van de speler formateren, of anders via de handleiding even kijken hoe je hem hard moet resetten.
Ben al hele tijd zoeken maar is er niet ofzo, die optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
soms is fat16 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08 02:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

had ik ook tijde geleden met mijn Packard bell audiokey II (128mb)

wou hem gebruiken om ff USB opstart te maken ( voor powermax)

daarna konden er nog wel liedjes op maar zodra ik hem in MP3 stand wou zetten herkende hij um niet

stond op fat32, en moest dus fat16 geformatted zijn!

( als je in window swil formatten, zorgen dat het schermpje van die drive niet open staat!

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehhm oke, maar hoe formatteer ik naar fat16 dan!?

moet ik dat met fdisk doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:59:
ehhm oke, maar hoe formatteer ik naar fat16 dan!?

moet ik dat met fdisk doen?
Dat kun je ook gewoon via windows formatteren hoor.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:44
en anders bijvoorbeeld met partition magic

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Zoiets had ik ook, na tig keer proberen te formatteren lukte het nog steeds niet om het ding weer werkend te krijgen. Toen liet ik hem een keer erin zitten bij een reboot van Windows en die ging tijdens het starten de mp3speler opeens controleren op fouten enzo (dat blauwe scherm met checking drive X for errors) en nadat hij dat gedaan had en windows volledig opgestart was, kon ik hem weer normaal gebruiken / formatteren.

Ik zou dus zeggen, probeer het zo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Woksie op 16-12-2004 00:11 ]

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:04:
[...]

Dat kun je ook gewoon via windows formatteren hoor.
Mhja met windows formatter kan ik dus geen bestandsindeling selecteren. Hij staat gewoon enkel al op FAT. Als ik dan op Start druk geeft die dus een foutmelding aan.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Volgens mij als je met windows formatteert neemtie de fat versie waarmee hij is ingedeeld. De partitie die er op staat bepaalt of het fat16 of fat32 wordt. Volgens mij moet je dit met fdisk oplossen, als de speler zelf die funktie niet heeft. Als je fdisk opstart krijg je de vraag of je iets van grote schijven wilt aanzetten (weet niet de kreet uit m'n hoofd). Zeg je nee -> FAT16, zeg je ja ->Fat32. Alleen heeft XP geen fdisk, dus zou je dit onder windows 98 of zo moeten proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marlibica op 16-12-2004 10:19 . Reden: Ernstige spelfout ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
ja of even booten met win98 opstart disk toch? en daarna fdisk uitvoeren..

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Euhmm.. jah, maar alleen als je een DOS USB driver hebt of iets dergelijks. Kweetniet of die bestaat

Sign here against sigs

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26
Probeer eens om de software te installeren. Daarbij zit een format programmatje. Misschien dat ie dan wel weer wil werken.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Volgens dit draadje op de site van Creative moet je de play-button 10 seconden ingedrukt houden terwijl je de speler aansluit op de USB-poort. Je zou dan in een soort recovery mode moeten komen.

Verwijderd

Grmblll....heb ik ook gehad met een externe 120G hdd (Firewire) ook alles pleite... :(
Anyway..hetzelfde probleem niet te formatteren, uiteindelijk via de diskmanager van XP de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt... toen kon ik um wel formatteren... (8>

Succes!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
De PB kan je in een restore mode zetten staat op de website beschreven!.

http://service.packardbel...platform_audiokey512#show

http://service.packardbel...12&PibLinkGroup=2000#show

[ Voor 22% gewijzigd door avon op 16-12-2004 11:07 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, ik zal het thuis eens gaan proberen. Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan..

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Download hier de nieuwste firmware, gebruik recovery mode zoals aangegeven. Je hebt een vinkje voor quick, zet dat uit zodat het flashmemory volledig opnieuw beschreven wordt. Hierna is je speler weer bruikbaar.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb alle handelingen die hierboven beschreven zijn uitgevoerd..

Ik ben iets verder. Ik kan alweer data erop zetten. Nu heb ik er een liedje opgezet, ennem op het moment dat ik het liedje wil luisteren, lukt dat niet.

Ik zet hem aan, groene lampje gaat aan, en gelijk na 1 seconden gaat hij rood worden :S

heel vreemd.. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me denk je helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 13:41
Oudere topic maar wil toch reageren hoe het (hopelijk) op te lossen.

Heb hetzelfde probleem gehad. Met een usb-stick van micromaxx (medion) die geen reset mogelijkheid heeft op de stick zelf.

Hoe ben ik te werk gegaan: (WinXP)

1. Op het icoon "Deze Computer"met de rechtermuisknop drukken
2. Kies "Beheren"
3. In de linkerlijst druk op "Schijfbeheer"
4. Nu staat ook de usb-stick aangegeven in de lijst aan de rechterkant
5. Klik op het witte vlak (met blauwe strip). Het wiite vlak wordt schuingestreept weergegeven.
6. Klik op rechtermuisknop en kies "Formatteren"

In mijn geval niet als FAT32 formatteren maar als FAT

[ Voor 27% gewijzigd door cc12 op 14-02-2005 12:01 ]

Pagina: 1