Toon posts:

4.1 surround geluid werkt niet meer na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort Win XP opnieuw geinstalleerd alleen nu doet de 4.1 het niet weer.
Nou ja er is wel geluid, maar alleen van de subwoofer en de 2 voorste speakertjes, de achterste 2 doen niets.

Ik heb de stekkertjes even omgewisseld op de geluidskaart (Terratec 512i digital) en toen deden alleen de achterste speakertjes het. Op een of andere manier komt er dus geen geluid door de 2de uitgang.
(en ja ik heb de nieuwste drivers en control panel).

Ik heb de instellingen in het Terratec control panel op 4 speakers gezet en in de Windows XP geluidsinstellingen heb ik hem op surround speakers gezet maar hij blijft gewoon hardnekkig wijgeren om iets uit de rear output te gooien (Win XP: "Ik weet precies wat je wilt maar ik doe het lekker niet").

Voor de herinstallatie werkte het allemaal gewoon goed.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Bij een terratec die ik gebruik is er in de volumecontrol van windows xp zelf een optie om het volume in te stellen voor de surround. Staat die gewoon niet uit of heel zacht? Het kan zijn dat je bij de volumecontrol op "opties"->"properties"->"other" moet klikken om daar de schuif voor surround te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
cool_zero schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:49:
Bij een terratec die ik gebruik is er in de volumecontrol van windows xp zelf een optie om het volume in te stellen voor de surround. Staat die gewoon niet uit of heel zacht? Het kan zijn dat je bij de volumecontrol op "opties"->"properties"->"other" moet klikken om daar de schuif voor surround te vinden.
De schuiven van 'voor' en 'achter' zijn gewoon aanwezig, ze staan beiden aan en op een hoog niveau. Maar geen geluid uit achter. :(

Verwijderd

Topicstarter
Het enige verschil met de vorige installatie is dat ik nu Windows Service Pack 1 heb geïnstalleerd (anders werkt USB 2.0 niet in verband met USB hard disk).

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Heb je daarna al eens geprobeerd de drivers er opnieuw op te zetten? (p.s. service pack 2 is er ook al)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit topic heeft geen zin, er staat gewoon ergens een instelling fout, je kan proberen drivers opnieuw te installeren en alle tips te volgen in de 100.000 andere topics over niet werkende achterspeakers, het is niet nuttig om er weer een topic over te openen, je krijgt daarmee gewoon dezelfde antwoorden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.