Hoi,
Deze week zijn we met ons domein verhuist naar XS4ALL, en daar hebben we nu een Advanced Unix Website, met PHP en MySQL.
Ik heb zelf al wel ervaring met PHP en MySQL, want ik draai dit op mijn eigen PC ook (localhost dus).
Nu ben ik m'n code aan't testen, maar ik kan geen verbinding maken met de MySQL database.
Wat heb ik gedaan? een simpel stukje test-code in php:
Natuurlijk is mijnuser m'n xs4all username en mijnpass m'n wachtwoord.
De foutmelding die ik dan krijg is:
Wat trouwens opvallend is, is dat @nws-www3.xs4all.nl af en toe wisseld met www6 ipv www3. Bovendien weet ik niet waar die gegevens vandaan komen.
Wat overigens WEL lukt: ik heb op m'n webspace phpMyAdmin geupload, en in de config dezelfde gegevens ingevuld:
host: mysql5.xs4all.nl
user: mijnuser
pass: mijnpass
only_db: mijndb
Als ik vervolgens naar de phpmyadmin map ga op de site, dan krijg ik wel verbinding met de MySQL database, en kan ik ook gewoon tabellen aanmaken enzo.
Kortom: via phpMyAdmin verbinden werkt wel, via php niet, met dezelfde gegevens.
Enig idee?
tnx
Deze week zijn we met ons domein verhuist naar XS4ALL, en daar hebben we nu een Advanced Unix Website, met PHP en MySQL.
Ik heb zelf al wel ervaring met PHP en MySQL, want ik draai dit op mijn eigen PC ook (localhost dus).
Nu ben ik m'n code aan't testen, maar ik kan geen verbinding maken met de MySQL database.
Wat heb ik gedaan? een simpel stukje test-code in php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php $link = mysql_connect("mysql5.xs4all.nl", "mijnuser" , "mijnpass") or die("Fout bij verbinden: " . mysql_error()); print ("Verbinding gelukt."); mysql_close($link); ?> |
Natuurlijk is mijnuser m'n xs4all username en mijnpass m'n wachtwoord.
De foutmelding die ik dan krijg is:
Ik kom er dus niet in.Fout bij verbinden: Access denied for user: 'mijnuser@nws-www3.xs4all.nl' (Using password: YES)
Wat trouwens opvallend is, is dat @nws-www3.xs4all.nl af en toe wisseld met www6 ipv www3. Bovendien weet ik niet waar die gegevens vandaan komen.
Wat overigens WEL lukt: ik heb op m'n webspace phpMyAdmin geupload, en in de config dezelfde gegevens ingevuld:
host: mysql5.xs4all.nl
user: mijnuser
pass: mijnpass
only_db: mijndb
Als ik vervolgens naar de phpmyadmin map ga op de site, dan krijg ik wel verbinding met de MySQL database, en kan ik ook gewoon tabellen aanmaken enzo.
Kortom: via phpMyAdmin verbinden werkt wel, via php niet, met dezelfde gegevens.
Enig idee?
tnx