Toon posts:

[OC]Oude 266 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gister niet zoveel te doen en besloot om maar een beetje te gaan kloten met een oude pc van m'n vader. Als eerste heb ik de oude 40mm fan die op de processor zat (processor is zit geintergreerd in zo'n zwarte heatsink die je in zo'n sleuf klik, tbh nooit eerder gezien) eraf gesloopt. Toen heb ik een oude 80mm fan van een athlonkoeler gepakt. Aangezien er geen schroefgaatjes waren, gewoon op die heatsink geplakt met wat ducktape (waar ik dat spul niet allemaal voor gebruik zeg).

Vervolgens heb ik die pc aangezet en beetje spelen met de kloksnelheid. Helaas maar 3 mogelijkheden op dat oude ding, en hij kon op deze manier 2 stapjes omhoog (hij liep toen net over de 300 mhz stabiel). Ik was niet echt tevreden met het resultaat en heb de kap van de voeding van de voeding geschroeft, en de voeding weer terug gehangen, zodat de fan van de voeding ook nog extra warme lucht weg. Ook de voeding extra vast gemaakt met ducktape, je moet natuurlijk niet hebben dat hij de pc-onderdelen raakt want dan kan je fluiten naar je onderdeeltje.

Vervolgens kast weer dichtgeschroeft en laatste stap erbij gezet, en die oude 266 mhz loopt nu op zn maximale snelheid stabiel 333 mhz(hoger krijg ik m niet, mss mensen die nog tips hebben?), het resultaat van een uurtje schroeven en tapen :D.

(Heeft iemand een idee hoe ik temperatuur van cpu enzo kan zien? In het bios staat hij niet, en via speedfan of iets dergelijks krijg ik ook nix)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is blijkbaar een P2 SLOT1, alles ouder dan de P2 350 heeft geen temp-sensor en is dus niet uit te lezen (sommige P2 350's, zoals de mijne, missen die sensor ook).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• djolaff
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Voltage al verhoogd?

Bij P!! kan je tog aleen de fsb omhoog doen ?

Verwijderd

Topicstarter
met dat bios kan je vrijwel niks, dat is mijn probleem..
voltage hoeft ook niet omhoog zolang hij stabiel draait zo, fsb kan toch niet hoger

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij waren Pentiums pas vanaf de PIII multiplier gelocked (Katmai dacht ik?) correct me if I'm wrong.

Dus met je 66mhz FSB Klamath kun je lekker met je multiplier spelen hoor ;) Misschien krijg je 'm op 133mhz x 2 op een 440BX bord :P

Hier stond een dode link.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
slot 1 kreng, gaat met jumpers, en je kan niets uitlezen ding heeft geen sensoren.. misschien bios updatje zoeken??

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dus: wat voor moederbord zit er in??

Rail Away!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja het is duidelijk dat je niks te doen heb. Als je wat tijd over heb, zoek dan een baantje. Koop met dat geld wat extra geheugen. De enige manier voor een "upgrade". 33 mhz extra zal geen waarneembare boost geven.

• djolaff
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
? noork waas slaat dat nouweer op?
met oude pc kan je tog ook lol hebbe

edit ja ok hebt gelijk (ik vatten het verkeerd op)

[ Voor 28% gewijzigd door djolaff op 15-12-2004 14:57 ]

• Noork
  • Niet online
djolaff schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:43:
? noork waas slaat dat nouweer op?
met oude pc kan je tog ook lol hebbe
Jahoor, je kunt er best lol mee hebben. Maar reken niet op performance winst.

De TS had wel wat beter z'n huiswerk mogen doen. Er zijn heel wat topics over, waar je alles kunt vinden over fsb's, multiplier lock en temp sensors. Je kunt beginnen met even de documentatie op te zoeken over je MB.

In dit topic staat een leuke tip:
pentium :r 266 overclocken ;)

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn weten is 10 tot 20% winst op je kloksnelheid vrij goed...
67 mhz winst op 266 mhz = bijna 25%

het ging me ook niet om die boost ofzo, maar gewoon wat lol.
een bijbaantje heb ik al, maar blijkbaar heb ik nogsteeds tijd over :)

Over oc'en weet ik wel genoeg, maar niet bij zo'n oud moederbord, interesseert me eigenlijk ook niet zo veel. Ennuh die vragen staan tussen de haakjes, het gaat me meer om het verhaaltje.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 15:42 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:39:
bij mijn weten is 10 tot 20% winst op je kloksnelheid vrij goed...
67 mhz winst op 266 mhz = bijna 25%
Tja, als je het in procenten berekend lijkt het heel wat. Ik heb een p133 op 166mhz draaien. 33 / 133 = +- 25%. Maar je merkt er gewoon geen drol van.

Oh ja, kun je niet proberen met een of andere slot converter of zo (http://www.powerleap.com) ,een celeron of pentium 3 erop te proppen. Dan wordt het pas interessant. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga sowieso geen geld uitgeven aan dat ouwe ding, dus dat houdt het al op :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

JohnnyKnox, de vragen die je hier stelt zijn toch wel makkelijk te vinden met de search en te beantwoorden door de FAQ te lezen...

Als je met de search gaat zoeken zal je echter wel wat oudere topics moeten zoeken want zo'n oud beestje is al een tijdje niet meer recent te noemen :)

Gaat dus op slot om FAQ/Zoek redenen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.