Toon posts:

Advies over Dolby Digital installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren, graag jullie advies:

Versterker/Receiver: Sony STR-DB840 (met Dolby Digital en DTS ondersteuning)

Speakerset: Canton Movie 10 GX (5.1: 5 sattellites en een active subwoofer)

Dit alles aangeschafd bij Mediamarkt.

Is dit een goede combinatie zo? Goede kwaliteit, etc? En misschien dat sommigen van jullie een idee hebben hoe goedkoop deze combinatie te krijgen is...

(Dit ivm binnenkort verlopen van niet-goed-geld-terug-garantie en laagste-prijs-garantie)

Moet zelf zeggen dat het fantastisch klinkt, maar misschien dat jullie nog andere adviezen hebben.

Oh ja: wat is jullie ervaring wat de te gebruiken bekabeling betreft? Dikte en zo... Het viel me overigens op dat er bij de speakers helemaal geen bekabeling werd geleverd.

Alvast bedankt voor jullie mening/advies! :)

Motown

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

De speakers ken ik persoonlijk niet..

Als je kunt zo ik zelf voor de 940 van sony gaan maar die is vast stukken duurder denk ik..

Op zich ene leuk doosje die 840..

IP Rocks

Verwijderd

Je eigen gehoor is toch het beste advies? Anders moet je het eens vergelijken met wat "vergelijkbare" apparatuur. Dan hoor je vanzelf of het echt wel ok is, of dat 'ie zwak is in het middengebied, of te veel bas (whatever).
Als je het zelf lekker vind klinken, why bother, zou ik zeggen! :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Gewoon lekker duk kabel nemen voor 4 piek per meter ofzow en dan zit het goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 11:10
Is een leuk setje voor DVD/video spul, qua muziek kan je er niet veel van verwachten, maar ik weet niet wat je eisen zijn op dat gebied. Het is zeker geen rotzooi

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ik ken alleen de 940, maar het verschil is niet zo bijster groot qua prijs en performance.. ik geloof dat de 840 wat minder vermogen heeft dan de 940, misschien iets minder aansluitingen, hij zal voor de rest wel redelijk gelijk zijn, Sony kennende (de TA-FB730 is bijvoorbeeld ook nix anders dan een zwakkere versie van mijn TA-FB930 stereo versterker)

Verwijderd

ik heb:

DB940 en een eltax universe set (zie www.eltax.com) + kenwood 150watt sub

ik had de sub + 940 bij MM gekocht en na wat onderhandelen kreeg ik f 150 korting!

ik vind de 940 geweldig klinken met DD/DTS en zelfs met muziek klink hij fantastisch!

ook de tv-programma's klinken nu veel beter via de receiver. alleen die on-screen functie vind ik nix. en jammer dat hij geen optische ingang heeft voor de cd-speler.

voor de rest :9~
geen seconde spijt gehad.

de 840 is bijna gelijk aan de 940, heeft alleen minder vermogen (is niet van belang voor jouw speakers), heeft wat minder aansluitingen en geen LCD-remote.
prijsverschil: f 300

Verwijderd

Kan je met de afstandbedieningen van deze twee versterkers ook randapparatuur van andere merken bedienen?

Verwijderd

met de AB van 940 wel.
van de 840 weet ik niet.

en welke heb jij??

Verwijderd

strde 545

Verwijderd

Wat hebben jullie eigenlijk betaald voor die shit?? :7

Verwijderd

Ik heb de STR-DB930 :9
een geweldig ding moet ik zeggen.

Ik heb hem voor 1200 piek gekocht bij Smits in Arnhem voor de rest ga ik vaak naar
Media Markt. Ook goeie zaak voor HIFI en die shit.

voor de rest heb ik de JBL 700 serie boxen eraan hangen (250 per stuk) via MM (van 600 per stuk voor 250 -> oud model) :9~

CD-speler: CDP-XE530 (400 piek)
MD-speler: MDS-JE530 (500 piek)
TV: KV21X5 (800 piek)

Alles bij elkaar dus rond de 2500 piek aan HIFI uitgegeven :)

Ben nu aan het sparen voor een DVD/MP3 speler

Maar om even op je vraag terug te komen :)

Ik zelf was voor de STR-DB940 gegaan ivm met de AB, over de boxen kan ik weinig zeggen, want daar heb ik niet zoveel verstand van, maar het is zeker een goed setje voor Dolby Digital

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb de Yamaha RX-V 795, gewoon voor 1700, maar wel als 1 v.d eerste in NL :7. Deze roeleert echt, kan er 7 andere apparaten met de standaard AB bedienen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

mijn DB940 kostte mij icm met een 150watt subwoofer f 2000

de ab van 940 is trouwens in het begin wel leuk speelgoed, lcd display (2-way = kan je aflezen op wat je tuner nu doet, welk liedje je md speler afspeelt + naam!, hoe je receiver 'zich voelt' :) etc.)
eltax universe kostte mij f 800
sony s335 dvd speler f 1100 :( wel regiovrij en rce proof).
sony md speler jb930 (=ook QS) f 400
sony 200cd wisselaar :9~ f 400
en dan nog wat redelijke kabels.
al met al leuk setje vind ik ;)

je kon idd beter voor de 940 gaan ipv 840, meer aansluitingen + universele ab met LCD (+ backlite) scherm.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb sinds vandaag de DB840 (999 bij raf/staffhorst (ik had hem eerst voor 1199 bij correct gekocht, die zou zogenaamd prijsgarantie hebben nou NIET DUS :P ))

Anyway de 840 heeft een voorgeprogrammeerde ab voor een beperkt aantal merken. Maar ik heb heb zelf een sony tv en mis toch wat knoppen dus hij kan de echte tv-ab niet vervangen.

