[PHP&MySQL] Access denied op non-localhost bij XS4ALL

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 12:17
Hoi,

Deze week zijn we met ons domein verhuist naar XS4ALL, en daar hebben we nu een Advanced Unix Website, met PHP en MySQL.
Ik heb zelf al wel ervaring met PHP en MySQL, want ik draai dit op mijn eigen PC ook (localhost dus).

Nu ben ik m'n code aan't testen, maar ik kan geen verbinding maken met de MySQL database.
Wat heb ik gedaan? een simpel stukje test-code in php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
   $link = mysql_connect("mysql5.xs4all.nl", "mijnuser" , "mijnpass")
       or die("Fout bij verbinden: " . mysql_error());
   print ("Verbinding gelukt.");
   mysql_close($link);
?> 

Natuurlijk is mijnuser m'n xs4all username en mijnpass m'n wachtwoord.
De foutmelding die ik dan krijg is:
Fout bij verbinden: Access denied for user: 'mijnuser@nws-www3.xs4all.nl' (Using password: YES)
Ik kom er dus niet in.
Wat trouwens opvallend is, is dat @nws-www3.xs4all.nl af en toe wisseld met www6 ipv www3. Bovendien weet ik niet waar die gegevens vandaan komen.

Wat overigens WEL lukt: ik heb op m'n webspace phpMyAdmin geupload, en in de config dezelfde gegevens ingevuld:
host: mysql5.xs4all.nl
user: mijnuser
pass: mijnpass
only_db: mijndb

Als ik vervolgens naar de phpmyadmin map ga op de site, dan krijg ik wel verbinding met de MySQL database, en kan ik ook gewoon tabellen aanmaken enzo.
Kortom: via phpMyAdmin verbinden werkt wel, via php niet, met dezelfde gegevens.

Enig idee?
tnx

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waarschijnlijk mag je niet zomaar vanaf elke host een connectie maken met de MySQL database van xs4all. De enige manier om daar achter te komen is om contact op te nemen met xs4all zelf ;)

Daarnaast is PHPMyAdmin geschreven in PHP. Dus als het in PHPMyAdmin lukt dan zou het in PHP ook moeten lukken.

Daarnaast is dit een rechtenprobleem van MySQL, en zie ik hier niet echt een programmeer discussie in.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 15-12-2004 16:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.