[XP] draadloos netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn draadloze netwerk.

Ik heb van iemand 2x E-TECH WLAN USB adapter gekregen.

Verder heb ik 2 pc's staan met WinXP pro met SP2

Nu heb ik met veel moeite eindelijk voor elkaar gekregen dat het netwerk herkend wordt.

Nu geeft de status van de draadloze verbinding aan dat hij een verbinding heeft, maar nu komt het probleem... Ik kan de beide computers niet benaderen, hij vindt ze niet op een of andere manier.

Nu ben ik een ongelooflijke n00b op dit gebied, dus heb ik braaf de tutorial hier gevolgd om een thuisnetwerk op te zetten, maar dat mag allemaal niet baten...

Ik heb dus een Draadloze verbinding die zegt dat hij verbonden is...maar hoe kan ik dan de beide computers "zien" en benaderen?
(en is het dan ook meteen mogelijk om via 1pc naar buiten toe te internetten?)

als ik probeer om de werkgroep te benaderen via Mijn Netwerklokaties -> Volledig Netwerk -> Microsoft Windows Netwerk -> Workgroup dan krijg ik de volgende melding: "Workgroup is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar"

[ Voor 22% gewijzigd door web-hawk op 15-12-2004 16:06 ]

Innovation beyond Imagination

Verwijderd

Welk IP adres/subnetmask heb je aan de WLAN verbindingen gegeven?
Heb je alleen die twee usb adapters of ook een router AP?

• web-hawk

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:34:
Welk IP adres/subnetmask heb je aan de WLAN verbindingen gegeven?
Heb je alleen die twee usb adapters of ook een router AP?
PC 1 (met internetverbinding) heeft IP 192.168.1.1
PC 2 heeft IP 192.168.1.2

en subnet is bij beiden 255.255.255.0

Ik heb alleen die 2 usb-adapters, dat zou als het goed is voldoende moeten zijn dacht ik...
Ik heb vaag iets gehoord over Peer2peer en dat is ook goed ingesteld volgens mij

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

je moet dan even in de properties gaan aangeven dat ze niet zoeken naar een verbindingsmanier, maar hard erinzetten dat ze ad-hoc werken.. anders blijft ie een flinke tijd naar AP's zoeken.. ook moet je op beide pc's in elk geval iets gedeeld hebben.. zet voor de twijfel ook nog even in de folder options map bij view 'use simple sharing' aan.. de eerste stappen naar verbetering ?

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
bigbakkus schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:26:
je moet dan even in de properties gaan aangeven dat ze niet zoeken naar een verbindingsmanier, maar hard erinzetten dat ze ad-hoc werken.. anders blijft ie een flinke tijd naar AP's zoeken.. ook moet je op beide pc's in elk geval iets gedeeld hebben.. zet voor de twijfel ook nog even in de folder options map bij view 'use simple sharing' aan.. de eerste stappen naar verbetering ?
2 keer fout?
ad hoc niet nodig
simple file sharing juist niet aanzetten op een netwerk :s

• web-hawk

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Op beide computers heb ik een map staan die gedeeld is met lees en schrijfrechten...
Dus dat is al ok.

Voor de rest begrijp ik de bovenstaande opmerking van ad hoc niet?
Het probleem is niet de verbinding, die schijnt hij wel te hebben, alleen tsja...hoe zeg ik dat, de computers zie neit nat ze in een netwerk zitten ofzo

Ik heb zo'n netwerk-wizard gevolgd waarna je een netwerk-installatiediskette hebt. Die heb ik in de andere computer gestopt -> uitgevoerd en weer teruggedaan in PC1...hij zei toen ook dat hij die 2 computers opgenomen had in het netwerk...

[ Voor 30% gewijzigd door web-hawk op 16-12-2004 12:40 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 12:10
Ik lees iets over rechten, kan je niet proberen om op beide machines als admin in te loggen en dan nog eens kijken? Misschien dat daar iets niet in de haak is.

Software voor de wlan adapters is ook op allebei de pc's geinstald?

Ik laat me hersens er nog even over gaan, mocht me wat te binnen schieten dan meld ik het alsnog ff :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• web-hawk

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Heb op allebei de computers een Administrator account..

Ik heb die USB-adapters eringestopt, XP herkende ze en vroeg om de cd met bijbehorende software, die eringestop -> geïnstalleerd.

Vervolgens heb ik die wizard voor draadloos netwerk uitgevoerd, netwerk-installatie-diskette gemaakt...beide computers geïnstalleerd (beide computers zijn in het netwerk opgenomen boodschap gezien) en dat is waar ik dus nu beland ben

Heb ook al geprobeerd om zonder die WEP-sleutel verbinding te krijgen, maar dat maakt niks uit...(maakt zowieso niks uit, want de verbinding schijnt wel te werken)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:05
zie je de computers wel in mijn netwerk locaties? (staat op bureaublad)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• web-hawk

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Nee, het duurt een eewigheid voordat hij het Windows Netwerk geopend heeft en een werkgroep ziet, maar vervolgens krijg ik dus die error die in mn eerste post staat

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:05
en pingen gaat dat wel? probeer anders eens verbinding te maken met een kabel om de instellingen te testen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Pagina: 1