Beste lijkt me zo'n universele learning remote.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

[quote]Op donderdag 04 januari 2001 21:53 schreef yo681 het volgende:
de ab van 940 is trouwens in het begin wel leuk speelgoed, lcd display (2-way = kan je aflezen op wat je tuner nu doet, welk liedje je md speler afspeelt + naam!, hoe je receiver 'zich voelt' :) etc.)

met de 930 met doet ook kunnen die heb ik dus, maar hoe ik begreep dat je een kabel nodig hebt tussen MD en Receiver om het nummer van de MD in AB te kunne lezen.

Klopt dit en wat voor kabel?

Verwijderd

het is idd een leuk dingetje, alleen 2 nadelen:

1. na 9 apparaten was het geheugen al vol :(
2. je moet ong 5 seconden wachten voordat de knoppen voor het eerst reageren (nadat de display uitgegaan is), hij moet nl ff met de receiver 'praten' voordat hij weer aan gaat om te kijken wat de receiver heeft gedaan in de tijd dat de AB uit was.

• JT

JT

VETAK y0

yo681, gedraag je is volwassen. Ik ga er voor de rest niet meer op in, dus kap maar met uitdagen. Als jij de mensen wilt overtuigen dat jij de allemachtige bent met alle kennis over HiFi&AV ga je je gang maar, maar om de mensen proberen te laten geloven dat ik geen kennis heb ? Das echt smerig... :r

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 04 januari 2001 21:59 schreef Komartguy het volgende:
Op donderdag 04 januari 2001 21:53 schreef yo681 het volgende:

met de 930 met doet ook kunnen die heb ik dus, maar hoe ik begreep dat je een kabel nodig hebt tussen MD en Receiver om het nummer van de MD in AB te kunne lezen.

Klopt dit en wat voor kabel?
klopt, een mono jack kabel.
je MD speler en receiver moeten wel A1II ondersteunen (zie boekje!).

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 22:02 schreef JT het volgende:zie hierboven
laatse reply omtrent deze kwestie:
ik zei (en bedoelde) in die post dat je niet op de hoogte was van de huidige prijzen van usb/niet usb speakers thats it! Jij interpreteerde dat echter heel anders en toen begon je met je IQ testen.

edit:

Mediamarkt rotterdam: usb en niet usb dezelfde prijs.
lees de berichten maar na, ik zei dat je geen verstand had van de prijzen op dit moment, dit was nl een reply op jouw stelling dat de usb speakers wel degelijk duurder waen, maar jij baseerde dat op adviesprijzen.

• JT

JT

VETAK y0

ok, om voor eens en altijd hier een einde aan te maken : kijk zelf maar is dat de Yamaha YST-MS 50 en 55 hetzelfde zijn alleen dat de 55 usb heeft EN duurder is. En ik was niet degene die begon met te zeggen dat de ander geen kennis van zaken had...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aangenaamd verrast door het aantal behulpzame reacties... :D

Met name Kenx bedankt voor die tip van RAF/Staffhorst, de 840 voor 999,-. Daar zal ik Mediamarkt nog eens over aanspreken (laagste prijsgarantie). Meer tips over scherpe aanbiedingen zijn welkom, zowel wat de 840 als eventueel de 940 betreft...

Alleen... Ik hoor niemand over die Canton speakers praten. Heeft uberhaupt IEMAND hier ervaring met Canton speakers? Was een Duits merk en werd mij aangeraden ivm goede kwaliteit. Het ziet er dan ook allemaal degelijk uit, met name de actieve subwoofer. Het is alleen wel raar dat ons model (Canton Movie 10GX) niet op hun website (www.canton.de) terug te vinden was... :?

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb goede verhalen gehoord over canton, das alles wat ik kan zeggen

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik wilde eerst ook voor de canton gaan, maar vond ze toch te plastic klinken (deed me denken aan mijn DTT2500), toen ik echter mijn eltax hoorde was ik gelijk verkocht O+

maar ze klinken zeker goed voor die prijs. ik zou ze houden als je niet meer geld wilt uitgeven. (ik overweegde eerst ook sony pascal maar die vond ik heel slecht klinken voor die prijs).

misschien kan je zelfs beter overstappen naar
strde 545. is ook een goede versterker, maar dan gunstiger geprijsd.

het is eigenlijk meer wat jij wilt. van vind jij goed klinken?? ik kan wel mijn advies gaan geven, maar ik heb een andere smaak.

suc6

Verwijderd

heeft hier iemand trouwens ervaring met philips pronto?
ik overweeg om ook deze gadget aan te schaffen.

Verwijderd

Ik zou zelf een Yamaha versterker kopen...

Verwijderd

studeer je ook aan de erasmus?
welk jaar?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Over afstandsbedieningen gesproken: ik heb de Sony 2100. Een perfecte afstandsbediening, vooral als je veel Sony apparatuur hebt. Helemaal te programmeren, met 1 knop alle apparatuur uit enz enz.
Verder kun je dmv een code alle overige merken ook bedienen.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 22:02 schreef yo681 het volgende:

[..]
klopt, een mono jack kabel.
je MD speler en receiver moeten wel A1II ondersteunen (zie boekje!).
Heb je emig idee waar ik die kabel kan krijgen, ze ondersteunen nl, wel allebei A1 II :P

Bedankt

Verwijderd

je betere audio boer?
zelf maken (stekkers kopen)

ik kon ze nl ook heeel moeilijk vinden :)
Pagina: 1