Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!
Volgens mij snap je databases toch nog niet helemaal...
Even afgaande op de beperkte informatie die je geeft, zou ik het ongeveer als volgt doen:
- bepaal je kleinste tijdseenheid, bijvoorbeeld 15 minuten
- maak nu aparte tabellen, of op zijn minst kolommen voor elke ruimte
- elke record wordt nu een rij opbasis van die kleinste tijdseenheid.
Je hoeft een record pas in te voegen als je een ruimte reserveert, dus je hoeft niet een hele tabel aan te maken met lege cellen.
Zelf doe ik dit soort dinegn al snel met een formulier in ASP, gekoppeld aan een database.
Kern van het antwoord op je vraag is dus dat je elke ruimte op elk tijdstip als een aparte record ziet.
Even afgaande op de beperkte informatie die je geeft, zou ik het ongeveer als volgt doen:
- bepaal je kleinste tijdseenheid, bijvoorbeeld 15 minuten
- maak nu aparte tabellen, of op zijn minst kolommen voor elke ruimte
- elke record wordt nu een rij opbasis van die kleinste tijdseenheid.
| tijdstip (PK) | ruimte 1 | ruimte 2 | ruimte ... | ruimte 9 |
| 15-12-2004 09:00 | true | false | true | true |
| 15-12-2004 09:15 | true | true | true | true |
| 15-12-2004 09:30 | true | true | true | false |
| 15-12-2004 09:45 | true | true | true | false |
Je hoeft een record pas in te voegen als je een ruimte reserveert, dus je hoeft niet een hele tabel aan te maken met lege cellen.
Zelf doe ik dit soort dinegn al snel met een formulier in ASP, gekoppeld aan een database.
Kern van het antwoord op je vraag is dus dat je elke ruimte op elk tijdstip als een aparte record ziet.
[ Voor 60% gewijzigd door ZeilDude op 15-12-2004 15:08 ]