Uitmailen d.m.v. 'from' in plaats van 'to' (Exch2k3)

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi iedereen,

Ik wil volgende namelijk gaan doen, maar alleen ik weet niet hoe je dit precies aanpakt ( maar het is wel mogelijk omdat ik dit gezien had bij mijn vorige werk), namelijk het volgende:

Ik heb hier een aantal afdelingen waaronder een afdeling sales,projectleiders,etc. en die moeten uitmailen onder die bepaalde afdeling, kortom als mensen op reply drukken dat het in de map x van de public folder komen .

Voorbeeld:

Als een verkoopmedewerker vanuit sales mailt (sales@domein.nl) en dat er een kopie wordt gestuurt naar de public folder sales map.

hoe moet je dit aanpakken hoe heet dit precies?

Ik heb zelf een search gedaan op Gathering of Tweakers (GOT) en daarbuiten ook zoekaanvraag gedaan op www.google.nl maar helaas niets gevonden met een antwoord.

technische gegevens:
* Windows 2003 SBS
* Exchange 2003 SBS

Ik hoop dat jullie het hierover een passend antwoord hebben?

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

8)7

workstation server laptop

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Kun je even wat duidelijker zijn over wat je zoekt.

Moet iemand in staat zijn om namens een account te versturen (een verkoper die zijn eigen email adres heeft moet ook in staat zijn via het adres sales@domein.nl te versturen) of ...

...moet er een kopie van een mail die is verstuurd via sales@domein.nl in een ingestelde folder gezet worden?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Ik denk dat je wel iets met je mailserver kan rommelen dat hij automatisch elk verstuurd mailtje beantwoord met hetzelfde bericht en dan je e-mail programma rules instellen zodat de mail in het juiste mapje valt...

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:06:
Kun je even wat duidelijker zijn over wat je zoekt.

Moet iemand in staat zijn om namens een account te versturen (een verkoper die zijn eigen email adres heeft moet ook in staat zijn via het adres sales@domein.nl te versturen) of ...

...moet er een kopie van een mail die is verstuurd via sales@domein.nl in een ingestelde folder gezet worden?
Nee wat ik bedoel is dat via outlook c.q. exchange een email gestuurt kan worden via sales@domein.nl in plaats van eddy@domein.nl.

En deze moet dan ook weer gekoppeld worden aan een openbare map zoals 'sales'.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

workstation server laptop

Verwijderd

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;252814

Denk dat je voor het sturen van een kopie van de mail naar de salesmap een regel aan zult moeten maken

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 16:52 . Reden: typo ]

Pagina: 1