Toon posts:

[VB] username

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben een beetje met VB aan het klojen.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik een opdracht geef dat hij op alles pc de goede gebruikersnaam pakt.

Zoals je dat met een BAT scripje met %username% doet

Ik heb een module waar ik in aangeef te starten vanaf:
code:
1
2
3
4
5
Public Function Fpath()

Fpath = (App.Path)

End Function

Nu wil moet ik dus op een of andere manier aan geven dat hij op iedere pc naar VOORBEELD gaat:
C:\Documents and Settings\EN DAN DIT DE GEBRUIKERSNAAM\Bureaublad

Het programma start nu:
Text_Backup_Path = Fpath & "\C:\Documents and Settings\*******\Bureaublad

Ik hoop ik een beetje duidelijk ben 8)7

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bent duidelijk :)

Echter, met 5 minuten googlen had je waarschijnlijk het antwoord op je vraag kunnen vinden. Hier kom ik in elk geval een hoop linkjes met voorbeeldcode tegen :)

Daarnaast wil je denk ik niet alleen de username hebben. Je kan namelijk ook de bureaublad directory opvragen van de huidige user (deze kan op een totaal andere plek staan dan wat jij nu hebt). Als je hier klikt kom je ook weer een hoop links + code tegen hoe je dat in VB kunt doen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Linkjes en zo had ik ookal gevonden maar als total leek die slecht engels kan dacht ik mischien hier 1 op 1 hulp te krijgen.

Maar ik ga nog ff klojen misschien dat ik nog wat in elkaar krijg.

Verwijderd

Als je slecht engels kunt dan zou ik daar eerst wat aan doen. Volgens mijn zijn 99% van alle goede boeken en voorbeelden over programmeren alleen in het engels te krijgen. Tweakers is geen vertaalservice...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:49:
Als je slecht engels kunt dan zou ik daar eerst wat aan doen. Volgens mijn zijn 99% van alle goede boeken en voorbeelden over programmeren alleen in het engels te krijgen. Tweakers is geen vertaalservice...
Ik vraag niet voor een vertaling only a little help
Maar er zijn mensen die alles weten schijnbaar en dat niet willen delen

Verwijderd

Uit de Faq:
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.
en
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!
Dus als jij schrijft:
Maar ik ga nog ff klojen misschien dat ik nog wat in elkaar krijg.
Dan had je dat al moeten doen voordat je uberhaupt hier vragen ging stellen.

En ik ben heus niet te beroerd om kennis te delen, maar dan had je op zijn minst in je startpost kunnen zetten dat je engels belabberd is en dat je mede daarom de vraag stelde.

Just my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:15:
Uit de Faq:

[...]

en

[...]

Dus als jij schrijft:

[...]

Dan had je dat al moeten doen voordat je uberhaupt hier vragen ging stellen.

En ik ben heus niet te beroerd om kennis te delen, maar dan had je op zijn minst in je startpost kunnen zetten dat je engels belabberd is en dat je mede daarom de vraag stelde.

Just my 2 cents.
Wist niet dat er een vaceture open stond voor moderator ofzo :*)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Moet ik nog uitleg geven bij dit slotje? :/

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.