Lord of the Rings TCG

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47134/full.jpg
Lord of the Rings Trading Card Game: Wat is het?

Een Trading Card Game (TCG) is een kaartspel waarbij het niet vast staat welke kaarten worden gebruikt in het spel. Je gaat uit van een altijd ander speeldeck. Bij de Lotr TCG heb je je reisgenootschap (Companions), en een schaduwkant (Shadows). Daarnaast heb je nog diverse andere kaarten met wapens, extra's die je weer sterker maken en zo nog veel meer. Elke speler speelt als het ware met zijn eigen strategie. Om de speelstrategie te veranderen of te verbeteren kun je weer een ander deck bouwen. Ook kun je extra kaarten kopen door boosterpacks te kopen. Dit zijn pakjes met kaarten erin.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47135/full.png

Ik ben sinds kort begonnen met Lotr TCG. Het is een erg verslavend kaartspel waarbij je door middel van een set kaarten dezelfde weg aflegt als Frodo en zijn companions in de film.
Je begint met een deck zoals eerder genoemd. In dat deck heb je een gelijk aantal kaarten zitten. Je hebt een fellowship en een shadow kant. Van beide sets moeten er evenveel kaarten inzitten. Meestal ligt dit aantal rond de 33 ongeveer. Je speelt ombeurten de fellowship en shadow tegen elkaar.
Voor meer info kun je hier terecht: Laatst geupdate rulebook

Links:

Uitgever:
Decipher
Kaartlijsten:
Kaartlijsten
Winkels:
Cardexchange
Spelkelder
Tradecards

Zijn er nog meer mensen die dit spel spelen? Zo ja, wat vinden jullie ervan? Misschien leuk om in de toekomst een klein toernooitje ergens te organiseren als er meerdere mensen zijn? :P

• MADG0BLIN
  • Nu online
Helemaal niemand die het speelt? Jammer maar ja. ;)

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Tja het is dan ook niet van Wizards of the Coast (Magic, Pokemon, Harry Potter) en daarom zal het denk ik wat minder in trek zijn.

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ben ik het niet echt mee eens. Als je kijkt hoeveel mensen er over de wereld het spelen is het nog vrij groot. Ok, misschien niet zo groot als Magic.